Wednesday, January 13, 2016

လိပ္ကၽြန္း လူသတ္မွဳ တြင္ အသတ္ခံရသူ ဟဲနာ အမ ေလာ္ရာ ၏ ရင္ဖြင္႔ခ်က္ (သို႔မဟုတ္) ရိုက္ခ်က္

Pyi Moe Aung's photo.


ထိုင္းနုိင္ငံ ဟာ လွပဆဲ လုိ႔ သင္ထင္ေနဆဲလား.
 
လိပ္ကၽြန္း လူသတ္မွဳ မွာ တခ်ိန္လံုး ျငိမ္သက္ေနတဲ႔ ဟဲနာ မိသားစု မွ  ဟဲနာ အစ္မျဖစ္သူ ေလာ္ရာ က ေတာ႔ လိပ္ကၽြန္းမ ွာ ေနာက္ထပ္ မေတာ္တဆ လုိလို ေသဆံုးတဲ႔ လုေမလာ နဲ႔ ပက္သက္ျပီး တိတ္ဆိတ္မွဳ ကို စတင္ျဖိဳခြင္း လုိက္ပါျပီ။


လုေမလာ မိသားစု ရဲ႕ ခံစားခ်က ္ကို ထပ္တူ ခံစား နားလည္ပါတယ္ ဟု ေျပာရင္း ေအာက္ပါ စကားမ်ား ကို ရင္ဖြင္႔ခဲ႔ပါသည္။
(

ေလာ္ရာ ေဖ႔ဘုတ္မွ တုိက္ရိုက္ ဘာသာျပန္တင္ေပးပါသည္)https://www.facebook.com/laura.witherid…/…/10153150628116986

အားလံုး သိထား ျမင္ထားၿပီး သလိုဘဲ ေကာ့ေတာင္ကၽြန္းေပၚ မွာ ေနာက္ထပ္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံသား တစ္ဦး ေသျပန္ၿပီ။

 
က်မ ဘာပိုစ ္႔မွ ထပ္မတင္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားေပမယ့္ ဒီမနက္ က်မ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္က အဲ့ေနရာ ကိုေနာက္ထပ္ မသြားဖို႔ သတိေပးတ ဲ့ပိုစ့္ ကိုျမင္ခဲ႕ေတာ႔ က်မလည္း နည္းနည္းေတာ့ ေျပာ ခ်င္ေသးတယ္။

လူေတြ တကယ္ဘဲ အဲ့ဒီေနရာ ကို ထပ ္မသြားၾကဖို႔ တေယာက ္နဲ႔ တေယာက္ တိုက္တြန္း သတိေပးေစ ခ်င္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕အဆင္ျခင္မဲ႕ ေကာ္မန္႔ေတြ က်မေတြ႔ ပါတယ္။

ဘာတဲ႔လဲ ဆိုေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံက သိပ္လွတယ္တဲ့ ကမၻာႀကီးထ ဲက သိပ္လွတဲ့့ေနရာ တစ္ခုပါတဲ့ ဒီ စကား က ိုၾကားလိုက္ရတဲ႕ က်မ အတြက္ကေတာ့ အပိုစကား လို႔ဘဲ သတ္မွတ္တယ္။

အလွအပေတြ ကို ပိုစ္႔ကဒ္ေတြ ၊ ဓါတ္ပံုေတြ ထဲမွာေတာ႔ အေတာ္ေလး သေဘာက်မိ ပါရဲ႕။ ဘယ္အရာ ၾကည့္ၾကည့္ အျပင္ပန္း အျမင္မွာ လွေနတာကိုး။
 
ဒါေပမယ ္႔တစ္ခ ုသတိျပဳရမွာ က ျခေသၤ့ေတြ ၊ က်ားေတြ ဆိုတာလည္း အျမင္မွာ သိပ္လွတယ္ေလ။
ဒါေပမယ့္ သူတို႔ နဲ႕သိပ္ နီးကပ္လြန္းျပန္ရင္  ရွင္တို႔ က်မ တို႔ကို ဆြဲျဖဲၿပီး သူ႕ကေလး ရဲ႕အစာ အျဖစ္ ဘ၀ေျပာင္း သြားၾကမယ္။


က်မ ေျပာခ်င္တာက အလွအပ ဆိုတာ ရွင္တို႕ က်မ တုိ႕ကို အႏၱရာယ္တြင္းထဲ အေရာက္ပို႕မယ့္
ျဖားေယာင္း မွဳ တစ္ခုဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ႔လိုက္ပါနဲ႕။


