Wednesday, December 25, 2013

*ေစ်းေလွ်ာ့လုိက္သျဖင့္ ကားေစ်းမ်ား က်ဆင္းဦးမည္ *



ရန္ကုန္- ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းရာတြင္ ေပးေဆာင္ရသည့္ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္(CIF) တန္ဖိုးအသစ္မ်ားကုိ ဒီဇင္ဘာ ၂၃ ရက္တြင္ စတင္ထုတ္ျပန္လိုက္ၿပီး ယခင္ႏႈန္းထားမ်ားထက္ ထက္၀က္ခန္႔ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ေၾကာင္း သတင္းရရိွသည္။

ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္အတုိင္း အခြန္ေပးေဆာင္ရာတြင္ ယခင္ႏႈန္းထားထက္ ထက္၀က္ေလွ်ာ့ခ်လုိက္သျဖင့္ ကားေစ်းမ်ားက်ဆင္းသြားႏုိင္ေၾကာင္း ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္းမွ မန္ေနဂ်ာကေျပာၾကားသည္။



အထူးသျဖင့္ ၁၅၀၀ အင္ဂ်င္ပါ၀ါရိွေသာ ကားမ်ား၏ CIF တန္ဖုိးကုိ ပုိ၍ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ယေန႔ထုတ္ျပန္ေသာစာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အစုိးရသစ္လက္ထက္တြင္ ကားတင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒမ်ား ေျပာင္းလဲၿပီးေနာက္ ပထမဆံုးေျပာင္းလဲလုိက္သည့္ CIF ႏႈန္းထားအသစ္လည္း ျဖစ္သည္။ CIF တန္ဖိုးေလွ်ာ့ရာတြင္ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ တင္သြင္းမႈ နည္းပါးေနေသးေသာ ၁၅၀၀ အင္ဂ်င္ပါ၀ါကားမ်ား၊ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ဇိမ္ခံကားအမ်ားစုပါ၀င္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ လူစီးမ်ားေသာ ကားမ်ားအတြက္ CIF ႏႈန္းမွာ အနည္းငယ္သာ ေလွ်ာ့ထားသည္။

ယခင္ ၁၅၀၀ စီစီ အင္ဂ်င္ပါ၀ါရိွေသာ တိုယုိတာ Axio တစ္စီးလွ်င္ ၂၀၀၈ ေမာ္ဒယ္တင္သြင္းပါက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅၀၀၀ (က်ပ္ ၁၂၈ သိန္းေက်ာ္) ေက်ာ္ရိွၿပီး ယခုထုတ္ျပန္လုိက္ေသာ စာရင္းတြင္ ၂၀၀၉ ေမာ္ဒယ္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈၅၀၀ (က်ပ္ ၇၂ သိန္းေက်ာ္)ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကားတစ္စီးခ်င္း၏တန္ဖုိးမွာ ငါးသိန္းမွ ဆယ္သိန္းနီးပါးအထိ ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းသြားႏိုုင္ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္း ကုိေက်ာ္စြာဦးကဆုိသည္။

CIF တန္ဖုိးကုိ ကားတစ္စီးခ်င္းစီအလိုက္ တြက္ခ်က္ရာတြင္ ၂၀၀၀ စီစီေအာက္ႏွင့္ ၁၃၅၀ စီစီအထက္ဟု အမ်ိဳးအစားႏွစ္မ်ိဳးခဲြျခားကာ အေကာက္ခြန္၊ ကညန၊ ဆိပ္ကမ္းတို႔တြင္ ေပးေဆာင္ရမည့္အခြန္တို႔ကုိ ယာဥ္၏တန္ဖုိးအလိုက္ တြက္ခ်က္ေပးေဆာင္ရျခင္းျဖစ္သည္။

“ျမန္မာျပည္နဲ႔ကုိက္တဲ့ ၅၀၀ စီစီေတြကုိ အစိုးရက ဦးစားေပးသြင္းေစခ်င္တယ္နဲ႔တူတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းေတြေခါက္ခ်ဳိးေလွ်ာ့လုိက္တာ”ဟု သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္မွ ကားအေရာင္းျပခန္း ပုိင္ရွင္တစ္ဦးကဆိုသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ၁၃၀၀ စီစီကားငယ္မ်ားကုိ တင္သြင္းမည္ဆုိပါက ကညနသုိ႔ သတ္မွတ္ဒဏ္ေၾကး က်ပ္တစ္သိန္းေပးေဆာင္ရမည္ဆိုျခင္းေၾကာင့္ တင္သြင္းသူေလ်ာ့က်သြားႏုိင္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကသံုးသပ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္သစ္တြင္ CIF တန္ဖုိး ေျပာင္းလဲမႈအရ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္မွစၿပီး ၁၅၀၀ စီစီကားမ်ားကုိသာ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက အၿပိဳင္အဆုိင္ တင္သြင္းေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္းမ်ားကေျပာသည္။

ထို႔အတူ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္တန္ဖိုးမ်ား ထုတ္ျပန္ရာတြင္ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း ကန္႔သတ္သည့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ပါ၀င္လာျခင္းမရိွျခင္းေၾကာင့္ ဂ်ပန္ကားမ်ားတင္သြင္းသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အထူးစိတ္၀င္စားလ်က္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္လက စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ Free Permit ျဖင့္ ကားအသစ္မ်ားကို တင္သြင္းမည္ဆုိပါက ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္းကုိသာ ခြင့္ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္။

ဓာတ္ပုံ- ၿငိမ္းခ်မ္းႏုိင္/အီးပီေအ

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment