Saturday, October 25, 2014

အပါယ္ေလးပါး မွ လြတ္ေျမာက္ေစနုိင္ေသာ ကုသုိလ္ (၇)မ်ဳိး

 
 
 
အပါယ္ေလးပါး မွ လြတ္ေျမာက္ေစနုိင္ေသာ ကုသုိလ္ (၇)မ်ဳိး 
အပါယ္ေလးပါး ဆုိတာ ငရဲ၊ တိရိစာၦန္ ၊ျပိတၱာ၊  အသု ရကာယ္ တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အပါယ္ ဆုိတာ က(အပါယ) ဆုိတဲ့ ပါဠိပုဒ္ ကေနဆင္း သက္ လာတာပါ။

(အပါယ) မွာ (အပ+အယ) ဆုိျပီးႏွစ္ပုဒ္ ရွိပါတယ္။ အပ=ကင္းျခင္း၊ အယ= ကုသုိလ္ တရား ႏွစ္ပုဒ္ ေပါင္းလုိက ္ေတာ့ ကုသုိလ္ တုိ႔မွကင္းျခင္း လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရ ပါတယ္။ 

ဆုိလုိတာ က အပါယ္ေလးဘုံ သား တုိ႔မွာ ကုသုိလ္ေတြ မွ ကင္းျခင္း ၊ ကုသုိလ္ တရား တုိ႔ ကုိျပဳလုပ္နဳိင္စြမ္း မရွိျခင္း ခ်မ္းသာျခင္း တရားတုိ႔မွ ကင္းျခင္း လုိ ႔အဓိပၸါယ္ ရပါ တယ္။

မွန္ပါတယ္။ အပါယ္ေလးဘုံ ကုိေရာက္သြားျပီ ဆုိရင္ ကုသုိလ္ တရားေတြက ုိျပဳလုပ္နုိင္ စြမ္း မရွိ သည့္ အ တြက္ ေကာင္းေသာ ဘုံဌာန ကုိ ျပန္ေရာက္ဖုိ႔ အင္မတန္မွ ခက္ခဲပါတယ္။ အကုသုိလ္ ကံ အဟုန္ေတြ ကုန္ဆုံး မွသာ ေကာင္းရာ ဘုံကုိေရာက္ေစ တာပါ။

ငရဲ ဘုံ ဆုိရင္လည္း ငရဲသူ၊ ငရဲသားတုိ႔ရဲ့ ဆင္းရဲဒုက ၡအလြန္ၾကီး ပါတယ္။ သံရည္ပူ မ်ားႏွင့္ေလာင္း ခံရျခင္း ၊ေခြး နက္ၾကီး မ်ားရဲ့ ကုိက္ခဲျခင္း ကုိခံရျခင္း၊ ဓါး ၊ လွံတုိ႔ျဖင့္ ထုိးခံ ရျခင္း စသည္ျဖင့္ ဒုက ၡမ်ားစြာ ျဖစ္ေန တဲ့ေနရာ၊ ခ်မ္း သာ ဆုိလုိ႔ ျမဴမွဳန္ တစ္မွဳန္ မ်ွ မရွိလုိ႔ႈ ငရဲ လုိ႔ေခၚတာပါ။ 


ဒုက ၡမ်ား စြာျဖစ္တည္ ခံစားေန ရတဲ့ေနရာ၊ ခ်မ္းသာကင္း တဲ့ေနရာ ကုိ ငရဲလုိ႔ေခၚ ပါတယ္။
အိပ္ျခင္း၊ စားျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ မွီဝဲျခင္း မွ လြဲျပီး ကုသုိလ္ကံ ကုိ မသိ၊ ကုသုိလ္ကံ ရဲ့ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာ ကုိ မသိ၊ အကုသုိလ္ကံ ကုိ မသိ၊ အကုသုိလ္ကံ ရဲ့ ဆုိးက်ဳိးကုိ မသိ၊ ဘုရား၊ တရား သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ ဆုိတာ မသိ၊ႏွမသားခ်င္း မွန္း မသိပဲ မဂ္ တရား ဖုိလ္တရား တုိ႔မွ ဖီလာ ကန္႔လန္႔ သြားတတ္ျခင္း ကုိ တိရိစာၦန္ လုိ႔ေခၚတာပါ။ 

