Tuesday, April 14, 2015

ေရနန္းသဘင္ ၊ ေရႊမန္းတြင္.. ၊ ေငြငန္းဆင္…



Sue Hnget's photo. 

တကယ္ေတာ့ မႏၱေလး သႀကၤန္ ဆိုတာ အကသႀကၤန္၊ အလွသႀကၤန္၊ ဂီတသႀကၤန္၊ အႏုသႀကၤန္၊ အယဥ္ သႀကၤန္ ျဖစ္ ပါတယ္။ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း ေရပက္ၾကတယ္ဆိုတာ အဓိက မဟုတ္ပါဘူး။ မနက္ ကိုးနာရီ မထိုး မခ်င္းလည္း ဘယ္လူ မွ ေရမပက္ၾကဘူး။ 

မနက္ေစာေစာ ပိုင္းမွာ က သႀကၤန္တြင္း မို႔ ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္ ဖို႔ ဘုရားေက်ာင္းကန္ သြားၾကတယ္ မဟုတ္ လား။“ဥပုသ္သည္ ကို ေရမပက္ နဲ႔ ငရဲႀကီး တတ္တယ္” ဆိုတာ သႀကၤန္ ရဲ႕ သံခ်ပ္အျဖစ္ သာမက ေစာင့္ ထိန္း ဖြယ္တစ္ရပ္ ကို သတိေပးေနတဲ့ အသံ လည္းျဖစ္တယ္။

ဧၿပီလရဲ႕ ပူျပင္းတဲ့ေန႔လယ္ ခင္း မွာေတာ့ ေရပက္ နားၾကၿပီး သႀကၤန္ ကားေတြဟာ မႏ္ၲေလးေတာင္၊ ရန္ကင္းေတာင္ ၊ေတာင္သမန္အင္း နဲ႔ အိမ္ေရွ႕မင္း ထန္းေတာေတြ မွာ နားခိုၾကပါတယ္။
 

ထန္းပင္ ထန္း လက္ ထန္းရြက္ေတြ အသြယ္သြယ္ နဲ႔ အိမ္ေရွ႕မင္းထန္းေတာ ရဲ႕ ထန္းပင္ေျခရင္း က ရနံ႔ သင္းသင္း ထန္းလက္သစ္ ေတြ မိုးထားတဲ့ တဲကေလးေတြ က ၀ါးၾကမ္းခင္းေတြေပၚမွာ ထန္းရည္ တစ္ျမဴႏွစ္ျမဴ၊ အမဲေၾကာ္သုပ္၊ ပဲေၾကာ္သုပ္ က ပူစီနံရြက္ေတြ ၀ါးရင္း တေရး တေမာ အိပ္ၾကတာေပါ့။ 

ညေနေစာင္း ပါမွ တစ္ႀကိမ္ေရပက္္ ခံၾကတယ္။ ေနေလးေစာင္း တာနဲ႔ အားလုံးေရပက္ ရပ္ၾကၿပီး၊ ညပိုင္းမွ ကၾက၊ ခုန္ၾက၊ သီၾက ဆိုၾက၊ တီးၾက မႈတ္ၾကဖို႔ ျပင္ဆင္ၾကရပါၿပီ။ ညမွာ ေရပက္သူဟာ မႏၱေလး မွာ တကယ့္ အ႐ိုင္း အ႐ိုင္း၊ မယဥ္ေက်း မဖြယ္ရာ သူ၊ သႀကၤန္ဖ်က္ မသမာသူ အျဖစ္ ႐ႈတ္ခ်ခဲ့ၾကတာ တစ္ခ်ိန္က မႏၱေလး သႀကၤန္ ရဲ႕ အမွတ္အသားပါပဲ။

 

 Sue Hnget's photo.

