Saturday, February 28, 2015

ပညာေရး လႈိင္းထန္ ထေစ

  






National Network for Education Reform (NNER)ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွား မႈ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီ တို႔ မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကိုယ္စား ေဒါက္တာ သိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းႏွင့္ ဦးေအာင္မိႈင္းဆန္း တို႔ လက္မွတ္ေရးထိုး တင္သြင္း ထားသည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး ႐ႈေထာင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး မွ သုံးသပ္ေရးသား သည့္ ေဆာင္းပါးမ်ား အနက္ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ ငန္း ၏ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈမီဒီယာဆိုင္ရာ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား ကို ေရြး ခ်ယ္ေဖာ္ျပ ေပးသြားမည္ျဖစ္ ပါသည္။

 ေဆာင္းပါး တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည့္ သုံးသပ္ခ်က္ မ်ား သည္ ေဆာင္းပါး ရွင္၏ ကိုယ္ပိုင္႐ႈျမင္ သုံးသပ္ခ်က္ မ်ား သာျဖစ္ၿပီး သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္း ၏ အယူ အဆ မဟုတ္ပါ။ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို စိတ္ ဝင္စားသူမ်ားအေနျဖင့္ လည္း ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေပးပို႔ႏိုင္ၿပီး သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္း၏ မူဝါဒႏွင့္ ကိုက္ညီ ပါက ေဖာ္ျပ ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ လက္ထက္ တြင္ လႈိင္း သုံးလႈိင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံကို ႀကိဳးစားေျပာင္းၾကည့္ သည္။ ျပည္ တြင္းျပည္ ပက ေထာက္ခံမႈ တခ်ိဳ႕ရေသာ္လည္း ျပည္သူ အမ်ားစု လိုအင္ကား ႀကီးေနဆဲျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ က အပ်က္အစီး၊ အက် အေပါက္ မ်ားကို ငါးႏွစ္ ႏွင့္လုပ္မရ ျပင္မရသည္ ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ 

၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ အတြင္း အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ အေၾကာင္းျပဳ ေက်ာင္းသား သပိတ္သည္ ႀကီး ထြား ခဲ့ သည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ အတြက္ ခံတုံး တစ္တုံး ျဖစ္လာ သည္။ ေက်ာင္းသား သပိတ္မ်ား ၏ အစ တိုင္း ျပည္ ၏ ပညာေရးမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာ ကတည္းက ေကာင္းေစရန္ ႀကိဳးစားရင္း၊ စမ္းသပ္ ရင္း ၊ ျပင္ဆင္ရင္း ႏွင့္ ပင္ က်ဆုံး ခဲ့သည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒ ကို အတည္ျပဳခဲ့သည္။


 
၂ဝ၁၄ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ အမွတ္ ၄၁ (၃ဝ-၉-၂ဝ၁၄)ျဖင့္ ျပ႒ာန္း ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တကၠ သိုလ္ေက်ာင္းသား မ်ား လို လားသည့္ ဥပေဒမ်ဳိး မဟုတ္သျဖင့္ ေက်ာင္းသား မ်ားက ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေျပာ သည္။ ေနာက္ေတာ့ သပိတ္ေမွာက္ သည္။

 ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔ တြင္ ျပ႒ာန္း လိုက္သည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ ညိႇႏႈိင္း ပါရန္ အစိုးရကို ရက္ေပါင္း ၆ဝ အခ်ိန္ေပးသည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ သည္ တုတ္ တုတ္ မွ် မလႈပ္ ခဲ့သျဖင့္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂ဝ ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံလုံး ခ်ီ ေက်ာင္းသား သပိတ္ကို မႏၲေလး မွ ရန္ကုန္ သို႔ လမ္းေလွ်ာက္ ခ်ီတက္ျခင္းျဖင့္ စတင္လိုက္သည္။ 

မႏၲေလး တာထြက္ သပိတ္သည္ လမ္းမွ ၿမိဳ႕ရြာ မ်ား သို႔ ဝင္သည္၊ တရားေဟာသည္။ အစိုးရ ဘက္က တား သည္၊ ဆီးသည္၊ သတိေပးသည္။ သို႔တိုင္ကား ေက်ာင္း သားမ်ားက ေရွ႕သို႔ ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾက သည္ ။ ေက်ာင္းသားမ်ား ကို မိဘျပည္သူမ်ား က ေထာက္ခံ ၾကသည္။ အစိုးရႏွင့္ နီးသူမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားကို တားဆီး သလို သတိေပးၾကသည္။ သပိတ္ ကို ဆက္ မသြားၾက ပါရန္ ဆိုင္ရာၿမိဳ႕ အလိုက္ တားဆီးႏိုင္ပါရန္ ႀကိဳးစားၾကည့္ၾကသည္။ 