 တိရိစာၦန္ ဘဝ ကုိ စဥ္းစားၾကည့္ ပါ။မိဘ ႏွမသားခ်င္း ကုိေတာင္ မိဘႏွမ သားခ်င္းမွန္း မသိ သည့္ အတြက္ မွားယြင္း စြာေဖာက္ျပန္မွဳေတြ ရွိပါတယ္။ ကုသုိလ္ ကုိ ကုသုိလ္ပါ လုိ ႔နား မ လည္ ပါဘူး။ အကုသုိလ္ ဆုိတာ ကုိလည္း အကုသုိလ္လု႔ိ မသိရတဲ့ ဘဝပါ။

ဒါျဖင့္ ယခုေခတ္ အေနထား နဲ႔ အကုသိုလ္ အလုပ္ ကုိ အကုသုိလ္ အလုပ္ လုိ႔ မသိတဲ့ သူမ်ား အထူး သတိထား သင့္ ပါတယ္။ သတၱဝါ တစ္ေကာင္က ုိ လည္ပင္းျဖတ္လုိ႔ အကုသုိလ္မျဖစ္ဘူး ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္။ 

သတ္တဲ့ သူ မခံရဘူး၊ျဖတ္တဲ့ ဓါးပဲ ခံရတယ္ ဆုိရင္ အဲဒီလုိ ပုဂၢဳိလ္ ဟာ ဘယ္လုိ အေနထား ကုိေရာက္သြားျပီ ဆုိတာ သိသာ ပါတယ္။ ဒါက တိရိစာၦန္ပါ။

ျပိတၱာ ဆုိတာ က ေပတ ဆုိတဲ့ ပါဠိကေန ဆင္းသက္ လာတာပါ။ ခ်မ္းသာျခင္း တရားအေပါင္း တုိ႔မွ ေဝးကြာေသာ သတၱဝါ ၊ လူ႔ ခႏၶာကုိယ္ အတၱေဘာ မွ ကင္းကြာ သြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေပတ (ျပိတၱာ) လုိ႔ေခၚကာ ဒီေပတ အရ ၿပိတၱာဘုံ ကုိ ေရာက္သြား သူတုိ႔ကုိ ဆုိေၾကာင္း စာေပမ်ား က ဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။

စာေပ အဖြင့္ေတြ အရ ၿပိတၱာ ဆုိတာ ေတာၿခဳံ  ပိေပၸါင္း ေတာင္ေစာင္း ဂူလႈိဏ္ စတဲ့ အရပ္ေတြ မွာ မွီခုိ ၿပီး ဆင္းရဲ ထူေျပာစြာ ခံစားေနရ တဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳး ကုိ ဆုိေၾကာင္း မွတ္သားႏုိင္ ပါ တယ္။ 

လူ႔ျပည္ေလာက မွာ လူျဖစ္စဥ္ က ျငဴ  စူ ဝန္တုိျခင္း မ်ားျပားၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လည္း ေပး ကမ္း လွဴဒါန္းျခင္း မရွိ၊ သူတပါး ေပးကမ္း လွဴဒါန္း တာ ကုိလည္း တား ၿမစ္ကာ ကုသုိလ္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အႏၲရာယ္ျပဳခဲ့ၾက တဲ့ သူေတြဟာ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ၿပိတၱာ ဘဝမွာ အျဖစ္ မ်ားၾကတယ္ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ၿပိတၱာ ဘဝ ကုိ ေရာက္ရွိ သြားၾကတ့ဲ သတၱဝါေတြ ဟာ မိမိတုိ႔ လုပ္ခဲ့ တဲ့ မေကာင္းမႈ ကံေၾကာင့္ အစာေရစာ ငတ္မြတ္ျခင္း ဒုကၡ ကုိ ခံစားကာ ႏွစ္ေပါင္း ရာေထာင္း သိန္းသန္း မက ခံစားၾက ရသလုိ ဘုရား တစ္ဆူ နဲ႔ တစ္ဆူ ၾကားကာလ အထိ မကၽြတ္ မလြတ္ႏုိင္ ဘဲ ရွိေန တတ္ၾကတဲ့ ၿပိတၱာ မ်ားလည္း အမ်ား အျပား ရွိေေၾကာင္း ဆုိပါ တယ္။ 

