Wednesday, October 22, 2014

အမ်ိဳးသမီး ငါးဦးလွ်င္ ေလးဦး မွာ အပိ်ဳစင္ မဟုတ္ဟု ဆိုသည့္ အပ်ိဳစင္ စစ္တမ္းႏွင့္ ေခတ္ဆန္း ပုစၧာ



 


ၿမိဳ႕ျပေန အမ်ိဳးသမီး ငါးဦးလွ်င္ ေလးဦး မွာ အပိ်ဳစင္ မဟုတ္ဟု စစ္တမ္း တစ္ရပ္ က ထုတ္ျပန္ လိုက္ ၿပီးေနာက္ ထို  သတင္း က ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီး မ်ားၾကား ပြက္ေလာ ႐ိုက္ သြားခဲ့ သည္။ 
မည္သို႔ေသာ အေျခအေန မ်ားက ၎ စစ္တမ္းထြက္ရွိ ရန္ အေထာက္ အကူ ျပဳခဲ့ သနည္း။ 

မည္ သူ တို ႔ကို ေမးျမန္း ခဲ့သနည္း။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ယင္း စစ္တမ္း ကို ေကာက္ခံ ခဲ့ ၾက သနည္း ဟူ သည့္ ေမးခြန္းမ်ား က အမ်ိဳးသမီး မ်ားတြင္ သာမက အမ်ိဳးသား မ်ားၾကား တြင္ ပါ ျငင္းခုံ တီးတိုး ဆိုစရာျဖစ္လာခဲ့သည္။

အထူး သျဖင့္ မိဘ အုပ္ထိန္းမႈျဖင့္ ႀကီးျပင္းေနရဆဲ၊ လက္မထပ္မီ အတူေနျခင္းကို လက္ မခံေသာ ယဥ္ေက်း မႈ စံႏႈန္း မ်ားႏွင့္ အပ်ိဳစင္ တန္ဖိုးကို အေလးထားေန ဆဲ ျမန္မာ အ မ်ိဳးသမီး အမ်ား စု က မူ ထိုစစ္တမ္း ကို ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ေဝဖန္လိုက္ၾကေသာေၾကာင့္ပင္။ 

အသက္ ၂၆ ႏွစ္ရွိ ကုမၸဏီ ဝန္ထမ္း အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး က ျပည္ တြင္း ဂ်ာနယ္ တစ္ ခု၏ မ်က္ႏွာ ဖံုးေပၚ မွ ထို စစ္တမ္းသတင္း ကို ဖတ္ၿပီး ၿပီးခ်င္း ”ဒါ ေစာ္ကားတာ ပဲ”ဟု ေဒါသ ထြက္သြား ဟန္ျဖင့္ ခပ္တင္းတင္းေျပာဆို လိုက္သည္။



အမ်ိဳးသမီးတို႔ အဘယ္ေၾကာင့္လက္မခံၾကသနည္း

အပ်ိဳစင္ ဟူသည့္ ေဝါဟာရ အေပၚ အႏွစ္သာရျပည့္ေစရန္ ေစာင့္ထိန္းေနၾက ဆဲျဖစ္သည့္
 ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေပၚ ယင္းစစ္တမ္း မွာ ထိုကဲ့သို႔ေစာ္ကား ရာ ေရာက္ သည္ ဟူသည့္ အေျခ အေန မ်ိဳးျဖစ္ ေစသည္ဟု အမ်ိဳးသမီး အခ်ိဳ႕က ေဝဖန္ၾကသည္။

 ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အရ အသက္ထက္ အရွက္အား ပိုမို အေလးထား သည့္ အမ်ိဳး သမီး မ်ား ရွိေန ဆဲျဖစ္သည့္ အတြက္ ၿမိဳ႕ျပေန အမ်ိဳးသမီးမ်ား အပ်ိဳစင္ျဖစ္ရန္ ခက္ခဲ လာသည္ ဟူသည့္ အခ်က္ က အမ်ိဳးသမီး ထု အေပၚ ဝါးလံုးရွည္ႏွင့္ သိမ္းရမ္း သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန သည္ ဟု အသက္ ၂၄ ႏွစ္ ရွိ ဘဏ္ဝန္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစန္း(အမည္လႊဲ ) က ဆိုသည္။

ေခတ္စနစ္ အရ ပြင့္လင္း လာသည့္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး တို႔ၾကားမွ ဆက္ဆံေရး မ်ား ရွိလာေသာ္ လည္း ယင္း ကဲ့သို႔ လိင္မႈ ကိစၥပိုင္း တြင္ ပြင့္လင္း လာသည္ ကိုမူ အတိုင္း အတာ တစ္ခု အထိ လက္မခံႏိုင္ ဟုလည္း ဆိုျပန္သည္။ 