ဟန္နာေလး ကို က်မတို႔ ဘ၀ထဲက ဆြဲေခၚသြားၿပီး ကတည္းက  က်မ တစ္ကမၻာလံုး ကို သတိေပးခ်င္ေနခဲ႕တာက ထိုင္းနိုင္ငံ ဆိုတာ အႏၱရာယ္ေတြနဲ႕ ျပည့္ေနတဲ႕ေနရာတစ္ခု ဆိုတာပါဘဲ။

ဘာလို႔အဲ႕လိုေျပာခ်င္ရသလ ဲဆိုေတာ႔ က်မ ရဲ႕ သတိေပးမွဳေၾကာင့္ လူတေယာက ္လံုျခံဳသြားရင္လည္း က်မေက်နပ္တယ္။

တေယာက္က က်မ ကိုေျပာတယ္။
ဘာလို႔ အခ်ိန္ကုန္ခံ ေျပာေနမလဲ။ မင္းေၿပာတာ ဘယ္သူမွ ဂရုစိုက္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ႔။ မွန္ပါတယ္ လူေတြ က်မ စကားကို အေလး မထား လ်စ္လ်ဴရွုနိုင္ ပါတယ္။
 

ဒါေပမယ္႔ အနဲဆံုး က်မ နဲ႕ဟန္နာက ိုသိသူေတြ ထဲကေတာ့ ဒီလို အျဖစ္မ်ိဳး ဘယ္သူ႕ကို မွ မၾကံဳေစ ခ်င ္တာ အမွန္ဘဲ။ သူတို႕က ထင္မယ္ သူတို႔ အလားတ ူအျဖစ္မ်ိဳး မၾကံဳေတြ႕နုိင္ဘူးလို႕။ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ ဘယ္သူကမ ွလည္း အဲ႕လိုအျဖစ္ဆိုးႀကံဳမယ္ လို႔ ႀကိဳ မေတြးမိၾကဘူး က်မ ညီမေလး အပါအ၀င္ေပါ႔။
 
ထိုင္း လူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက အေနာက္ႏိုင္ငံသားေတြကို မုန္းတယ္။  သူတို႕က အေနာက္ႏိုင္ငံ သားေတြ ရဲ႕ ဘ၀ေတြ ကို အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူး။ တန္ဖိုး မထားၾကဘူး။
 

Pyi Moe Aung's photo.


ဒီစကား က်မေပါ့ေပါ့ေတြး ေပါ့ေပါ့ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ လွပါတယ ္ဆိုတဲ႕ အဲ႕ေနရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး အခ်က္အလက္ တခ်ိဳ႕မွ်ေ၀ပါရေစ။

 ထုိင္း လူမ်ိဳးေတြက အေနာက္ႏိုင္ငံသားေတြ ရဲ႕ ဘ၀ေတြကို အသိအမွတ္ မျပဳၾကဘူး တန္ဖိုးမထားၾကဘူး။

က်မရ ဲ႕အေထာက္အထားက ပထမဆံုး က်မရဲ႕ခ်စ္ရတဲ႕ညီမေလး နဲ႕ပတ္သတ္ၿပီး အခ်က္အလက ္တခ်ိဳ႕ျမန္မာေကာင္ေလး ၂ေယာက္ နဲ႕တရားရင္ဆိုင္စဥ္ မွာ တရားသူႀကီးေတြ ရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္ေတြ ကိုးကား ခ်က္ေတြ က က်မတ ို႔မိသားစုကို စိတ္မေကာင္း နာက်င္ေစပါတယ္။

 သူက ဘာေျပာတာလ ဲဆိုေတာ႔ မင္းတို႔ ဘာအတြက္ ဒီမွာရွိေနတာလဲ။ ဘာေတြကို ဂရုစိုက္ေနတာလဲ။
သူမကေသၿပီးေနၿပီ။ ဘာလို႔ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစခ်င္ရတာလဲ။  အိမ္ျပန္ၿပီး အျခားတစ္ခု သြားလုပ္ေန တာမွ အက်ိဳးရွိမယ္။  ဘာလို႕ခုလို ပူပန္ေနရတာလဲ။ 


 သူမ ရက ္၃၀ ဒါမွမဟုတ္ အခ်ိန္ တစ္ခုၿပီးရင္ ျပန္လာလိမ္႔မယ္။ (ျပန္လည္ ၀င္စားျခင္းကိုဆိုလိုသည္)။
ေနာက္ဘ၀ ရွိရင္ သူမ ကံေကာင္းမွာပါ ဆိုၿပီး ေျပာခဲ႕ပါတယ္။

