Wednesday, June 10, 2015

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဧရိယာ ကို အေကာင္းဆုံး ဘယ္လုိ ခ်ဲ႕မလဲ

ဒလၿမိဳ႕တြင္း တစ္ေနရာ (ဓာတ္ပံု − ေက်ာ္ဇင္သန္း)

စပါးစိုက္ပ်ဳိးသည့္ လယ္ကြင္း မ်ား အၾကားေျမ နီ လမ္းသြယ္ေလး ၏ တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္တြင္ ယခုရက္ပိုင္း အတြင္း ဓာတ္တုိင္မ်ား လာ ေရာက္ သြယ္တန္းေနသည္ ကို ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ တံြေတးၿမိဳ႕နယ္မွ တမာတေကာ ရြာသားႀကီး ဦးသိန္းစိုး၀င္း တစ္ေယာက္ အထူး အ ဆန္း ျဖစ္ေနသည္။

ရန္ကုန္-တံြေတး ကားလမ္း နံေဘး တမာတေကာရြာသား ဦးသိန္းစိုး၀င္း ၏ အေတြးတြင္ မူ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရ ကိုယ္တုိင္ လုပ္ေဆာင္မည္ ဟု ေၾကညာၿပီးမွ ရပ္ဆုိင္းခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ျပန္ လည္ စတင္ေတာ့မည္လားဟု ေတြး ေတာမိလ်က္ရွိသည္။

ဦးသိန္းစိုး၀င္းေတြးမိ သကဲ့ သို႔ အဆုိပါ ေနရာ အပါအ၀င္ ရန္ကုန္၏ ၿမိဳ႕စြန္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ခုနစ္ၿမိဳ႕နယ္၏ စတုရန္းမုိင္ ၁၀၀ ေက်ာ္ တြင္ ၿမိဳ႕သစ္ အျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ ေရးေကာ္မတီက စီစဥ္၍  ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အဖဲြ႕သို႔ ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလက တင္ျပထား ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။

‘‘လက္ရွိ ရန္ကုန္ ရဲ႕ ဧရိယာ ၃၄၀ စတုရန္းမုိင္ ရွိတယ္။ အဲဒါ ကို မုိင္ တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ထပ္ခ်ဲ႕ဖုိ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုတင္ၿပီး သြားပါၿပီ။ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ တာနဲ႔ လုပ္ငန္း စလို႔ရပါၿပီ’’ ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ ေရးေကာ္မတီ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေျမယာ စီမံခန္႔ခဲြမႈဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး က ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ၂၀၁၄ တြင္ တုိင္း ေဒသႀကီး အစုိးရႏွင့္ စည္ပင္ အစီ အစဥ္ႏွင့္ ၾကည့္ျမင္တုိင္ တစ္ဖက္ ကမ္းတြင္ တုိးခ်ဲ႕ရန္စီစဥ္ေန သည့္ ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း မွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိဘဲ နီးစပ္ရာ ကုမၸဏီ သို႔ လုပ္ကိုင္ ခြင့္ျပဳခဲ့၍ မီဒီယာႏွင့္ အမတ္အခ်ဳိ႕ က ဖိအားေပးသျဖင့္  ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမွာ ရပ္ဆုိင္းခဲ့ရ ဖူးသည္။


 
ေမွာ္ဘီ၊ လွည္းကူး၊ ထန္း တပင္၊ ဒဂုံ(အေရွ႕)၊ သန္လ်င္၊ ဒလ၊ တံြေတးၿမိဳ႕နယ္ မ်ားတြင္ ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းမ်ား အျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕ရန္ လ်ာထားသည္။ အဆုိပါ အစီအ စဥ္မွာ ၂၀၁၃ က ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ ႏွင့္ JICA တို႔ ပူးေပါင္းေရး ဆဲြခဲ့ သည့္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း အစီအမံအရ တုိးခ်ဲ႕ရန္ ျပင္ဆင္လာျခင္း ျဖစ္ သည္။