အစိုးရေလွ်ာ႔ လိုက္ၿပီ။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရသည္ ၂ဝ၁ဝ အေထြေထြေရြးေကာက္ ပြဲမွ လာေသာ အစိုးရျဖစ္ သည္။ အျငင္းပြားဖြယ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဟု ျပည္တြင္းျပည္ပ အကဲခတ္ မ်ားက သုံးသပ္ၾကေသာ္ လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ငန္းစဥ္ မွ ေပၚေပါက္ ခဲ့ေသာ အစိုးရကား ေသခ်ာသည္။ 

“ရက္ ေပါင္း ၆ဝ ကို နည္း လမ္းေဟာင္းျဖင့္ စဥ္းစားရင္း လ်စ္လ်ဴ    ႐ႈခဲ့ေသာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရသည္ ရန္ကုန္ ဝင္လာမည့္ သပိတ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ား အေရးကို ေသေသခ်ာခ်ာ တြက္စစ္ပုံရသည္။ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေရး စကားေျပာသည္၊ စကားေျပာသလို ညိႇႏႈိင္းေရးကိုလည္း လက္ေတြ႕လုပ္သည္။

ဇန္နဝါရီလ ၂၈ ရက္ တြင္ သမၼတ႐ုံး ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းႏွင့္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေခါင္း ေဆာင္ မ်ား ေဆြးေႏြးၾကၿပီး အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ႏိုင္ငံလုံး ဆိုင္ရာ ကြန္ရက္(NNER) ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီတို႔ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးၾကရန္ သေဘာတူခဲ့ၾက သည္။

 ေလးပြင့္ဆိုင္ မ်ား အေလွ်ာ႔ အတင္းႏွင့္သြားရင္း ေနာက္ဆုံး တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား လိုလားခ်က္ ကို အစိုးရ သည္ လိုက္ေလ်ာ ခဲ့သည္။ အစိုးရက တစ္ခုသာ အေရး ဆိုသည္။ ေက်ာင္းသား စစ္ေၾကာင္းမ်ား ရန္ကုန္ကို မဝင္ ႏွင့္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ကား အစိုးရကို မယုံၾကည္ပုံ ရသည္၊ 

ထို႔ေၾကာင့္ ထုံ႔ပိုင္း ထုံ႔ပိုင္းႏွင့္ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ၿပီးမွ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ မူၾကမ္း ထြက္ၿပီး ခ်ိန္တြင္ သပိတ္ ကို ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၈ ရက္ အထိ (လက္ရွိ) ရပ္ထားမည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။

ဥပေဒမူၾကမ္း အေပၚ သေဘာထား
ဒီမိုကေရစီ သို႔ သြားေနသည့္ေခတ္ တြင္ ေက်ာင္းသား မ်ားက ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးကို ေတာင္းသည္။ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး မွာ သီးျခား ပညာေရး တစ္ခုလား ဟု မိတ္ေဆြ တစ္ဦးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေမးဖူးသည္။ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး မွာ ဒီမိုကေရစီ သေဘာ သဘာဝ အတိုင္း လြတ္လပ္မႈ ကို အေျခ တည္ထားေသာ ပညာေရး ကို ဆိုလိုေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ရွင္းရဖူးသည္။ 

အစိုးရသတင္းစာ မ်ားတြင္ ပညာေရးမူၾကမ္း ကို ထည့္ေသာ အခါ ဖတ္သူ မ်ားက ေဝဖန္ၾကသည္။ ႀကိဳက္ သူ လည္းရွိသည္၊ မႀကိဳက္ သူ လည္းရွိသည္။ ေကာင္းလွခ်ည္ လားဟု ေျပာသူမ်ား ရွိသလို လြန္လြန္းလွ ခ်ည္ လား ဟု ေဝဖန္သူ လည္းရွိသည္။ 

အစိုးရ သတင္းစာ က ဖိတ္ေခၚထား သျဖင့္ လက္သံေျပာင္ သူတို႔က အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ ကို ျပင္ ဆင္ သည့္ ဥပေဒၾကမ္း မွ အစ အန မ်ားကို အပ္နဲ႔ ဆြသည္၊ အထ အနေကာက္ၾက သည္။ ဟိုလိုဆို လွ်င္ မခက္ လား၊ သည္လို ဆိုလွ်င္ လြယ္ပါ့ လားဟု ဆိုၾကသည္။

 ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ အခ်ဳပ္ အကိုင္ႏွင့္ ေနထိုင္ လာၾက သျဖင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သား မ်ားက လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေတာင္းဆို လိုက္သည့္ အခါ လြတ္လပ္ လွခ်ည္ လား၊ ေကာင္းပါ့ မလားဟု ပညာေရးနယ္ပယ္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အပါအဝင္ အစိုးရ က စိတ္ပူပန္သည္။ 