စစ္တမ္း အေပၚ လက္သင့္ မခံရျခင္း မွာ ၎ ပတ္ဝန္းက်င္ ရွိ အမ်ိဳးသမီး ငါးဦးကို စစ္ေဆးမည္ ဆိုလွ်င္ ငါးဦး စလံုး အပ်ိဳ စင္ ဟူသည့္ ေဝါဟာရ အေပၚ တန္ဖိုး ထား ေစာင့္ေရွာက္ သူ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ ဟူသည့္ အခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ဟု သူက ေထာက္ျပသည္။

ေျပာင္းလဲ လာသည့္ ေခတ္ေရစီး ေၾကာင္းေပၚ တြင္ အမ်ိဳးသား မ်ားနည္းတူ ရင္ေပါင္တန္း အလုပ္ လုပ္ေန ရသည့္ မစန္းအတြက္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးအျဖစ္ ခံယူ ထားသည့္ အခ်က္မွာ ”ဘယ္ေလာက္ပဲ ပြင့္လင္း တိုးတက္ တဲ့ေခတ္ျဖစ္ပါေစ ငါဟာ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးဆိုတာ မေမ့လိုက္ သင့္ဘူး လို႔ထင္ပါတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ 

ထို႔အျပင္ ႐ူပေဗဒျဖင့္ ဘြဲ႕ရ ထားသည့္ မႏၱေလး မွ မအိအ အမည္လႊဲ) ကမူ အမ်ိဳးသမီး အမ်ားစု မွာ မိဘ အုပ္ထိန္းမႈ ေအာက္တြင္ ရင္အုပ္ မကြာရွိေန ဆဲျဖစ္ၿပီး မိဘႏွင့္သား သမီး အၾကား တြင္ အထက္ မွေအာက္ သို႔ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ပံုစံ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ညႇိႏႈိင္း တိုင္ပင္ဆံုးမသည့္ အေန အထားသို႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲ လာၿပီျဖစ္ရာ ကိုယ္ပိုင္ အ သိႏွင့္ စဥ္းစား ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္ သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မွာလည္း ဒုႏွင့္ေဒး ျဖစ္သည္ ဟု ေျဖဆိုသည္။

ကုမၸဏီ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစုစံ က မူ အဆိုပါ စစ္တမ္းမွာ လူဦးေရ မည္မွ် အေပၚ အေျခခံ ကာေကာက္ယူ ထားသည့္ စစ္တမ္းျဖစ္သလဲ ဆိုသည္ႏွင့္ မည္ သည့္ ရည္ ရြယ္ ခ်က္ေၾကာင့္ ယင္း စစ္တမ္း ကို ေကာက္ခံ ခဲ့ရသနည္းဟု ျပန္လည္ေမးခြန္း ထုတ္သည္။ 

ဘြဲ႕ရ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးျဖစ္သည့္ မခင္စႏၵာ က မူ မၾကာေသးမီ ကပင္ ထုတ္ျပန္ ခဲ့သည့္ လူဦးေရ စစ္တမ္း ၌ အမ်ိဳးသမီးဦးေရ မွာ အမ်ိဳးသား ထုထက္ ပိုမို မ်ားျပားေနသည္ ဟု ပါဝင္ ခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ လည္း သူမ အပါအဝင္ ရည္းစား မရွိေသးသည့္ အမ်ိဳးသမီး မ်ား ေပါမ်ားေန ဆဲျဖစ္သည့္ အတြက္ ယင္းစစ္တမ္း မွာ ေယဘုယ် မက် ဟု အရႊန္းေဖာက္ကာ ေျဖၾကားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစု မွာ ယင္း စစ္တမ္းအေပၚ လက္သင့္ မခံႏိုင္ဟု ထင္ႏိုင္ ဖြယ္ရာ ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ စစ္တမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္မခံျခင္း မွာ ၃ဝ ဦး လွ်င္ ၁၁ ဦး ခန္႔သာ ရွိေနသည္ ကို ေမးျမန္း ခ်က္မ်ား အရ ေတြ႕ရွိ ရသည္။ ဤသို႔ ဆိုလွ်င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ ပင္ ယင္း စစ္တမ္း အေပၚ လက္ခံမႈ ရွိသည္ ဟု ဆိုရမည္ေလာ။ မည္ သုိ႔ေသာ အခ်က္ေၾကာင့္ လက္ခံၾက သနည္း။ ေမးခြန္း ေမးႏိုင္ဖြယ္ ရွိျပန္သည္။