လူဦးေရ ငါးသန္းေက်ာ္၊  ၃၀၆ စတုရန္းမုိင္ ရွိသည့္ ရန္ ကုန္ကို ႏုိင္ငံတကာ စံႏႈန္းအရ တစ္ႏွစ္လွ်င္ လူဦးေရ တုိးႏႈန္း ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ တြက္ခ်က္ ပါက ၂၀၅၀ တြင္ ရန္ကုန္၏လူဦးေရ မွာ ၁၅ သန္းမွ သန္း ၂၀ အထိ ရွိလာႏုိင္သည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ စီမံကိန္း ေရးဆဲြသည့္ ဂ်ပန္အ ျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) က  ခန္႔ မွန္းထားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕သစ္ ဧရိယာ မ်ားအျဖစ္ ေမွာ္ဘီ၊ လွည္းကူး၊ ထန္းတပင္၊ သန္လ်င္၊ ဒလ၊ တံြ ေတးၿမိဳ႕နယ္ မ်ား တြင္ တိုးခ်ဲ႕ ပါက အိမ္ရာ ယူနစ္ေပါင္း ေျခာက္သိန္း ေက်ာ္ ကို လူေနရန္ ဖန္တီးေပးရ မည္ဟု JICA က ခန္႔မွန္းတြက္ ခ်က္ေပးထားသည္။

ထိုေၾကာင့္ အဆုိပါ ဧရိယာ မ်ားအားလုံး ကို လႊတ္ေတာ္ က အ တည္ျပဳလုိက္ ပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သစ္ စီမံကိန္း အျဖစ္ ေပၚထြက္ လာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေဒသခံ မ်ား က စီမံကိန္း တြင္ ပါ၀င္ဖြယ္ရွိ ေသာ ေနရာမ်ားကို မွန္းဆ လ်က္ စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက ၿပီ ျဖစ္သည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ က ရန္ကုန္ နဲ႔ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း ပဲ ျခားတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူမႈဘ၀ေတြ က အရမ္း ႀကီးတုိးတက္ မလာေသးဘူး’’ဟု ၾကည့္ျမင္တုိင္ တစ္ဖက္ကမ္း အ လတ္ေခ်ာင္းေက်းရြာ မွ ေဒသခံ ဦးျမင့္စိုး၀င္း က ေျပာ သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သို႔ လာေရာက္ရန္ တံတား မရွိသျဖင့္ လႈိင္သာယာ မွ ေကြ႕ပတ္၍ လာေရာက္ရျခင္း၊ အလုပ္ အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရွား ပါးျခင္း၊ ေႏြရာသီ တြင္ ေရရွားျခင္း၊ ေဆး႐ုံႏွင့္ စာသင္ေက်ာင္း မ်ား ေလာက္ငမႈ မရွိျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ တစ္ဖက္ကမ္း ေဒသခံမ်ားက ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကို အႀကီးအက်ယ္ ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ရိွသည္။

  ရန္ကုန္ တစ္ဖက္ကမ္း ေဒသခံမ်ားႏွင့္ အတူ သန္လ်င္၊ ေမွာ္ဘီ၊ ထန္းတပင္ၿမိဳ႕နယ္ မ်ား တြင္လည္း ၿမိဳ႕သစ္ တုိးခ်ဲ႕မည္ဆုိ ေသာ သတင္းမ်ားေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ အလႈပ္ရွားဆုံး ျဖစ္လာခဲ့သည္။
‘‘ဟိုနား မွာ ဘာလာ ေဆာက္မယ္၊ ဒီနား မွာ ဘာလာ ေဆာက္မယ္ ဆုိၿပီး ပဲြစားေတြ က ေျမေစ်းကို လႈပ္ေအာင္ လုပ္ေန တာ၊ ခိုင္လုံတဲ့ သတင္း ဆိုတာေတာ့ အခုထိ ဘာမွ မရွိေသးဘူး’’ဟု ထန္းတပင္ၿမိဳ႕နယ္ တြင္ ေျမ၀ယ္ယူထားသူ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