အဲဒီလုိ အခ်ိန္ ကာလ ၾကာျမင့္စြာ အစာေရစာ မစား မေသာက္ ရဘဲ ဆင္းရဲ ဒုကၡကုိ ခံစားၾက ရေပမယ့္ အကုသုိလ္ကံ အရွိန္ မကုန္ေသးတဲ့ အတြက္ ကြယ္လြန္ေသဆုံး၊ ဘဝတုံးျခင္း မရွိေသး ဘဲ အသားအေသြး မရွိ အေရ အေၾကာ အ႐ုိး မွ်သာ ရွိကာ အလြန္ ဆုိးဝါးတဲ့ အဆင္း နဲ႔ ေၾကာက္ရြ႔ံ႕ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ရာ တည္ရွိေနရတယ္ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ၿပိတၱာ တစ္ဦး ရဲ႕ အဆင္း ဆုိးဝါး ပုံကုိ ေပတ ဝတၳဳမွာ ဖြင့္ျပ ထားတာ ကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီ အဖြင့္ အရ “ၿပိတၱာ တစ္ဦး ရဲ႕ ကုိယ္ ပမာဏ ဟာ ထန္းပင္လုံး ပမာဏ ရွိၿပီး ကုိယ္ အေရဟာ လည္း အလြန္ ၾကမ္း တမ္းေၾကာင္း ၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ဆံအေမြး ရွိၿပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အဆင္း ရွိကာ အလြန္ေဖာက္ျပန္ ဆုိးဝါး လ်က္ စက္ဆုတ္ရြံ ရွာဖြယ္ အျမင္ရွိေၾကာင္း၊ 

ထုိၿပိတၱာ သည္ ငါးဆယ့္ ငါးႏွစ္ လုံးလုံး ထမင္း တစ္လုံး ေရ တစ္ေပါက္ ကုိ မွ် မရရွိ ဘဲ ေျခာက္ ကပ္ေသာ လည္ေခ်ာင္းႏႈတ္ခမ္း ရွိလ်က္ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ျခင္း ႏွိပ္စက္ ကာ ဟုိဟုိ ဒီဒီ ေျပး လႊားေနရ တတ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ သိရပါတယ္။ 

ဒါက ဒီ ဝတၳဳမွာ ပါတဲ့ ၿပိတၱာ အေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိခ်က္ ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ ၿပိတၱာ အမ်ိဳးအစား မ်ား သေလာက္ ခံစားရပုံ ခ်င္းလည္း မတူညီလွ ပါဘူး။

သဂၤါယနာ တင္ အ႒ကထာ ဋီကာက်မ္း အဖြင့္မ်ား အရ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ၿပိတၱာ အမ်ိဳး အစား ေလးမ်ိဳး ရွိေၾကာင္းလည္း မွတ္သား ရပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳး က

၁။ သူတပါး တုိ႔ ေပးအပ္ တဲ့ အစား အစာ ကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ ရေသာ ပရဒတၱဴပဇီဝိက ၿပိတၱာ
 

၂။ ထမင္းငတ္ျခင္း ၊ ေရမြတ္သိပ္ျခင္း တုိ႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ ခံေနရတဲ့ ခုပၸိပါသိက ၿပိတၱာ
 

၃။ အၿမဲ အၾကြင္းမဲ့ ေလာင္ကၽြမ္း ခံေနရတဲ့ အတြက္ ပူပန္ျခင္း ရွိေနရေသာ နိဇၥ်ာမတဏွိက ၿပိတၱာ
 