 ၿမိဳ႕မ အသင္း အပါအ၀င္ အလွျပ ကားႀကီးေတြက ေစတနာ..တဲ့၊ ေတးျမလုလင္..တဲ့၊ ႐ႈတိုင္းယဥ္..တဲ့ ၊ ေတးခ်စ္သူ..တဲ့၊ ဇြဲလုလင္..တဲ့၊ ေဒါင္းလုလင္..တဲ့၊ သီတာ..တဲ့၊ မင္းတဲလုလင္..တဲ့၊ ခ်စ္ၾကည္ေရးေမာင္မယ္.. တဲ့၊ 

မ႑ပ္ေတြ ကလည္း ေမသစ္လြင္..တဲ့၊ ေကသီယာဥ္..တဲ့၊ ေခတ္ညႊန္႔..တဲ့၊ ယမင္းသူဇာ..တဲ့၊ ခ်မ္းျမ ပ်ဳိျဖဴ..တဲ့၊ လႈိင္း..တဲ့၊ ပိေတာက္၀ါ၀ါ..တဲ့၊ နန္းေကသီ..တဲ့၊ ငုေရႊ၀ါ..တဲ့၊ ေရႊမန္းေမ..တဲ့၊ နဂါးမယ္..တဲ့၊ နန္းေရွ႕ သူဇာေမ ..တဲ့၊ ေမခ်ာတိတ္..တဲ့။
 

 ေခတ္ျပင္၊ ေခတ္သ႐ုပ္ ကို အစဥ္ အဆက္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကတဲ့ သံခ်ပ္ အသင္းေတြ ကလည္း ဗိုလ္သခင္ ဆရာ တဲ့၊ ေညာင္ပင္သာက ဆိုးေပတဲ့၊ ေတာကေမာင္ႀကီး တဲ့၊ ပိေတာက္ကုန္းက ေမ်ာက္႐ႈံးတဲ့၊ ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္တဲ့၊ ဒႆ         ဂီ ရိ တဲ့၊ မႏ္ၲေလးသူရဲ႕ မႏ္ၲေလးသားတဲ့။ တစ္ၿမို႕လုံးမွာ အကမ႑ပ္၊ အလွျပ ယာဥ္၊ သံခ်ပ္ အသင္း ၁၅၀ေက်ာ္ ၂၀၀ နီးပါးႏွစ္တိုင္း ရွိခဲ့ပါတယ္။


အသင္းအမ်ားစု ဟာ အဲဒီအခ်ိန္ ကာလ က ၈၄ လမ္းမႀကီးေပၚ ဟံသာ၀တီ သတင္းစာတိုက္ေရွ႕(ေနာက္ ရတနာပုံ သတင္းစာတိုက္ေရွ႕) ဗဟို မ႑ပ္ႀကီး မွာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ၾက သလို၊ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမ မ႑ပ္ေတြမွာ လည္း ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ၾကပါတယ္။

(က)
ဒီလိုျမင္ကြင္းေတြ မွာ ကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ ျမင္ကြင္း တစ္ခု ကေတာ့ ၿမိဳ႕မေငြငန္း အလွျပယာဥ္ ပါပဲ။ ၁၉၂၇-၂၈ ခုႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက သႀကၤန္ အလွျပယာဥ္ေတြ ထြက္ျပ ရာမွာ ၿမိဳ႕မ က ေငြငန္း ႐ုပ္ကို အထိမ္းအမွတ္ အ႐ုပ္ အျဖစ္ စတင္အသုံးျပဳခဲ့တာပါ။ 


ဒီ ကတည္းက ၿမိဳ႕မ အလွျပယာဥ္ မွာ အျခားဘာ အမွတ္ အသားမွ မပါရွိခဲ့ပါဘူး။ ေငြငန္း႐ုပ္ပဲ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ဦးဘသက္ တို႔၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းတို႔၊ ဦးရင္ေလး တုိ႔ တီထြင္ခဲ့ၿပီး ဒီကေန႔ အထိ သုံးစြဲေနတဲ့ ၿမိဳ႕မ အမွတ္တံဆိပ္ ပါမယ္။ၿမိဳ႕မ အမွတ္တံဆိပ္ မွာလည္း မူလ သုံးစြဲ ခဲ့တဲ့ အ၀ိုင္းတံဆိပ္ အျပင္ ေနာက္ပိုင္း ပန္းခ်ီ ဦးဘယဥ္ကေလး တို႔၊ ဦးဘသိန္း(မႏ္ၲေလး)တို႔ သုံးစြဲခဲ့ၾကတဲ့ ေလးေထာင့္တံဆိပ္ လည္းရွိတယ္။ 