လက္ခံေပး ပါသည္။ သို႔ေသာ္ …

အမ်ိဳးသမီး အေတာ္ မ်ားမ်ားပင္ ယင္း စစ္တမ္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိၿပီး လက္သင့္ ခံႏုိင္ေၾကာင္းေထာက္ျပမႈ မ်ားလည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း မွာပင္ ရွိလာခဲ့သည္။ ထိုသို႔ လက္ခံ သည္ဟု ဆိုရျခင္း မွာ လက္ထပ္ျခင္း မျပဳမီ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေနျဖင့္ အမ်ိဳးသား တစ္ဦးႏွင့္ အတူေန ထုိင္ျခင္း မွာ အျပစ္တစ္ခု မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အ ရြယ္ေရာက္ၿပီး သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား တြင္ လည္း အမ်ိဳးသားမ်ား နည္းတူ ေသြးသား ဆႏၵရွိႏိုင္သည့္ အတြက္ ပြင့္လင္း လာ သည့္ ေခတ္ႏွင့္ အညီျဖစ္ေလ့ ရွိ သည့္ သေဘာ တရား မ်ားျဖစ္လာႏုိင္သည္ ဟု အမ်ိဳးသမီး ထု အခ်င္းခ်င္း ေထာက္ျပ လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အသက္ ၂၅ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ကာ ေဆးဝါး ကြ်မ္းက်င္ျဖင့္ ဘြဲ႔ရ ထားသည့္ မမာျမင့္ (အမည္လႊဲ) က ယခင္ အခ်ိန္မ်ား၌ လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား အိမ္ေထာင္မျပဳ မီ အပ်ိဳစင္ ဘဝ ကိုေပး အပ္ျခင္းမ်ား၊ အတူေနျခင္း ကိစၥမ်ား ရွိေနႏုိင္ေသာ္လည္း သတင္း အခ်က္အလက္ အားေကာင္း လာသည့္ ယခုေခတ္ မွ သာ ပိုမ်ား လာသေယာင္ ျမင္ေတြ႕ လာရျခင္းျဖစ္ႏုိင္ သည္ ဟု ဆိုသည္။ 


”ယဥ္ေက်းမႈ အရ ဖြင့္မေျပာ ရင္သာ ရွိမွာပါ၊ သဘာဝ တရားက ရွိေတာ့ သဘာဝ ဟာ သဘာဝ ပါပဲ။ မဟုတ္ ရင္ အိုးခ်င္းထား အိုးခ်င္းထိ ဆိုတဲ့ စကားက ဘာေၾကာင့္ ေပၚလာ မွာလဲ”ဟု မမာျမင့္ က သံုးသပ္ သည္။

ထို႔သုိ႔ လက္ခံေပး သူမ်ား ဘက္၌ လည္း ျခြင္းခ်က္ ဟူသည့္ အေျခအေန မ်ား ရွိေနသည္ ကိုေတာ့ ေတြ႕ျမင္ ရသည္။ ရည္းစား တစ္ေထာင္ လင္ေကာင္ တစ္ေယာက္ ဟူသည့္ စကားပံုႏွင့္ အညီ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေနျဖင့္လည္း မိမိ ၏ ဘဝ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ႏွင့္ ဆႏ ၵသိကၡာ မ်ား အေပၚ ကိုယ္တိုင္ ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္ ခြင့္ ရွိသင့္ၿပီျဖစ္သည္ ဟု ဆိုၾကသည္။ 


သို႔ ေသာ္ ယင္းအေျခအေနက အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးတည္းအတြက္သာမက မိသားစု၊ ပတ္ဝန္း က်င္ႏွင့္ အသိုင္းအဝိုင္းေပၚ သက္ေရာက္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနတစ္ခုမျဖစ္ လာေ စရန္ေတာ့ ထိန္းသိမ္း သင့္သည္ဟု အထက္ပါစစ္တမ္းကို လက္ခံေပးၾကသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား က ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

အခိ်ဳ႕ေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ခ်စ္သူႏွင့္အိမ္ေထာင္ဖက္ကိုတစ္ဦးတည္းအ ျဖစ္ရည္ရြယ္ကာ မိမိ ၏ အပ်ိဳစင္ဘဝကို ေပးအပ္တတ္ၾကေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ထိုခ်စ္ သူႏွင့္ ေဝးကြာ သြား သည့္ အခါ မိမိ၏တန္ဖိုးရွိသည့္ အပ်ိဳစင္ဘဝစြန္႔လႊတ္ေပးလိုက္ရသည္သာ အဖတ္တင္ က်န္ခဲ့မည္ ကိုလည္း သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း ေထာက္ ျပ သည္။ 