၄။ အသုရကာယ္ လုိ႔ သီးသန္႔ေခၚဆုိ အပ္တဲ့ အသုရာ ကာယေခၚ ကာလကဥၥိက ၿပိတၱာ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီၿပိတၱာေလးမ်ိဳး မွာ နံပါတ္တစ္ အမ်ိဳးအစား ၿပိတၱာ ကေတာ့ လူ ႔ဘဝ က ေဆြမ်ိဳး ဉာတကာ စသူေတြ ရဲ႕ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းေပးတဲ့ အလွဴ ကုိ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္ ပါက စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ မ်ားကုိ ရရွိ ခံစားႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။ ဒါကျပိတၱာ ပါ။

အသုရကာယ္ ဆုိတာ ကေတာ့ နတ္ေတြ လုိ ရဲရင့္ျခင္း ၊ေတာက္ပျခင္း၊ တင့္တယ္ျခင္း ကင္းေန တဲ့ သတၱဝါ၊ မွင္စာ နတ္ေသးနတ္ငယ္ ၊နတ္စုတ္၊ နတ္ျပတ္ နတ္မႊားေလးေတြ ကုိေခၚတာ ပါ။  (မရယ္လုိက္ နဲ႔ေနာ္)။

ဒါက အပါယ္ေလးဘုံပါ။ အဲဒီ အပါယ္ေလးဘုံ ကုိေရာက္သြားမယ္ ဆုိရင္ အေတာ္ေၾကာက္ စရာ ေကာင္း ပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္း မွဳေတြျပဳလုပ္ခြင့္မ ရသလုိ ခ်မ္းသာျခင္း လည္း ကင္း ပါတယ္။

လူ႔ဘုံ လူ႔ ေလာကမွာ ၾကုံဆုံေနရ တဲ့ ဒုကၡ မ်ားပင္ အင္မတန္ မွေၾကာက္ စရာေကာင္းတယ္ ဆုိရင္ အပါယ္ေလး ဘုံ သားမ်ား ၾကုံဆုံေနရတဲ့ ေဘးဒုကၡ မ်ားဟာ လူ႔ေလာက…က ဒုကၡ မ်ား ထက္ အဆေပါင္းေျမာက္မ်ား စြာ သာလြန္ေန ပါတယ္။  

 ၿပီးေတာ့ အပါယ္ေလးဘုံေရာက္သြားရင္ လည္း ေကာင္းေသာ ဘုံဌာနသုိ႔ျပန္ေရာက္ ဖုိ႔ဟာ မလြယ္ေသာေၾကာင့္ ထုိ အပါယ္ေလးဘုံ မွ အျပီးပုိင္ ကင္းလြတ္ေအာင္ ဒါန သီလ အစ ထားျပီး ဝိပႆ       နာတ ရား မ်ားကုိၾကိဳးစား အားထုတ္သင့္တယ္ ဆုိတာ ေျပာျပခ်င္ တာပါ။

ဝိပႆ       နာအား ထုတ္လုိ႔ ေသာတာပန ္ပုဂၢဳိလ္ အဆင့္ေရာက္သြားမယ္ ဆုိရင္ အျပီးပုိင္ အပါယ္ေလးပါး က ကင္းလြတ္ ပါတယ္။  ဒီဘဝမွာ တပည့္ေတာ္ တုိ႔ ဝိပႆ      နာေတာ့ၾကိဳးစား အားထုတ္ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသာတာပန္ တည္၊ မတည္ ဆုိတာေတာ့ အာမခံလုိ႔ မရပါ ။ေသာ တာပန္ မတည္ ရင္ေရာ အပါယ္ ေလးပါး က မလြတ္ေတာ့ ဘူးလား။ 