 
တကယ္လို႔ က်မ က ဒ ီထိုင္းႏိုင္င ံရဲ႕ မူးယစ္ေဆး၀ါး ပိုင္ဆိုင္သူေတြက မုဒိမ္းမွဳ လူသတ္မွဳ က်ဴးလြန ္သူေတြ ထက္ ပိုမ်ားတယ္။ ပိုဆိုးတယ္ေျပာရင္ ရွင္တို႔ အံ႔ၾသေနမွာ အေသအခ်ာဘဲ။ ဒါေတြ က ထိုင္းရဲေတြ အလြန္အမင္း လာဘ္စားမွဳေတြရွိတာ အေသအခ်ာဘဲ။

က်မ တို႕ ဟန္နာရဲ႕ အေလာင္းျပန္သယ္မယ္႔ အခ်ိန္တုန္းက က်မတို႔ ကမ္းလွမ္းမွဳ တစ္ခုရတယ္။ အဲ႔ဒါက ထိုင္းေတာ္၀င္ ရဲတပ္ဖြဲ႕ရံုးခ်ဳပ္ကို သြားၿပီး တရား၀င ္ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြ နားေထာင္ဖို႕ပါ။

ဒါေပမယ္႔ ေရာက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႕ အခန္းအက်ယ္ႀကီး တစ္ခုထဲေခၚသြားၿပီး ၅ မိနစ္ေလာက္ေနေတာ႔ တံခါးဖြင္႔လိုက္တဲ႔ အခါမွာ သတင္းသမား အေယာက္၂၀၀ ေလာက္ကို ၀င္ခြင္႔ေပးခဲ႔ၿပီး က်မ တို႔က ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ နဲ႕သတင္း သည္းႀကီး မဲႀကီး လိုခ်င္ေနတဲ႕ သတင္း သမားေတြၾကားထဲ ဓါတ္ပံုေတ ြတဖ်တ္ဖ်တ ္နဲ႕ ၿခံဳခို အတိုက္ခိုက္ ခံလိုက္ရသလိုဘဲ။

အာ႔လည္းၿပီးေရာ ဘယ္ထိုင္း ရဲအရာရွိ ကမွ က်မ တို႕ကို က်မညီမကိစၥ နဲ႕ပတ္သတ္ၿပီး ဘာတရာ းထုတ္ ျပန္ စာမွေပးဖို႕အာရံု မရွိေတာ႔သလို လာရင္း ကိစၥလည္း တစ္လံုးမွ မဟ ေတာ႔တာပါဘဲ။

က်မ တို႔က ိုရဲတပ္ဖြဲ႕ ရံုးခ်ဳပ္က ိုဖိတ္ေခၚလိုက္တာက က်မ တို႕ကိုစိတ္ဒုကၡေရာက္ေစၿပီး ေငြဖန္တီး တာ ဘဲျဖစ္တယ္။
 

Pyi Moe Aung's photo.


က်မ တို႕ရုပ္ေတြကို သတင္းသမားေတြ ကို ၅မိနစ္ေလာက ္ရက္ရက္ေရာေရာ ရိုက္ယူေစခဲ႕တာပါ။ အဲ႕အတြက္ အေထာက္အထား က ေအာက္က လင္႔ခ္ ကပံုေတြသာ ၾကည့္ၾကပါေတာ႔။

http://bangkok.coconuts.co/…/we-need-digest-trial-outcome-s…

က်မေျပာခဲ႔သလိုဘဲ ဟန္နာက ိုဆံုးရွံဳးၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ကို ေကာ႔ေတာင္ကၽြန္းမွာ သံသယျဖစ္စရာ လူေသမွဳေတ ြဆက္တိုက္ ဆိုသလိုျဖစ္ေပၚခဲ႕ပါတယ္။

 ရွင္တို႔ေသသူ အေယာက္တိုင္း ကို မသိသည့္တိုင္ ေသသူ အကုန္လံုး ကေတာ ့ၿဗိတိန္ေတြ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ သိၿပီးၾကသလ ိုပါဘဲ။  ေသမွဳေသခင္း ၊ ဘယ္က ဘယ္လိုျဖစ္သလဲ ၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသ တယ္ ဒါမွမဟုတ္ မေတာ္ တဆျဖစ္လို႔ေသတယ္။