ကုမၸဏီဝန္ထမ္း အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေန သည့္ မစုစံကမူ ”အမ်ိဳးသမီးေတြ သတိထားေနရမယ့္ အခ်က္ က ျမန္မာေယာက်္ားေတြ ဟာ အပ်ိဳစင္ ကို မွႀကိဳက္တတ္ၾကတယ္ ဆိုတာ ပါ” ဟု ဆို သည္။

ယင္းအခ်က္မွာလည္း ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးရဦးမည့္ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခ အေန တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ မဂၤလာဦး ညဟူသည့္ စကားအဓိပၸာယ္ အေပၚ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေနၾက ဆဲ ခ်စ္သူမဂၤလာစံုတြဲမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမိုး ထား သည့္လက္မထပ္မီ အတူေနထိုင္ျခင္းဟူသည့္ စကား မွာ လည္း လူငယ္ထုအၾကား၊ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတို႔ၾကား အထူးတလည္ အဆန္းျဖစ္မေနေတာ့သည္ကို သတိျပဳမိၾကရန္ လည္း လို အပ္ၿပီျဖစ္သည္။ 


မူးယစ္ေဆးဝါး၊ လက္တစ္ကမ္းတြင္ ဝယ္ယူရရွိႏုိင္ေနသည့္ ၁၈+ ႐ုပ္ရွင္မ်ား၊ အင္တာနက္ လြတ္လပ္စြာ သံုးႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ဆက္ေက်ာ္သက္အရြယ္ လူငယ္မ်ား၏လိင္မႈကိစၥဆိုင္ရာ စူးစမ္းခ်င္ စိတ္မ်ားမွာလည္း စစ္တမ္းပါထြက္ဆိုခ်က္အေပၚ အေထာက္အပံ့ေပးေနသည္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ မည္ျဖစ္သည္။

လက္မထပ္မီအတူေနသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားျပားလာပါက ယင္းအယူဝါဒအေပၚ လက္ခံႏုိင္မႈ မ်ားျပားရန္လည္း လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။အမ်ိဳးသမီး သတင္းသမား တစ္ဦးျဖစ္ သည့္ မစင္သီ (အမည္လႊဲ) ကမူ ”အရင္ေခတ္က လို သူတို႔ေတာ့ လူပ်ိဳမစစ္ဘဲ အပ်ိဳမွ အပိ်ဳလိုခ်င္ တဲ့ ေယာက္်ားဝါဒီေတြ နည္းသြားတာေပါ့” ဟု သူမ၏ အျမင္ကို ထုတ္ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ 


သို႔ေသာ္လည္း စစ္တမ္းမွာ တိက်မွန္ကန္ရန္ လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္သည္ဟုလည္း ေဝဖန္ၾကၿပီး စစ္တမ္း တြင္ ပါဝင္ထားသည့္ ၿမိဳ႕ျပေနအမ်ိဳးသမီး ငါးဦးလွ်င္ ေလးဦးမွာ အပ်ိဳမဟုတ္ ဟူသည့္ အခ်က္ မွာ ေယဘု ယ်ဆန္လြန္းသည္ဟုလည္း ျပစ္တင္ေျပာဆိုၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသမီးစြမ္းေဆာင္ရွင္အဖြဲ႕အစည္း တည္ေထာင္ရာတြင္ပါဝင္သူ ေဒၚရီရီျမင့္ကမူ စစ္တမ္း၏ ရာခိုင္ႏႈန္းျပသထားမႈမွာ မ်ားျပားလြန္းလွၿပီး ေကာက္ ယူ သည့္ေနရာ၊ လူဦးေရႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုကို လႊမ္းၿခံဳႏိုင္ျခင္းမရွိဟု ဆိုသည္။ 


ၿမိဳ႕ျပေန အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ေက်းလက္ေဒသေနအမ်ိဳးသမီးတို႔ထက္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေန ထိုင္မႈရွိေသာ္ လည္း လက္ရွိတြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဟူသည့္ အထိန္း အကြပ္ရွိေသးသည့္ အတြက္ စစ္တမ္း ၌ ေျပာထား သကဲ့သို႔ အမ်ားစု ဟူသည့္အေန အထားမ်ိဳးမရွိႏိုင္ ဟု လည္း ေျပာၾကားသည္။ 