ဒီဘဝ ကေနျပီးေတာ့ အပါယ္ေလးပါး လြတ္ေျမာက္ခ်င္ ရင ္ဘယ္ လုိေကာင္းမွဳေတ ြျပဳလုပ္ ရ မလဲ။ ဘယ္လုိေကာင္းမွဳေတြ ျပဳလုပ္ရင္ အပါယ္ေလး ပါး လြတ္ကင္း မလဲ။ စသည္ၿဖင့္   ေပါ့ေလ ေမး ဖြယ္ ရာ ရွိပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ေနာက္ဘဝ အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ ခ်င္ရင္အပါယ္ေလးပါးေရာက္ေၾကာင္း (တနည္း) အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ေစနုိင္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ရွိေန ပါတယ္။ အဲဒီ ကုသုိလ္ေတြ က ခုနစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္  ။   

အဲဒါေတြ က ဘာေတြလဲ လုိ ႔ဆုိေတာ့......
(၁)။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာေတာ္ မ်ားရဲ့ ဂုဏ္မ်ား ကုိ မိရုိး ဖလာ ဗုဒၶဘာသာ လုိ မကုိးကြယ္ မဆည္း ကပ္ပဲ တကယ့္ စစ္မွန္ေသာ ခုိင္ျမဲေသာ သဒၶါ၊ ပညာ ဦးစီးတဲ့ စိတ္ထားနဲ ႔ၾကည္ ညုိျခင္း လုိ႔ ဆုိတဲ့ (သရဏဂုံ ကု သုိလ္)။ 

အဲဒီ ကုသုိလ္မ်ဳိး ရွိထားရင္ အပါယ္ ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ ပါတယ္။ (ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါး ကလြန္ေျမာက္ သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ေလး ရွိထားရင္ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ ႔အဆင့္ခ်င္း တူ ပါတယ္။)

(၂)။ ငါးပါး သီလျမဲျခင္း (ပဥၥသီလ ကုသုိလ္)။ ငါးပါး သီလျမဲတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဟာ လည္း အပါယ္ေလး ပါး က လြတ္ ေျမာက္ ပါတယ္။ (ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါး က လြန္ေျမာက္သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ေလး ရွိ ထားရင္ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အဆင့္ခ်င္း တူပါတယ္။)

(၃)။ စာေရးတံ မဲ ခ်ျခင္း ကုသုိလ္၊  ဆုိလုိတာက ဦးဇင္းတုိ ႔ဗဳဒၶ ဘာသာမ်ား သီတင္းက်ြတ္ ကာလ မွာ ဆုိရင္ ေက်ာင္းတုိက္မ်ား မွ သံဃာ မ်ား ကုိ မဲခ်ျပီး က်တဲ့ သံဃာေတာ္ ကုိ ဆြမ္းစတဲ့ လွဴဘြယ္ ပစၥည္းမ်ား ကုိ ေပး လွဴ  တဲ့ ကုသုိလ္ မ်ဳိးပါ။ ကထိန္ ရာသီ မွာ ဆုိရင္ ပေဒသာပင္ မ်ား လွဴဒါန္းတဲ့ ကုသုိလ္ပါ။

မိမိ လွဴလုိက္တဲ့ ပစၥည္း ဝတၳဳ   မ်ား ကုိ မဲေပါက္တဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ က သံဃာေတာ္ မ်ားကုိ ကပ္ လွဴျခင္းျဖစ္ ပါ တယ္။ မိမိ လွဴလုိက္ျပီ ဆုိတည္းက ပုဂၢဳိလ္ ကုိ မငဲ့ကြက္ ပဲ (ဆုိလုိ တာက ငါနဲ႔ သိတဲ့ ဦးဇင္း အတြက္ ငါတုိ႔ ကုိးကြယ္ေန တဲ့ေက်ာင္း အတြက္) ဆုိျပီး ပုဂၢဳိလ္ကုိ မငဲ့ပဲ က်ရာ သံဃာေတာ္ေတြ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ သုံးေဆာင္မွီဝဲေစလိုတဲ့ အတြက္ သံဃာဂုဏ္ ကုိရည္မွန္းျပီး လွဴဒါန္း တဲ့ အလွဴမ်ဳိးကုိ ေခၚမယ္ ဆုိရင္ ေခၚလုိ႔ ရပါတယ္။ 