ၿမိဳ႕မက ေတးဂီတ မွာလည္း ႏုုႏုယဥ္ယဥ္၊ သီခ်င္းေတြ မွာလည္း ႏုႏုယဥ္ယဥ္ တို႔ခနန္း ဆိတ္ခနန္း အႏုပညာ ကို ဖန္ဆင္း တတ္သူေပ မို႔ ၿမိဳ႕မ အလွျပယာဥ္ က အသုံးျပဳတဲ့ အေရာင္ ဒီဇိုင္းေတြကလည္း ႏုႏုယဥ္ယဥ္ပါ။ 

အျဖဴထည္ေပၚမွာ အျပာႏု ကိုပဲ ထပ္ၿပီး ႊသညနခြဲ ထားတဲ့ ေရလႈိုင္း ဒီဇိုင္းက ေရကန္ထည္ ပတ္လည္ ေအာက္ေျခ မွာ ငန္းေလးေတြ ျမဴးတူး ကူးခတ္၊ အျပာရင့္ေရာင္ ၿမိဳ႕မ တံဆိပ္၀ိုင္းႀကီး၊ ကား ဦး မွာ ေငြငန္း႐ုပ္။


ငန္း႐ုပ္ ကလည္း အေတာင္ျဖန္႔ ကာ ေခါင္းေမာ့ အားယူေနတဲ့ ငန္း႐ုပ္ ကို အမ်ားဆုံး သုံးတယ္။ေနာက္ထပ္ တစ္မ်ဳိးက အေတာင္ ကို အားကုန္ျဖန္႔ၿပီး လည္တံ ဆန္႔တန္းေနတဲ့ “လိုက္ငန္း” ႐ုပ္လည္း သုံးတတ္တယ္။ ၿမိဳ႕မက ဒီငန္းႏွစ္မ်ဳိး ပဲသုံးတယ္။ ကားဦး မွာ တစ္ေကာင္လည္း သုံးရင္သုံးတယ္။


 ကားထိပ္ေဘး တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ တစ္ေကာင္စီ၊ ႏွစ္ေကာင္ သုံးရင္ သုံးတယ္။ ႏွစ္ေကာင္ သုံးရင္ ငန္း႐ုပ္ က ေသးပါတယ္။ၿမိဳ႕မ အလွျပယာဥ္ ဒီဇိုင္း ဟာ ႐ိုး႐ိုးေလး နဲ႕ယဥ္တယ္။ စြဲတယ္။ ဒီလို ပုံမွန္ ဒီဇိုင္းကိုပဲ သုံးေပ မယ့္ တစ္ႏွစ္နဲ႔ တစ္ႏွစ္ အေရာင္အေသြး နဲ႔ ေရလႈိင္း ဒီဇိုင္းနဲ႔ ကားအျပင္အဆင္ မထပ္ေစရပါဘူး။ 

အျဖဴခံ အျပာႏု၊ အျဖဴခံ အစိမ္းႏု၊ အျပာႏုခံ မိုးျပာလြင္၊ အစိမ္းႏုခံ ဖက္ဖူးစိမ္းငု၀ါ၊ ေရလႈိုင္းဒီဇိုင္း...။
ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕မေငြငန္း အလွျပယာဥ္ဟာ အမွတ္တံဆိပ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စာလုံး စာတန္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အေျပာက္ အမႊမ္း အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အလွျပယာဥ္ေတြၾကားထဲမွာ တစ္မူထူးေနတယ္။ 