တစ္ဖက္ တြင္လည္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ပုံေခတ္ မဟုတ္သျဖင့္ ေက်ာင္းသား ေတြကို သတိႏွင့္ ဆက္ဆံပုံ ရသည္။ အစိုးရ သက္တမ္းမွာ တစ္ႏွစ္သာ က်န္ေတာ့ေပရာ အထြက္ေကာင္းဖို႔ အေရး ကလည္း ႀကီးေနပါသည္။ ဤ သို႔ျဖင့္ အစိုးရ သည္ သတင္းစာ မွ တစ္ဆင့္ ဥပေဒ မူၾကမ္း အျပစ္ အနာအဆာ တို႔ကို ျပည္သူ အမ်ား စာဖတ္ သူအား ၾကည့္ေစ႐ႈေစျခင္း ျဖစ္သည္။

ပညာေရး လႈိင္းထန္ ပါေစ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ က လႈိင္း ဆိုေသာ စကားလုံး ကို ႀကိဳက္သည္ ဟု ယူဆ မိသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ လည္း အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး သပိတ္ စခန္းျဖင့္ အရ လွမ္းေနျခင္းကို ပညာေရး လႈိင္း ထန္ျခင္း ဟု ဆိုခ်င္သည္။ 

လႈိင္း သဘာဝ က အားႀကီး သည္၊ တစ္ဖက္ တြင္ အႏၲရာယ္လည္း ရွိသည္။ ေကာင္း သည့္ ဘက္ကမ္း သို႔ ႐ိုက္ တင္ႏိုင္ သလို ဆိုးသည့္ေခ်ာက္ထဲ သို႔ လည္း ဆြဲေခၚခ်သြားႏိုင္သည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ပညာေရး လႈိင္း တံပိုး ကိုေတာ့ အရွိန္ အဟုန္ျဖင့္ သည္တစ္ႀကိမ္ သြားေစခ်င္သည္။

တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား သပိတ္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ား၏ ေစတနာ မွာ ျမန္မာ့ ပညာေရး ကို ေကာင္းေစ ခ်င္သည္။ ဗဟို အခ်ဳပ္အကိုင္ မ်ားသည္ကို မႀကိဳက္၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က အေတြးအေခၚမ်ား အတိုင္း မျပင္ မေျပာင္း သည္ ကိုလည္း မႏွစ္သက္၊ လြတ္လပ္သည့္ ေခတ္ တစ္ေခတ္ ကို သြားလိုက္ ခ်င္သည့္ ဆႏၵ ၄င္း တို႔တြင္ ရွိသည္။ 

ပညာေရး လႈိင္းႀကီးႀကီး တစ္ခ်ီေတာ့ စီးၾကည့္ ခ်င္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပေဒၾကမ္း တြင္ လြတ္လပ္စြာ ပညာ သင္ၾကားခြင့္ (ဘာသာရပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းေရြးခ်ယ္ခြင့္) ကိုေတာင္းသည္။ ဤ သို႔ ေတာင္း ဆိုျခင္းမွာ မမွားပါ၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ ပညာေရးႏွင့္ ကိုက္ညီ ရန္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တစ္ေကြ႕ ကိုျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ 

မူလ ဥပေဒ က အခမဲ့ မသင္မေနရ ကို မူလတန္းက စၿပီး အဆင့္ဆင့္ တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ေရး ဟု ဆိုသည္ ကို ျပင္ဆင္ သည့္ မူၾကမ္း တြင္ အခမဲ့ မသင္ မေနရ အလယ္တန္း ပညာေရး ကို ေဆာင္ရြက္မည္ (ပုဒ္မ ၁၇) ဟု တိတိ က်က် ေျပာသည္ မွာေကာင္းသည္။

အစိုးရ သတင္းစာ တြင္ ေဆာင္းပါးရွင္ တခ်ိဳ႕ လိုရာ ဆြဲေကာက္ယူ သုံးသပ္ၾက သလို ဘာသာျခားေက်ာင္း မ်ား ေပၚေပါက္လာမည့္ အေရးမွာလည္း ဥပေဒမူၾကမ္း ပုဒ္မ ၄ (ဍ) တြင္ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ထည့္သြင္းထား သည္ ကို ေတြ႕ရသည္။

 ''ပညာေရး သည္ ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္း၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္း တို႔၏ လႊမ္းမိုးမႈ မွ ကင္းလြတ္ရမည္။ လြတ္ လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္၊ ႏိုင္ငံေရး ယုံၾကည္ ခြင့္ႏွင့္ လူ ႔ဂုဏ္သိကၡာ ကို တန္ဖိုးထားမည္'' ဟု ေရးထား သည္။