ဒါကုိ စာေရးတံ ဆြမ္းဝတ္ လုိ႔ေခၚတာပါ။
အလြယ္ မွတ္ ခ်င္ရင္ စာေရး တံမဲခ် တဲ့ကုသုိလ္ လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါ။ အဲဒီ ကုသုိလ္ဟာ အင္မတန္ မွ ျပဳရ လြယ္ျပီး အကုန္က်နည္းေပမယ့္ ရလုိက္ တဲ့ အက်ဳိး တရား ကေတာ့ အပါယ္ေလးပါး က ေတာင္ လြတ္ေျမာက္တယ္ ဆုိေတာ့ အင္မတန္ ကုိမွ အက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားပါတယ္။ 

ဒီ ကုသုိလ္ မ်ားဟာ တကယ္ ဘုနး္ရွင္ ကံရွင္ မ်ားျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မ်ား သာ ျပဳလုပ္ခြင့္ ရတဲ့ ဒါန မ်ဳိးပါ။  ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ရ တာ အင္မတန္ေက်နပ္ စရာေကာင္းပါ တယ္။
(ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါး ကလြန္ေျမာက္ သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ေလး ရွိထားရင္ ေသာ တာပန္ ပုဂၢဳိလ္ နဲ႔ အဆင့္ခ်င္း တူပါတယ္။)

(၄ ) ပကၡိယဘတ္ လုိ႔ေခၚတဲ့ ကုသုိလ္ပါ။ ရွင္းေအာင္ေျပာမယ္ ဆုိရင္ မိမိတုိ႔ ကုိးကြယ္ေန တဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ မ်ား ကုိ တစ္လ ဆြမ္း တစ္ခ်ဳိင့္ေသာ္လည္း၊ တစ္လ ဆြမ္းႏွစ္ခ်ဳိင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း လွဴတဲ့ အလွဴ   ကုိေခၚတာပါ။ လဆန္း ပကၡ မွာလွဴရင္ လဆန္း ပကၡ ဆြမ္းေပါ့၊ လဆုတ္ မွာ လွဴရင္ လဆုတ္ ပကၡဆြမး္ လုိ႔ေခၚတာပါ။ 

အဲဒီလုိ တစ္လ ကုိႏွစ္ၾကိမ္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ၾကိမ္ေသာ္ လည္းေကာင္း လွဴတဲ့ အလွဴဒါန မ်ဳိးကုိ (ပကၡိယဘတၱ) ကုသုိလ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။

ဒီ ကုသုိလ္ေလးက ေငြကုန္ ေက်းက် လည္း နည္းပါတယ္။ ပင္ပန္း မွဳလည္း မၾကီးေလးပဲ ရလုိက္တဲ့ ကုသုိလ္က အပါယ္ေလးပါး လြတ္ေျမာက္တဲ့ အထ ိအက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားပါတယ္။ ဒီ ကုသုိလ္ ကုိ လည္း အသက္ ထက္ ဆုံးျပဳ လုပ္ ပါလုိ႔ တုိက္တြန္း လုိတာပါ။ (ေသာတာပ န္ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါးက လြန္ေျမာက္ သလုိ ဒီကုသုိလ္ ေလးရွိ ထားရင္ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အဆင့္ခ်င္း တူပါတယ္။)

(၅)။ေဝႆဝါ    သိက ကုသုိလ္ ပါ။    ဗမာလုိ ရွင္းရွင္းေျပာရင္ ဝါဆုိ သကၤန္းကပ္လွဴတဲ့ ကုသုိလ္ပါ ။ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဝါဆုိ ဝါကပ ္ေတာ္မူၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္ မ်ားကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဝါဆုိ သကၤန္း ကပ္လွဴမယ္ ဆုိရင္ (မွတ္ခ်က္ မိမိ တတ္နုိင္သေလာက္ေပါ့ေနာ္ တစ္စုံ တတ္နုိင္ ရင္ တစ္စုံ  ။ႏွစ္စုံ တတ္နိုင္ရ  င္ႏွစ္ စုံေပါ့) 