”ေနာက္ရာစုႏွစ္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ တျခားႏုိင္ငံေတြလို ျဖစ္လာမလားဆိုတာ မေျပာႏုိင္တဲ့ အေျခအေန တစ္ခုေပါ့။ ဒါေပမဲ့လည္း ဂုဏ္သိကၡာထိန္း သိမ္းမႈေတြ ဆိုတာေတာ့ အမ်ိဳး သမီးေတြ မွာ ရွိေနၾကတုန္းပါပဲ”ဟု ၎က ဆိုသည္။

အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ အပ်ိဳစင္ဘဝ

အထက္ပါစစ္တမ္းအေပၚ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ အမ်ိဳးသမီးမွန္လွ်င္ အနည္းႏွင့္ အမ်ား အပ်ိဳစင္ဘဝအား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တတ္ ၾကစၿမဲျဖစ္ သည္ဟု အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ဆို ၾကသည္။ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိဟူသည့္ စကားႏွင့္ အညီေနထုိင္ ခဲ့ၾကသည့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘဝမွစတင္ကာ ယခုအ မ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ တန္းတူ အလုပ္လုပ္ ကိုင္ေနႏိုင္ သည့္ ပြင့္လင္းျမင္သာေခတ္ ၌ပင္ အပ်ိဳစင္ ဟူသည့္ စကားရပ္အေပၚတန္ဖိုး ထားမႈ မ်ား ရွိဆဲျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစု ကို ေမးျမန္းျခ င္းျဖင့္သိရသည္။

အမ်ိဳးသမီး အခ်င္းခ်င္းၾကား၌ ပင္ ‘နင္အပ်ိဳေရာစစ္ေသးရဲ႕လား’ဟု ေမးလိုက္ပါက ‘အင္း’ဟူသည့္ အေျဖကို ရဲဝံ့စြာေျဖၾကားလိုဆဲျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရွိဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ကို ဘဏ္ဝန္ ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္ သည့္ မစန္းက သူမ အေတြ႕အႀကံဳအရ ေျပာျပသည္။ ”ကိုယ္က အပ်ိဳ မဟုတ္ေတာ့ ဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ယံုၾကည္ မႈေတာ့ မရွိ ႏုိင္ေတာ့ ဘူးလို႔ထင္တယ္”ဟု ၎က ဆို သည္။ 


ထို႔အျပင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မိမိ၏အပ်ိဳစင္ဘဝကိုထိန္းသိမ္းျခင္းမွာ အက်ိဳးေက်းဇူးႀကီးႀကီးမား မားရရွိသည္ ဟူသည့္ အေနအထားမွ တန္ဖိုးမဟုတ္ေသာ္လည္း ရိုးရာတစ္ခုကဲ့သို႔ျဖစ္ေနသည့္ ဓေလ့အရ လိုက္နာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္လာသည္ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။

အမ်ိဳးသမီး သတင္းေထာက္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစင္သီကေတာ့ ”ဘာရယ္ညာ ရယ္ေတာ့ မဟုတ္ ပါ ဘူး။ အနည္းဆံုး ဗိုက္တစ္လံုးနဲ႔ က်န္ခဲ့တဲ့အျဖစ္ေတာ့ ေအးတာ ေပ့ါ”ဟူ၍ ရယ္က်ဲက်ဲျဖင့္ ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ ထပ္မံစဥ္းစားၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလက္မထပ္မီ အပ်ိဳစင္ျဖစ္ျခင္း မွာ အမ်ိဳးသမီးထုအၾကားဂုဏ္ ယူဖြယ္ရာကိစၥရပ္ ဆိုျခင္း ထက္ အမ်ိဳးသားမ်ား အတြက္ဟု ဆိုလွ်င္ လက္ခံႏုိင္စရာရွိမည္ေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ အျငင္းပြားဖြယ္ႏိုင္ရာ ရွိ မည္ေလာ။

အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔ လက္တြဲေဖာ္ ၏ အပ်ိဳစင္ဘဝ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ရွိ ဟိုတယ္တစ္ခုတြင္ စီမံခန္႔ခြဲေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ ကိုင္ေန သည့္ အသက္ ၂၃ ႏွစ္အရြယ္ မလဲ့ရည္(အမည္လႊဲ) ကမူ သူမဘဝ၌ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သူ ဘဝ၌ မိမိ၏ခ်စ္သူျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ၿငိစြန္းဖူးျခင္းရွိခဲ့သည္ဟု ဖြင့္ဟ သည္။ 


သို႔ေသာ္ အေျခအေနတစ္ခုေၾကာင့္ အဆိုပါအမ်ိဳးသားႏွင့္ လက္ ထပ္ျခင္း မရွိခဲ့ဟု သိရ သည္။ ေက်ာင္းသား ဘဝျဖစ္သည့္ အျပင္ ဘဝေနထိုင္ေရး၊ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း အရ ေကာင္းမြန္ စြာ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ေသးျခင္းမရွိသည့္အတြက္ အဆို ပါအမ်ိဳးသားႏွင့္ လမ္းခြဲ ခဲ့သည္ ဟု လည္း ဆိုသည္။