သႀကၤန္ရဲ႕ “သႏၱရသ” ကို အျပည့္အ၀ေပးတယ္။ မႏ္ၲေလး သႀကၤန္ သက္တမ္း တစ္ေလ်ာက္လုံး မွာ ဘယ္ေသာ အခါမွ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္တဲ့ အသင္း မဟုတ္ေလေတာ့ ယာဥ္အျပင္ အဆင္ သာမက သႀကၤန္ေတးသြား စာသားေတြ ကလည္း အမ်ားသိၾကတဲ့ အတိုင္း အႏုပညာေျမာက္ခဲ့ တာပဲ မဟုတ္ပါလား။
 


“လယ္ကြင္းေတြျဖတ္၊ ႐ိုးျပတ္ေတြေက်ာ္”
“ပင္နယံ စက္သြား အင္အားစု စည္းညီ”
“ဦးႀကီး လယ္သမား စပါးထြက္ အား ပိုရမည္”
“သန္းေခါင္စာရင္းႏွစ္ တို႔ အားသစ္ေစမည္” စတဲ့ စတဲ့ ေခတ္အလိုက္ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ သီခ်င္းေတြ ၾကား ထဲမွာ.....
 


“မူယာေၾကာ့ ကိုယ္ဟန္ခ်ီ ေရႊရည္ေငြရည္ ျမမ်က္ေက်ာက္ပုလဲသြင္ တူညီ”
“ယိမ္းႏြဲ႔တယ္၊ ယဥ္ေက်းစြာျမဴးက လို႔ရယ္၊ နန္းအလွမယ္တင့္ ေမာဟန္ႂကြယ္”
“ပင္ယံဟိုဆီ ဇေမ္ၺာ္ရည္လူးခဲ့ၿပီ၊ ပြင့္ငုံဖူးတင့္ထူးေ၀ေ၀စီ” စတဲ့သီခ်င္းေလးေတြနဲ႔အတူ ၿငိမ့္ေျငာင္းတဲ့ ဂီတအလွ ကို မႏ္ၲေလး သႀကၤန္မွာ အျပည့္အ၀ေပးႏိုင္ ခဲ့တဲ့ ေငြငန္း အလွျပယာဥ္ မဟုတ္ပါလား။
 

ဒါေၾကာင့္ မႏ္ၲေလးသႀကၤန္ မွာက ၿမိဳ႕မေငြငန္းယာဥ္ မပါရင္ သႀကၤန္အရာ မေျမာက္ခဲ့ ဘူးဆိုတာ မႏ္ၲေလး ပရိသတ္ သာမက မႏ္ၲေလးသႀကၤန္ ကို ဆင္ႏႊဲဖူးတဲ့၊ မႏ္ၲေလးသႀကၤန္ကို ခ်စ္တဲ့ အားလုံးေသာ ပရိသတ္က ညိႇႏိႈိင္း စရာမလိုဘဲ သေဘာတူ ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါလား။


သႀကၤန္နား နီးရင္ပဲ ၂၅လမ္း၊ ဓားတန္း၀င္းေရွ႕ ေယာင္ေပေယာင္ေပ ေလွ်ာက္သြားရင္း ၿမိဳ႕မက သႀကၤန္ သီခ်င္း တီးလုံးတိုက္ေန ရင္ ပိုေပ်ာ္လာတယ္။ သႀကၤန္နား နီးလို႔ ရက္ပိုင္း အလိုမွာ ဓားတန္း၀င္း အသင္း တိုက္ေရွ႕ ေလာ္ရီကားႀကီး တစ္စင္း ထိုးၿပီး ေငြငန္း အလွ ျပယာဥ္ ေရကန္ထည္ စ႐ိုက္ေနရင္ သြားၾကည့္ ရတာ အေမာ။


ၿမိဳ႕မ အသင္းသား ပန္းခ်ီဆရာ ကိုအုန္းေဖ က ဒီႏွစ္ၿမိဳ႕မ အလွျပယာဥ္ ကို ဘယ္လိုေရလႈိုင္း ဒီဇိုင္း နဲ႔ အစိမ္းႏု လား၊ အျပာႏု လား ဆိုတာ ခန္႔မွန္းရ တာလည္း အေမာ။
 