အဲဒီ ကု သုိလ္ဟာလည္း ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ေလးပါး ေသးေပမယ့္ ရလုိက္တဲ့ အက်ဳိးက အပါယ္ေလးပါး ကေတာင္ လြတ္ေျမာက္ၿခင္းဆုိတဲ့ အက်ဳိးမ်ဳိးကုိ ခံစားရတာ ပါ။ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ နဲ႔ အလားသ႑န္ တူ တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္က အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ သလုိ ဒီကုသုိလ္ ကုိႏွစ္စဥ္ႏွစ္ တုိင္း လုပ္သြားမယ္ ဆုိ ရင္ စိတ္သာ ခ်ပါ။ အပါယ္ေလးပါး ကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္။

(၆)။ဧေကာ အာဝါေသာ ဆုိတဲ့ ကုသုိလ္ပါ။ ဆုိလုိ တာက ေက်ာင္း တစ္ေဆာင္ေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ ဇရပ္ တစ္ေစာင္ ေသာ္ လည္းေကာင္း လွဴဒါန္းတဲ့ အလွဴဒါန ကုိဆုိလုိ   ၿခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။

   ေက်ာင္း တစ္ေဆာင္ လုံး တပည့္ေတာ္တုိ ႔မတတ္နုိင္ ပါဘူး ဘုရား ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ေဆာင္လုံး မတတ္နိဳင္ ရင္ တတ္နိဳင္သေလာက္ လွဴပါလုိ႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အဓိက ေက်ာင္းေဆာက္တဲ့ ကုသုိလ္ ထဲမွာ မိမိရဲ့ ဒါန ပါဖုိ႔သာ အေရးၾကီး ပါတယ္။ အဲဒီ ကုသုိလ္ ဟာလည္းက်န္ တဲ့ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာ ကုိမေျပာ လုိေတာ့ပါဘူး အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ျခင္း ဆုိတဲ့ အဆင့္ျမင့္ တဲ့ အက်ဳိး ကုိပဲေျပာခ်င္ ပါတယ္။ 

အဲဒီ လုိ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္။ ဒါမွ မဟုတ္ တတ္နုိင္ သေလာက္လွဴဒါန္း လုိက္မယ္ ဆုိရင္ အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ ပါတယ္။ ေသာ တာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အလားတူျဖစ္ ပါတယ္။

ဒီ ကုသုိလ္ကုိ လည္းတတ္နုိင္ သေလာက္လွဴဒါန္း ပါလုိ႔ေျပာျပ အသိေပး ပါတယ္။

ေနာက္ဆုံး(၇)။ က ဧကာေပါကၡရဏီ တဲ့ ဆုိလုိ တာက ေရတြင္းေရကန္ မ်ားကုိ တူးေဖာ္ျခင္း ၊လွဴဒါန္းျခင္း ၊ ေရ တြင္းေရကန္ အေဟာင္း မ်ားကုိျပဳျပင္ လွဴဒါန္းျခင္း ဆုိတဲ့ ကုသုိလ္ မ်ဳိး ပါ။

အဲဒီ ေလာက္ထိ မလုပ္နုိင္ေသးဘူး ဘု ရား  ဆုိရင္ မိမိ အိမ္ေရွ့ မွာ ေသာ္လည္းေကာင္း လမ္းေထာင့္ တစ္ေနရာရာ မွာေသာ္ လည္းေကာင္း ေရအုိးစင္ ေလးေဆာက္ျပီး ေသာက္ေရ အုိးေလး တည္ ထားမယ္ ဆုိရင္လည္း ရပါတယ္။