”ကြၽန္မအတြက္ ဒီကိစၥဟာအိပ္မက္ဆိုးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မသူနဲ႔မွားမိလို႔သူနဲ႔သာ ယူခဲ့ရမယ္ဆိုရင္ အိမ္ေထာင္တစ္ခုျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘဝအ ခက္အခဲရွိလာ လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အပ်ိဳဆိုတဲ့ဂုဏ္ကို ခဏေမ့ထားၿပီး ကြၽန္မ ရွင္သန္ခဲ့တယ္။ 


ခုေတာ့ အဲ့ဒီအေျခအေနဟာ အိပ္မက္ဆိုးကေန ကြ်န္မကုိ ဘယ္လို လုပ္ကိုင္သင့္ တယ္ဆို တာကို လမ္းၫႊန္ေပးႏုိင္တဲ့ အေကာင္းဆံုးေသာ သာဓကတစ္ခုလိုပါပဲ”ဟု မလဲ့ရည္က သူမ ဘဝ ကို ဖြင့္ဟေျပာ ဆိုသည္။ လက္ရွိ တြင္ေတာ့ ဝင္ေငြေကာင္းကာ သူမအေပၚ ခ်စ္ခင္ စံုမက္ သည့္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးႏွင့္ မၾကာမီ လက္ထပ္ေတာ့မည္လည္းျဖစ္သည္ဟု သူမကဆိုသည္။

”အခ်စ္ကိုဦးစားေပးၿပီး အေျခအေနအရ သူ႔ကိုပဲေရြးခ်ယ္ခဲ့မယ္ဆို ဘဝဟာ ဒုကၡေရာက္ေတာ့ မွာေလ။ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာလည္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတာ့ ရွိရမယ္။ ေယာက္်ားေတြ ဘက္ကေတာ့ ဒါကိုမွ်တစြာနားလည္ေပးဖို႔လိုတယ္”ဟု မလဲ့ရည္က ေျပာသည္။ 


သူမအတြက္ေတာ့ ယခုလက္ထပ္မည့္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ သူမအၾကား နားလည္မႈမ်ားစြာရွိၿပီး သူမ၏ပကတိဘဝကိုလည္း သိႏွင့္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု သူက ဖြင့္ဟသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ား ဘက္ တြင္ေရာ အမွန္တကယ္ပင္ ထိုသို႔ကိစၥမ်ားရွိေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ လက္ခံ မႈေပးႏိုင္ဦး မည္ လား။ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ အသက္ ၂၂ ႏွစ္ရွိ ကိုေက်ာ္စြာ (အမည္လႊဲ) က ခ်စ္မိသည့္ အမ်ိဳးသမီးမွွာ အပ်ိဳစင္မ ဟုတ္ မွန္း သိ ခဲ့ရပါ က ႏွေျမာမိမည္ ဟုဆိုသည္။

အမ်ိဳးသားတစ္ဦးျဖစ္သည့္အတြက္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ပြင့္လင္းသည့္ အေန အထား တစ္ခု ရွိေသာ္လည္း လက္မထပ္မီအတူေနျခင္းကိစၥကိုမူ မႏွစ္ ၿမိဳ႕ဟု ဝန္ခံသည္။ ကိုယ္တိုင္ က လိင္မႈကိစၥပိုင္းတြင္ပြင့္လင္းလိုေသာ္လည္း မိမိႏွင့္ လက္တြဲမည့္အမ်ိဳးသမီးကိုမူ ယင္း ကိစၥ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္မႈမရွိဖူးသည့္ သူျဖစ္ေစလို သည္ ဟုလည္း ဆုိျပန္သည္။ 


အမ်ိဳး သမီးမ်ား အပ်ိဳစင္ျဖစ္မႈ၊ မျဖစ္မႈအေပၚ ၎က ”သူမ်ားသံုးၿပီးသားကို သံုးရတာနဲ႔ အသစ္ သံုးရတာ က မတူဘူးေလ။ ခံစား ခ်က္ေၾကာင့္ေပါ့။ သက္မဲ့ဆိုရင္ေတာင္ ခံစားရတာ သက္ရွိျဖစ္ေတာ့ ခံစားခ်က္ပိုျပင္းထန္တာေပါ့”ဟုဆိုသည္။