ဘာပဲေျပာေျပာ အဲလိုၿမိဳ႕ခ်စ္၊ တိုင္းခ်စ္ “ၿမိဳ႕မ” မွာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦး က ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ႏွစ္စြန္း မႈ ပါ၀င္ ဆင္ႏႊဲခဲ့ေလေတာ့ မႏ္ၲေလး သႀကၤန္နဲ႔ ၿမိဳ႕မ ဆိုတာ အလႊာေပါင္းစုံ၊ အရြယ္ေပါင္းစုံ ရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲ ထိ စြဲၿမဲ မွတ္္မိေနပါေတာ့တယ္။

၈၄ လမ္း ခ်စ္ပန္းႏြယ္ မ႑ပ္ကေန ေတာင္ဖက္ ကိုလာ။ နာရီစင္ေရာက္ေတာ့ အေရွ႕ခ်ိဳးလာ တဲ့ ေငြငန္းၿမိဳ႕မ အလွျပယာဥ္ ကို မီးဆိုင္း မီးလုံးေ၀ေ၀ ဆာဆာ နဲ႔ ၈၂လမ္း၊ ဘဏ္(၁)ေရွ႕ ကုန္းအျမင့္ဆီ ကေရွ႕ေျပးကား အစင္း ၂၀ေလာက္၊ေနာက္မွာ လည္း ေဘးမွာလည္း ပရိသတ္ အျပည့္ကားေတြ နဲ႕ေငြငန္း အလွျပယာဥ္ၾကီး ကို လွမ္းျမင္လိုက္ ရရင္ပဲ ဒီႏွစ္ မႏ္ၲေလးသႀကၤန္ ဆိုတာ အေတာ္ျပည့္စုံသြားပါၿပီ။ 



 Sue Hnget's photo.


(ခ)
၁၉၃၀ ၀န္းက်င္ ကတည္းက မႏ္ၲေလးသႀကၤန္ မွာ အစဥ္အလာ မပ်က္၊ေငြငန္း အလွျပယာဥ္ႀကီး နဲ႔ ရသေျမာက္ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြ တစ္ႏွစ္ ၁၀ ပုဒ္၀န္းက်င္ေရးစပ္ သီဆုိ တီးမႈတ္ၿပီး ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾက တာ ႏွစ္စဥ္ မပ်က္ပါပဲ....။


ဒီသီခ်င္းေတြထဲ ကပဲ အခု ျမန္မာ သႀကၤန္ သီခ်င္း အျဖစ္ တင္က်န္ရစ္ခဲ့တာ က အမ်ား စုပါ။ ထို႔အတူ ဒီကေန႔ အထိ သႀကၤန္ တီးလံုး သႀကၤန္ဒုိးခ်က္ အျဖစ္ က်န္ရစ္ ခဲ့တဲ့ “ေဗပုိ႔တူးပို႔တူးပို႔တူး....” ဆုိတဲ့ “တူးပုိ႔၊တူးပုိ႔” ဒုိးသံ ဟာ ၁၉၃၀ ကာလ ၀န္းက်င္မွာ ၿမိဳ႕မ ဒုိးဆရာသံျဖဴတန္း ဦးလွဒင္ နဲ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းတို႔ စၿပီး တီထြင္ ခဲ့ၾကတာပါ။

ဒီ ဒုိးသံ ကလည္း ေရွး ကတည္းကေလွၿပိဳင္ပြဲေတြ မွာ ေလွေလွာ္သားေတြ ကုိ အခ်က္ေပးေတာ့ စည္တို နဲ႔ လင္ကြင္း ကို တီးၾကပါတယ္။ စည္တုိ ကုိ ၃ခ်က္တီး..၊ လင္ကြင္း၂ခ်က္တီး.....။““တူး....တူး.... တူး.... ခ်ပ္.....ခ်ပ္”ဆုိတဲ သံစဥ္က ပြားယူ ခ်ဲ႕ထြင္တဲ့ သေဘာပါ။
 

Sue Hnget's photo.