လတ္တေလာ တြင္ ရန္ကုန္ မွလာၿပီး ေျမ ၀ယ္ယူထားသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား က ေျမကို အလ ဟႆ  မျဖစ္ေစရန္ ပုဂၢလိ က စက္ သုံးဆီဆုိင္မ်ား ဖြင့္၍ စီးပြားျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနၿပီး ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း အလားအလာ အတြက္ အေျမာ္ အျမင္ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾက သည္ဟု အထက္ပါ လုပ္ငန္းရွင္ က ဆုိသည္။

  ၿမိဳ႕သစ္ခ်ဲ႕ရန္ ၾကည့္ျမင္ တုိင္ တစ္ဖက္ကမ္း ေဒသခံမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ္ လည္း သန္ လ်င္ႏွင့္ ေမွာ္ဘီေဒသခံ အခ်ဳိ႕က ၎တုိ႔ေနရာတြင္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း စမည္ ကိုပင္ မသိရွိၾကေၾကာင္း ယင္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထုိင္သူေဒသ ခံ အခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။

 ‘‘ေမွာ္ဘီ ၿမိဳ႕စြန္ဘက္ မွာ ရန္ကုန္ က သူေတြက ေျမ အမ်ား ဆုံး လာ၀ယ္ၾကတယ္။ သူတုိ႔မွာ ေတာ့ လာ ၀ယ္ တုိင္း အႀကံအ စည္ေတြ နဲ႔ ခ်ည္းပဲ။ ေဒသခံေတြ ကလည္း ေျမပဲ ေရာင္းစားေနၾက တယ္။ အလုပ္ ကို ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး’’ဟု ေမွာ္ဘီ ၿမိဳ႕နယ္ ကပရ ၀င္းအနီး ေနထုိင္ သူ စာေရးဆရာ ကိုျမတ္မင္းခ်စ္ က ေျပာသည္။

 ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း၏ အေကာင္း အဆိုး ကို နားမလည္ ဘဲ ေျမကို ထုတ္ေရာင္းေနျခင္း က မိမိ၏ လက္ငုတ္ လက္ရင္း ေပ်ာက္ သြားႏုိင္ၿပီး ဘ၀အေျခ အ ေနေျပာင္းလဲသြားႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။
‘‘ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း တကယ္ စၿပီးေဟ့ ဆုိရင္ အစိုးရ ရဲ႕ ေလ်ာ္ ေၾကး ကေနာက္မွ။ အခုထုတ္ ေရာင္းထားရင္ ပိုျမတ္တယ္ ဆို ေတာ့ သေဘာနဲ႔ေရာင္း၀ယ္ေန ၾကတာ’’ဟု ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္ ေရႊ လြန္းအိမ္ အက်ဳိးေဆာင္ လုပ္ငန္း ရွင္ ဦးတင္ကိုကိုေလး က ေျပာ သည္။

  ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ဧရိယာ တြင္ ပါ၀င္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္ အခ်ဳိ႕မွ ေဒသခံ မ်ားအား ေမးျမန္းခ်က္ အရ မိမိၿမိဳ႕နယ္ အေပၚ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေစရန္ လာေရာက္ လုပ္ကိုင္ျခင္း အေပၚ ကန္႔ကြက္စရာ အေၾကာင္း မရွိဟု အမ်ားစု က ေျဖၾကားသည္။

‘‘ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ကို သီလ ၀ါ လို ထပ္မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ သီလ ၀ါ တုန္းက ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ေတြက ရတဲ့ သူ ရတယ္။ မရတဲ့ သူ မရဘူး’’ဟု သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္ ေအးခ်မ္းသာ ရပ္ကြက္မွ အိမ္ၿခံ ေျမ အက်ဳိးေဆာင္ တစ္ဦး က ေျပာ သည္။

ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ျပန္လည္ စတင္ ပါက ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ ကကဲ့ သို႔ အလ်င္စ လို တင္ဒါ မေခၚ ယူဘဲ ကုမၸဏီ တစ္ခုသို႔ လက္ သင့္ရာေပးၿပီး အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္ေစရန္ ေကာင္း မြန္သည့္ စီမံခန္႔ခဲြ မႈျဖင့္သာ စတင္သင့္သည္ ဟု တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မ်ားက ေျပာသည္။