အမ်ိဳးသားအမ်ားစုမွာလည္း ၎၏ ခံစားခ်က္အတိုင္းပင္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူက မွတ္ခ်က္ေပး သည္။ မႏၲေလးတြင္ေနထိုင္သည့္ မအိအိကမူ အိမ္ေထာင္မက်မီ အ တူေ နျခင္းေၾကာင့္ မိမိ၏ အိမ္ေထာင္ဘက္မွာ အိမ္ေထာင္သက္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ယင္းအခ်က္ေပၚတြင္ နင္းကာ အထင္ အျမင္ေသးျခင္း မွာ ျဖစ္လာႏုိင္ေျခရွိ သည္ ဟု လည္း ေထာက္ျပသည္။ 


ထို႔အျပင္ အမ်ိဳးသမီးအေနျဖင့္ စဥ္းစားပါကလည္း မိမိပင္လွ်င္ အျခားအမ်ိဳးသားတစ္ဦးအား အပ်ိဳစင္ ဘဝ ကိုေပးအပ္ခဲ့ဖူးျခင္းျဖစ္ရာ မိမိ၏ အိမ္ေ ထာင္ဖက္ အ မ်ိဳးသားမွာလည္း အျခားေသာ မိန္းမတစ္ဦး၏ အပ်ိဳစင္ဘဝကို ရယူဖူးလိမ့္မည္ဟူသည့္ အေတြးမ်ား ဝင္လာႏုိင္ေျခ ရွိသည္ ဟုလည္း ဆိုသည္။ 


မည္သို႔ ပင္ ဆုိေစ အဆိုပါအေျခအေနေပၚ အလံုးစံုနားလည္ မႈ မေပးႏုိင္ေသး သည့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ အိမ္ေထာင္ေရး အဖုအထစ္မ်ားသာ ျဖစ္လာႏုိင္ေျခရွိမည္ဟု ဆို သည္။ အ ထက္ တန္းျပ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သည့္အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ မသက္ (အမည္လႊဲ) ကမူ ”ခ်စ္သူ ဘဝမွာ ဘယ္လိုအေျခအေနပဲ ရွိခဲ့ၾကပါေစ အိိမ္ေထာင္ဘက္ ရွိလာ ရင္ေ တာ့ သူ႔အေပၚမွာ သစၥာရွိသြားမယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပမယ္ထင္ပါတယ္” ဟူ၍သာ။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ စစ္တမ္း ႏွင့္ပတ္သက္၍သာမက အပ်ိဳစင္ဘဝထိန္းသိမ္းမႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အုပ္ထိန္းမႈ၊ စရိုက္လကၡဏာမ်ားအေပၚမူတည္သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ႐ုပ္ပိုင္း ဆိုင္ ရာ ခံယူခ်က္မ်ားသည္ ထိုအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ တစ္ကုိယ္ရည္ ဘဝရပ္ တည္မႈ ႏွင့္ သာသက္ ဆိုင္ လာ မည္ျဖစ္သည္။ 


၂၁ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ပြင့္ လင္းမႈအားေကာင္းလာျခင္း၏ တစ္ဖက္၌ အေကာင္းအဆိုး ဒြန္တြဲေန မည္ ကို ကမၻာေပၚရွိလူသားအားလံုး သိရွိၿပီးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အေျဖမ်ိဳးစံု ထြက္ရွိေန ဆဲျဖစ္ သည့္ က်ား/မ သဘာဝဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ား၊ အခ်က္အ လက္မ်ားမွာ ထိခိုက္ရွ လြယ္ သည့္ သေဘာ တရားမ်ားလည္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ယင္းစစ္တမ္းမွာ မည္သို႔ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ထုတ္ျပန္သည္ဆိုျခင္းက ပို၍ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ရန္ကုန္၊မႏၱေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အမ်ိဳးသမီးဦးေရ စုစုေပါင္း ၄၅ ဦးကို လိုက္လံစစ္တမ္းေကာက္ခံရာမွ ရရွိလာခဲ့သည္ဟူေသာ အဆိုပါ စစ္တမ္း က ျမန္မာ ႏိုင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးရွိ ၿမိဳ႕ျပေနအမ်ိဳးသမီးမည္မွ်ကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ပါမည္နည္း။ 


ယင္း အခ်က္သည္ အထက္ပါအေျဖမ်ားထက္ ပိုမို အဓိပၸာယ္ျပည့္စံုမည္ျဖစ္သည္။ သုေတသန လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခု (သုိ႔မဟုတ္) စစ္တမ္းတစ္ ရပ္ မွာ အနည္းဆံုးလူဦးေရ ၅ဝဝ ခန္ ႔ပါဝင္ရမည္ ဟု Myanmar Survey Research မွသိရသည္။