အဲေလာက္ထိ မလုပ္နုိင္ဘူး ဆုိ ရင္ ေအာက္ ထစ္ဆုံး ေရသန္႔ ဗူးေလး ကို တည္ထားျပီး ခရီးသြား ရဟန္း၊ရွင္၊ လူမ်ားေသာက္သုံး ဖုိ႔တည္ ထား မယ္ ဆုိရင္လည္း အဲဒီ ဒါန ဟာ ေငြေၾကး နဲ႔ တုိင္းတာမယ္ ဆုိရင္ ေသးေပမယ့္ ရလုိက္ တဲ့ အက်ဳိးက အပါယ္ ေလးပါး လြတ္ေျမာက္တဲ့ အထိ တန္ဘုိးၾကီး။ အက်ဳးိမ်ား ပါတယ္။ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားနဲ႔ အလား တူျဖစ္ တာပါ။

ဒါျဖင့္ရင္ အားလုံးေသာ ဒကာ ဒကာမ မ်ား ဆုိခဲ့ ကုသုိလ္ (၇)မ်ဳိး ထဲက တစ္မ်ဳိး ကုိေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ ႏွစ္မ်ဳိး ကုိေသာ္ လည္းေကာင္း၊ (၇)မ်ဳိးလုံးကုိေသာ္လည္း အျမဲတန္း ဝတ္ ထားျပီးျပဳလုပ္မယ္ ဆုိရင္ ျမတ္စြာ ဘုရား က ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ အလားတူ ပါတယ္ 

၊ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ သလုိ အဲဒီ ကုသုိလ္မ်ား ကုိ အျမဲ တန္းျပဳလုပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ား လည္း အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ပါတယ္  လုိ႔ ေသေသ ခ်ာခ်ာေဟာ ထားခဲ့ တာပါ။

တစ္ၾကိမ္ေလာက္ လုပ္ျပီး အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ခ်င္ လုိ႔ေတာ့ မရ ဘူးေနာ္၊ (နိဗဒၶ) ဆုိတဲ့ ပါဠိက ပါေနေတာ့ အျမဲတန္း ဝတ္ထားျပီး ျပဳလုပ္ ရမယ္ လုိ႔ေျပာတာပါ။ ဝါဆုိ သကၤန္း ဆုိလည္းႏွစ္စဥ္ ၊စာေရးတံမဲ ဆုိရင္လည္း ႏွစ္စဥ္၊ ဆြမ္းခ်ဳိင့္ ရင္လည္း လစဥ္ ၊ေရအုိးစင္ ဆုိရင္ လည္းေန႔စဥ္ေန႔တုိင္းေပါ့။

ရတနာသုံးပါး ကုိလည္း အသက္ ထက္ဆုံး ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ ရမယ္။ ငါးပါး သီလ ကုိလည္း အတတ္နိဳင္ ဆုံးေစာင့္ထိန္း မယ္ဆုိရင္ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ ပါတယ္လုိ႔ တုိက္တြန္း အသိေပးခ်င္ တာပါ။ အားလုံးေသာ ဒကာ။ ဒကာမ မ်ား မိမိႏွင့္ ပတ္သတ္ တဲ့ေဆြမ်ဳိး မိတ္ေဆြ အေပါင္း သင္း မ်ားကုိလည္း ဒီ ကုသိုလ္ (၇) ခ်က္ ကုိ တစ္ဆင့္ေျပာျပေပးပါ လုိ ႔တုိက္ တြန္း ခ်င္ပါတယ္။   

ၿပီးေတာ့ မိမိ ကုိယ္တုိင္ လည္း တတ္နုိင္ သေလာက္ တစ္မ်ဳိး ကုိျဖစ္ေစ၊ႏွစ္မ်ဳိး ကုိျဖစ္ေစ၊ (၇)မ်ဳိး လုံး ကုိျဖစ္ေစ ဝတ္ထားျပီး အားထုတ္ပါ လုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ ရပါတယ္။

အားလုံး ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ သာသနာေတာ္ အက်ဳိးကုိ လည္း ေဆာင္ရြက္နဳိင္တဲ့ သာသနာျပဳ အမ်ဳိးေကာင္းသား၊ အမ်ဳိးေကာင္း သမီးမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။


အရွင္ဝိမလဝံသ (နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊ အိႏၵိယနုိင္ငံ)
From...Search Myanmar

 

No comments:

Post a Comment