အစိုးရ အေနျဖင့္ စီမံကိန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ ကို လက္သင့္ရာ မေပးဘဲ ကိုယ္က်ဳိး စီးပြားမပါ သည့္  ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း အျဖစ္သာ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္ ဟု ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ဦးေက်ာ္ က ေျပာသည္။

 ‘‘ကုမၸဏီ တစ္ခုကို လက္ သိပ္ထိုးေပးၿပီးမွ အမ်ားျပည္သူ ကို အသိေပးတဲ့ ပုံစံ မ်ဳိးေနာက္ တစ္ခါ မျဖစ္ ဖို႔ေတာ့ လိုမယ္’’ ဟု ဦးေက်ာ္ က ဆုိသည္။

လက္ရွိ ရန္ကုန္ ၏ ဧရိယာ အရ ၿမိဳ႕ကို တုိးခ်ဲ႕ရန္ လိုအပ္ေန သည္မွာ မွန္ကန္ေသာ္လည္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ အမ်ားစု က ေဒါင္လုိက္ (အထပ္ျမင့္ မ်ား ေဆာက္၍ ခ်ဲ႕ျခင္း) ကို ပိုမိုလုိလား ၿပီး ၿမိဳ႕ျပ ပညာရွင္ မ်ားကမူ အ လ်ားလုိက္ ခ်ဲ႕ရန္ လုိအပ္သည္ ဟု ေျပာၾကားထားသည္။

၁၉၉၀ အေက်ာ္က ခ်ဲ႕ထြင္ ခဲ့သည့္ လႈိင္သာယာ၊ ေရႊျပည္ သာ၊ ေရႊေပါက္ကံ၊ ေျမာက္ဥကၠ လာ၊ ေတာင္ဥကၠလာၿမိဳ႕နယ္ မ်ား ကဲ့သို႔ စနစ္မက် သည့္ ၿမိဳ႕သစ္ စီ မံကိန္းမ်ား မျဖစ္ရန္ လုိအပ္သည္ဟု ၿမိဳ႕ျပ စီမံကိန္း ပညာရွင္ဦး၀င္းျမင့္ က ဆုိသည္။

‘‘စနစ္ မက်ဘဲ ၿမိဳ႕ကို ခ်ဲ႕ရင္ ၿမိဳ႕ကို ရြာေတြ ၀ိုင္းသလို ျဖစ္သြား လိမ့္မယ္’’ဟု ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အိုးအိမ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈ ဦးစီး ဌာန မွ အၿငိမ္းစား ဦးျမင့္မိုရ္ေဆြ က ေထာက္ျပေျပာ ဆုိသည္။  
ယခင္ က ခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕သစ္ မ်ားတြင္ လမ္း စနစ္၊ အေျခခံ အ ေဆာက္ အအံု စနစ္ႏွင့္ ေရေျမာင္း စနစ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးပိုင္း ဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္ မ်ားတြင္ ယေန႔ အထိ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနၿပီး အခ်ိန္မီ မျပဳျပင္ ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပ စီမံကိန္း ပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။

ၿမိဳ႕ကို မခ်ဲ႕ထြင္မီ လက္ရွိ ရန္ကုန္ ၏ေခတ္ မမီ က်ဥ္းေျမာင္း သည့္ လမ္းမ်ားႏွင့္ တိုးပြားလာ သည့္ ယာဥ္ စီးေရမ်ားေၾကာင့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ ၿပီး လက္ပူတိုက္ အလ်င္အျမန္ ေျဖရွင္းေနျခင္း ကလည္း ေရရွည္ တြင္ မထိေရာက္ႏုိင္ေတာ့ သျဖင့္ အခ်ိန္မီ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း တစ္ခု ေဖာ္ထုတ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပသည္။