အျပစ္အနာအဆာ ဆို ျပင္ပါ၊ ဥပေဒ ကို ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ေကာင္းေအာင္ ျပင္ ဆင္ႀကိဳးစား ေရး ထားေသာ္ လည္း အျပစ္ အနာအဆာ ပါႏိုင္ေကာင္း သည္။ ပိုေကာင္းေအာင္ ဝိုင္းဝန္းျပင္ၾက႐ုံသာ ရွိသည္။ အစိုး ရျပင္ျပင္ ၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ျပင္၊ NNER ျပင္ျပင္၊ ေက်ာင္းသားျပင္ျပင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ လိုရင္း ျဖစ္သည္။

ယခုေတာ့ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာ တူညီခ်က္ ျဖင့္ ျပင္ထား သျဖင့္ အားရ လွသည္။ အထူး အားျဖင့္ တိုင္းျပည္ေကာင္းမည့္ ပညာေရးေကာင္းေစသည့္ လုပ္ရပ္မ်ိဳး ကို ျပည္သူ မ်ားက ႀကိဳဆိုၾကမည္ခ်ည္း ျဖစ္ သည္။ 

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ သည္ လက္က်န္ သက္တမ္း အတြင္း လုပ္စရာေတြ က မ်ားလြန္းလွသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စခန္း လွမ္းေနဆဲ၊ ၂ဝဝ၈ အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အေကြ႕ ေဝ့ေနဆဲ၊ ႏိုင္ငံ့ စီးပြားေရး အေရြ႕ေရႊ႕ေနဆဲ စသည္ျဖင့္ ''ဆဲ'' အေျခအေန မ်ားတြင္ ထပ္ပိုး တက္ေန သည့္ ျပႆ  နာမ်ား ကလည္း ေန႔ စဥ္ႏွင့္ အမွ် ရွိေနေသး သည္။ 

သို႔မို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ အစိုးရၾကား ေျပလည္ သြားလွ်င္ သမိုင္းေၾကာင္းေကာင္းသြားႏိုင္ သည္။ အေရွ႕ က အဆက္ ဆက္ေသာ အစိုးရ မ်ားသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား ကို ဖိႏွိပ္ ခဲ့သည္ခ်ည္း သာျဖစ္ သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား သည္ အသက္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္ အတြက္၊ အနာဂတ္ အတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနၾက ျခင္းျဖစ္သည္။ 

ငယ္သူမ်ား က ဦးေဆာင္ လုပ္ကိုင္ေနၾက သျဖင့္ အမွားအယြင္း ရွိႏိုင္ေကာင္းသည္။ အမွားရွိက အမွန္ရွိရာ သည္။ တိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ရပ္ရြာ လူထုေကာင္းဖို႔ ျပင္စရာ ရွိလွ်င္ ျပင္ရ မည္သာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသား သပိတ္ သည္ လုံးလုံးၿပီးေသးသည္ မဟုတ္ပါ၊ ေခတၱ ရပ္ရင္း အေျခ အေနေစာင့္ၾကည့္ေနဆဲသာျဖစ္သည္။

ဥပေဒၾကမ္း ပါ စိုးရိမ္စရာ မ်ား ရွိက ေလးပြင့္ဆိုင္ ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္တြင္း တြင္ လည္း ေကာင္း ရွင္းႏိုင္ေကာင္း သည္။ တိုင္းျပည္ေကာင္း ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ သူတိုင္းက တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူထုကို မ်က္ႏွာ မူလိုက္ က အျပစ္ အားလုံးသည္ ကင္းစင္ေပ်ာက္မည္သာ ျဖစ္သည္။

 ပညာေရး လႈိင္းတံပိုး တို႔ ၿမိဳင္ဆိုင္ ထပါေစ၊ တိုင္းျပည္ေကာင္းေစဖို႔ ေစတနာပဲ့ ထိန္းျဖင့္ ဥာဏ္ပညာ ေလွ ကိုေလွာ္ ခတ္ရင္း ေလး ဖက္ေလးတန္ က အျပစ္ အနာအဆာမ်ားႏွင့္ အခက္အခဲအားလုံးကို ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါေၾကာင္း ေျပာလိုသည္။

(ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္းဌာန မ်ားတြင္ ၁၅ ႏွစ္ ေက်ာ္ လုပ္သက္ရွိ သူ သတင္း မီဒီယာ သမား မ်ဳိးသာထက္ သည္ ယခုအခါ   DVB ..    DEBATE ႐ုပ္သံ အစီအစဥ္ တြင္ တင္ဆက္သူျဖစ္သည္)

 မ်ဳိးသာထက္
From   ...   MOI Webportal Myanmar

No comments:

Post a Comment