 ဒီလ ိုအေၾကာင္းျပခ်က္ေတ ြနဲ႕ျပည္ဖံုးကား ခ်လိုက္ရတဲ႕ အမွဳေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရွိလဲ။

တကယ္ လို႔ က်မ ညီမ ဟဲနာလည္း အျမင ္ဆိုးဆိုးရြားရြား ရက္ရက္ စက္စက္ အသတ္ ခံရတာ မဟုတ္ဘဲ သာမန္ အသတ ္ခံရရင္ အေရွ႕ကေျပာသြားတဲ႕ မေတာ္တဆ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္႔ကို္ကုိယ ္သတ္ေသမွဳဆိုတဲ႕ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ထဲေရာက္ၿပီးဘဲ ျပည္ဖံုးကား အခ်ခံရမွာ အေသအခ်ာဘဲ။

က်မ သံသယျဖစ္လို႔ သတိထားေစာင္႔ၾကည့္ေနခဲ႕တာရဲ႕ အေျဖက ဘာလဲ သိလား။ သူတို႔ရဲ႔အခု လတ္ တေလာ အေၾကာင္းျပခ်က္ တခုျဖစ္တဲ႕ ေဆးအလြန္အကၽြံ သံုးမိၿပီး စိတ္လြတ္ၿပီး ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ သတ္ေသ တယ္ဆိုတာပါဘဲ။

အမွန္တရား ကို ဖံုးကြယ္ထားတယ္။
ေနာက္ၿပီး သင္႔ေတာ္မယ္႔ ဇာတ္လမ္းတစ္ခ ုဖန္တီးၿပီး အဲ႕ဇာတ္လမ္း အတိုင္းေသခိုင္း လိုက္တဲ႔ အကြက္ေတြက  သူတို႔လုပ္ရိုး လုပ္စဥ္လိုျဖစ္ေနၿပီ။

အခုက်မ လုခ္မစ္လာ ရဲ႕မိသားစု နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတ ြနဲ႕ ထပ္တ ူခံစားရပါတယ္။ က်မ ကိုယ္ခ်င္းစာ ပါ တယ္။ က်မ ညီမေသဆံုးၿပီးကတည္း က ထိုင္း လူမ်ိဳးေတြဆီက အသက္အႏၱရာယ္ ျခိမ္းေျခာက္မွဳ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုၾကံဳရပါတယ္ ဆို ရွင္တို႔ဘာေျပာခ်င္လဲ။ 

 သူတို႔ က်မရဲ႕မ်က္ႏွာ ပါတဲ႕ပံုေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီး လူသတ္ သမားက အလုပ ္တ၀က္ဘဲၿပီးေသးတယ္လို႕ေျပာတယ္။ 
မင္းမွာ အခ်ိန္ရွိေသးတယ္ စတဲ႕ျခိမ္းေျခာက္မွဳေတြရွိတယ္။ သူတို႔က အမွဳအခင္းျဖစ္ရာက ဓါတ္ပံုေတြ ပို႕တာ ဘာညာ လုပ္ေသးလား။  ထိုင္းေတြက မင္း ျငိမ္ျငိမ္ေနေပးတယ္ဆို အေလ်ာ္ အစား ကမ္းလွမ္းမွဳေတြ  ငါတို႕လုပ္မယ္ စတာေတြေၿပာပါတယ္။

 အခု က်မကို က်မ ရဲ႕အရိပ္က ျပန္စိုးထိပ္ေစေနပါတယ္။ က်မ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္ရမွာ အရမး္ေၾကာက္ တယ္။ က်မ ညီမေလးကို အရမ္း သတိရတယ္။

 
က်မေနာက္ဆံုးေျပာလိုတာက ရွင္တို႕အခုထိ ထိုင္းႏိုင္ငံကို လွတယ္လို႕ျမင္ေနေသးတယ္ ဆို ေအာက္က လင္ခ္႔သာ ၾကည့္လိုက္ပါလို႕ဘဲ အၾကံေပးလိုပါတယ္။

https://www.youtube.com/watch?v=BRi8AqoXxio&app=desktop
 



( ဘာသာျပန္ေပးသူ Su Pyae Zaw  ..... Credit>> ေလာရာ ေဖ႔ဘုတ္ စေတးတပ္မွ)
ျပန္တင္လ်ွင္ မူရင္း ကရက္ဒစ္ေပးပါ။


Pyi Moe Aung
 

No comments:

Post a Comment