သို႔မွသာ သုေတသနစစ္တမ္းတစ္ခု၏အႏွစ္သာရႏွင့္ ျပည့္စုံၿပီး စစ္တမ္းေကာက္ခံရာတြင္လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားအားတိက်စြာ အမ်ိဳးအစားခြဲျခားျခင္း (ဥပမာ- လူမႈအေျခ အေန၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး)၊  ခဲြျခားျခင္းတို႔ကို အနည္းဆံုး ျပဳလုပ္သင့္သည္ဟုလည္း သိရသည္။ သုေတသန အယ္ဒီတာ အျဖစ္ လုပ္ ကိုင္ေနဆဲျဖစ္ သည့္ ဦးလင္းမာန္ေအာင္ကမူ စစ္တမ္း ထုတ္ျပန္ရာ တြင္လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္ အား တစ္ပါတည္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကား သင့္သည္ ဟုေထာက္ျပ သည္။

”လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အသိပညာအတြက္လား၊ အတူေနကိစၥေတြမွာ အသိပညာ ဘယ္ေလာက္ရွိ သလဲ စသျဖင့္ ေျပာျပရမယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီစစ္တမ္းကိုလုပ္ရလဲေပါ့။ လူေလး ငါးဆယ္နဲ႔ စစ္ တမ္း လုပ္တာ ဆိုရင္ေတာ့ ေဆာရီးပဲ”ဟု ၎ကလုပ္ သက္အေတြ႕အႀကံဳအရ စစ္တမ္း တစ္ခု ၏ စံႏႈန္း မ်ားကို ေျပာျပသည္။ 


ရာခိုင္ႏႈန္း တြက္ခ်က္ရာ တြင္ လည္း ဆင္းရဲသား၊ အလယ္အလတ္တန္းစားႏွင့္ အထက္ တန္းစား စသျဖင့္ ခြဲျခားၿပီး ယင္းအလႊာ အလိုက္ရာခိုင္ႏႈန္းျပန္လည္ခြဲျခား သင့္သည္ ဟု သိရ သည္။ အဆံုး သတ္မွ သာ အားလံုးစုစုေပါင္း၏ မည္မွ်ရာခိုင္ႏႈန္းမွာမူ အပ်ိဳစင္ မဟုတ္ ဟူသည့္  အခ်က္ကိုထုတ္ျပန္ေပးရမည္ဟုလည္း ဆိုသည္။”အဲ့ဒီေတာ့ေျပာရရင္ ဒီစစ္တမ္းဟာ တစ္ႏိုင္ငံ လံုး ကို ကိုယ္စားမျပဳပါဘူး”ဟု ဦးလင္းမာန္ေအာင္က ျပတ္သားစြာ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိအမ်ိဳးသမီးမ်ား အပ်ိဳစင္စစ္စစ္ျဖစ္ရန္ မည္မွ်အေရးႀကီးေနၿပီနည္း။ ထိုအပ်ိဳစင္ျဖစ္မႈ မွာ အမ်ိဳးသမီးတုိ႔၏ ဘဝအေပၚမည္မွ် လႊမ္းမိုးေပးႏုိင္မည္ နည္း။ ထိုနည္းတူစြာ ပင္ အမ်ိဳးသားမ်ား အတြက္ အိမ္ေထာင္ဖက္အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ အပ်ိဳစင္ျဖစ္မႈ ဟူသည္ကား အဘယ္ နည္း ။ ယင္းေမးခြန္းမ်ား ကိုေမးျမန္းမိပါက အ ျပစ္ေျပာ ဖြယ္ရာ၊ ေထာက္ျပ ဖြယ္ရာ၊ အျငင္း ပြား ဖြယ္ ရာ အေျဖမ်ိဳးစံုထြက္က်လာႏိုင္သည္။ 


မဂၢဇင္းတိုက္တစ္ခုတြင္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အသက္သံုးဆယ့္ ငါးႏွစ္ အရြယ္ မေအးေအး(အမည္လႊဲ)ကမူ ”ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ စစ္တမ္းကေျပာ ထား တဲ့ အခ်က္ ကိုလံုးဝလက္မခံခ်င္ ပါဘူး။ အဲ့ဒီ လိုျပတ္ သားဖို႔ အတြက္ဆိုတာလည္း ကြၽန္မတို႔ မိန္းမသားေတြက အဓိကပဲ” ဟူ၍သာ ျဖစ္သည္။

 



သုတလင္း၊ ျမတ္စုၿငိမ္း
From: Popular Myanmar
www.mmdailystar.com 

No comments:

Post a Comment