လ်ာထားေသာ ၿမိဳ႕သစ္ စီမံ ကိန္းဧရိယာ တြင္ ပါဝင္သည့္ ေဒသခံ အခ်ိဳ႕က မူ စီမံကိန္း ကို အျမန္ဆံုး ျဖစ္ လာရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေန သည္။ အထူး သျဖင့္ စီမံကိန္း ရပ္ဆုိင္းျခင္း ခံထားရေသာ ၾကည့္ျမင္တိုင္ တစ္ဖက္ကမ္း မွ ျပည္သူ မ်ားျဖစ္သည္။ စီမံကိန္း စလွ်င္ ၎တို႔ လယ္ယာေျမ မ်ား ေစ်းေကာင္းျဖင့္ ေရာင္းရ မည္ျဖစ္ ၿပီး ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမည္ ဟု ယံုၾကည္ေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

‘‘ရန္ကုန္ ကို သြားခ်င္ရင္ လိႈင္သာယာ ကေန တစ္ေကြ႕တစ္ပတ္ သြားေနရတယ္။ တံတား ထုိးလုိက္ ရင္ အခ်ိန္လည္း တိုသြားမယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရး ဒုဝန္ႀကီးလႊတ္ ေတာ္ထဲ မွာ ေျပာသြား သလိုမ်ိဳး ဆင္မလိုက္ ဘက္ ကေန တံတား တစ္စင္း ထပ္ထုိးမယ္ လို႔ ေျပာ ထားတာ ဒီေန႔ ထိ ဘာသံမွ မၾကားရေသးဘူး’’ဟု ၾကည့္ျမင္တိုင္ တစ္ဖက္ကမ္း ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာ္မ တီဒုဥကၠ႒ ဦးဝမ္က်င္ က ေျပာ ၾကားသည္။

ရန္ကုန္ တစ္ဖက္ကမ္း ဒလ ဘက္သို႔ တံတား ထုိးေရးမွာ ကိုရီးယားေခ်းေငြျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ လ ေနာက္ဆံုး ပတ္က လႊတ္ေတာ္ အတြင္း အတည္ျပဳလိုက္ၿပီျဖစ္ သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ တံတားေဆာက္ ၿပီးလွ်င္ မိနစ္ပိုင္း မွ်ပင္ ၿမိဳ႕လယ္ ႏွင့္ သြားလာ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မည့္ ဒလ ဘက္ျခမ္း တြင္ ၿမိဳ႕ဧရိယာ ခ်ဲ႕ ထြင္လိမ့္မည္  ဟု လုပ္ငန္းရွင္ အ မ်ားစုက ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ဒလဘက္ျခမ္း တြင္ ေျမ မ်ား ရသေလာက္ ဝယ္ယူေန၍ ေျမ ေစ်း တုိးတက္သြားျခင္းလည္း  ျဖစ္ သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အ ေျခခ်သူ မ်ားျဖင့္ ေန႔စဥ္ တိုးပြား လာသည့္ လူဦးေရမ်ား အၾကား ရန္ကုန္က မျဖစ္ မေန ခ်ဲ႕ထြင္ရ မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္သည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ မ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္မွသာ ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းက အေကာင္းဘက္ သို႔ ဦးတည္ ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

သို႔မွသာ အဘက္ဘက္ က အားနည္းေနသည့္ ၿမိဳ႕ျပ အဂၤါရပ္ ပိုင္းဆုိင္ရာ အားနည္းေနသည့္ စီးပြားေရး ၿမိဳ႕ေတာ္ ကို ကယ္တင္ ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပ ဗိသုကာပညာရွင္ မ်ားက တထစ္ခ် ယံု ၾကည္ေနၾကသည္။

ေျမနီလမ္း နံေဘး တြင္ လမ္း မီးတုိင္ မ်ား သြယ္တန္းေနသည္ ကို ၾကည့္ရင္း မၾကာခင္ ၎တို႔ ရြာ ေလး မီးလင္း လာေတာ့မည္ဟု ကိုယ့္ အေတြးႏွင့္ ကိုယ္ ဦးသိန္းစိုးဝင္း တစ္ေယာက္ စိတ္လႈပ္ရွားေန ေလသည္။



No comments:

Post a Comment