““တူး....တူး.... တူး.... ခ်ပ္.....ခ်ပ္”
“ေဗပုိ႔....တူးပို႔....တူးပို႔....တူး.....”
အခုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀ ၀န္းက်င္ ရွိခဲ့တဲ့ “တူးပို႔၊တူးပို႔” ဟာ သႀကၤန္ရဲ႕သေကၤတ အျဖစ္ အေမြတစ္ခု ရရွိခဲ့ ပါၿပီ။အမ်ိဳးသား အေမြ အႏွစ္လို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။



ၿမိဳ႕မေငြငန္း အလွျပယာဥ္ က မႏ္ၲေလး  ၁၉၃၀ ၀န္းက်င္ မွသည္ ႏွစ္စဥ္ ဆင္ႏႊဲခဲ့တာ ဒုတိယ ကမ္ၻာစစ္ႀကီး မွာပဲ ၄ႏွစ္ေလာက္ နားလိမ့္မယ္။ စစ္ႀကီး အၿပီး ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ မႏ္ၲေလး သႀကၤန္ကုိ အားေကာင္းေမာင္းသန္ျပန္ အသက္သြင္းတယ္။ 


အဲဒီႏွစ္ မွာ ၿမိဳ႕မ က အခုထိ သႀကၤန္ ရဲ႕အမွတ္ လက္ၡဏာျဖစ္ေနတဲ့ “ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို” သီခ်င္းကုိ စတင္ သီဆုိ တီးမႈတ္ခဲ့တယ္။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ သတင္းစာေတြ မဂ္ၢဇင္းေတြ ၊ေရွးမီေနာက္မီ စာေပအႏုပညာ ဆိုင္ရာ ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးေတြ မွတ္တမ္း မွတ္ရာ အရ ဒီ သီခ်င္း ကို ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးစပ္ခဲ့တာပါ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ႏွစ္ ၀န္းက်င္က မွ ၁၉၅၀ က သီခ်င္း သုံးပုဒ္ ဆက္စပ္ၿပီး ဒီ သီခ်င္းေပၚေပါက္ခဲ့ သလို ေျပာ ဆိုေရးသားမႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။  ဒီအခ်က္အလက္ က မခိုင္မာ ပါဘူး။ ၁၉၄၇  ခုႏွစ္ ကတည္းက သႀကၤန္ အတြက္ ၿမိဳ႕မေငြငန္း အလွျပယာဥ္ သီဆို တီးမႈတ္ဖို႔ ဒီ သီခ်င္း ကိုေရးစပ္ခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္း သတင္းစာ လည္း အထင္အရွားရွိပါတယ္။ 

ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီ“ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို”သီခ်င္း ကလည္း အမ်ိဳးသားအဆင့္ အေမြအႏွစ္ပါ။ ၀ါသနာ တူ အရပ္သားေတြ စုစည္းၿပီး အတ္ၲမပါ၊ေငြေၾကး မပါ၊စီးပြားေရး မပါ၊ ေၾကာ္ျငာ မပါ၊စပြန္ဆာ မပါဘဲ လြတ္လပ္ ပြင့္လင္း စြာ အႏုပညာ ကြန္႔ျမဴး ခဲ့ၾကတာက သႀကၤန္မွာ အလႊာစံု အမ်ားျပည္သူ ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ့ေစၾက ဖုိ႔ ေစတနာ တစ္ခုတည္း ပါ...။

“ဒီေနရာမွာ သတိထား မိတာက.... “အေပ်ာ္တမ္း” အမည္ ခံခဲ့တဲ့ အရပ္သားေတြ ဆီက ကြန္႔ျမဴး ခဲ့တဲ့ အႏုပညာ ဆုိတာပါပဲ...။
 


တစ္ႏွစ္ေရႊဥ တစ္လုံး အု ခဲ့တဲ့ေငြငန္း လို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။
 

အခုေတာ့....
ဒီ ၀န္းက်င္....၊ ဒီ အသံ....၊ဒီ သႀကၤန္ေတြၾကား မွာ
ေငြငန္း က ေငြ႔ေငြ႔ မွ်သာ အသက္ရွင္ေနဆဲ။



Sue Hnget
ဆူးငွက္

No comments:

Post a Comment