Thursday, June 2, 2016

ေအာ္တို ဂီယာ အေၾကာင္း

True Man's photo.




ကီလို 100 ေက်ာ္ေနရင္ အ႐ွိန္ကို O/D နဲ႔ေလ်ွာ့ပါ ။ 
ကီလို 60/70 ဆိုရင္ အ႐ွိန္ကို 2 နဲ႔ေလွ်ာ့ပါ ။
 L ကေတာ့ ဝိတ္ နဲ႔ အျမင့္ တက္ရင္ သံုးပါ...
[ " ကီလို-၁၀၀-ေအးေဆး ပါ------ဒါေပမယ့္--၁-စကၠန္ ႔မွာ-၈၈--ေပ--သြားေနတာေတာ့-သင္သိပါ-" ]
 

၁-စကၠန္႔မွာ-၈၈-ေပ-သြားေနတာကို အခ်ိန္မီ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ မွ-ကားတစ္စီးဟာ -ေဘးကင္းစြာ ရပ္တန္႔သြား မွာပါ-
 

ကား ရဲ႕လားရာ အမွန္ကုိ - လက္ကုိင္ေဂြ ကုိ-ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ တစ္မ်ိဳး--ကားျမန္ႏႈန္းကုိ-ဂီယာ-ဘရိတ္-မ်ားနဲ႔ စနစ္ တစ္က်လည္း ထိန္းခ်ဳပ္တတ္ရ ပါေသးတယ္-

အဓိက-ေျပာျပခ်င္တာ ကေတာ့-ခုေခတ္ေပၚ လူစီး-ကား  အားလံုး  နီးပါးမွာ-AT/CVT-စနစ္ မ်ားနဲ႔ လာတဲ့ -ေအာ္တုိ ဂီယာ-ျဖစ္လုိ႔သြား ပါၿပီ-


--ယခင္ေမာ္ဒယ္မ်ား မွာ-ပါေနက်--ဂီယာ ဘုတံၾကီးေဘးနားက--အသီးေလးျဖစ္တဲ့--Over Drive- On/Off--ဆုိတဲ့ ဖန္ရွင္ေလးကို-- အရွိန္-90/100km--ေလာက္နဲ႔ေမာင္းေနရင္း--လမ္းရဲ႕-curve--ေတြ-band ---ေတြ ကိုေရာက္လာတဲ့ အခါ--ဘရိတ္ကို အရင္ မဖမ္းပဲ--- O/D --On-Off-- ဖန္ရွင္ ဘုေလးကုိ-ဖြင့္လိုက္ ပိတ္ လိုက္ ကစားၿပီးေမာင္းတတ္ ဘို႔-ကိုလည္း လက္ေတြ႔ေျပာျပလိုက္ပါတယ္--



-P- နဲ ႔-R-- ကို ထုိးဘို႔ႏွိပ္လိုက္ရတဲ့ ဘု  အၾကီး မဟုတ္ပါ---ဒါနဲ႔ မမွားပါနဲ႔-- အဆိုးဆံုး က-ဒီ ဘုေလး အလုပ္လုပ္ပံု ကို ဘာမွန္း မသိ-ညာမွန္း မသိပဲ--ကုိင္လို႔ေကာင္း-ၾကည့္ လို႔ေကာင္းေအာင္ --အလွအပ အစြပ္ေတြ စြပ္လိုက္တာ ဟာလည္း- စနစ္ တစ္က်ေမာင္းဘို႔ ကုိ သင္ေပးလို႔ မရေတာ့ပါဘူး--


တတ္ႏိုင္ရင္ လက္ကိုင္ ဂီယာတံကုိ ဘာမွ မစြပ္ပါနဲ႔--ဟုတ္တယ္ဟုတ္- ဒီ-ဘုေလး-အဖြင့္အပိတ္ ကို--ကီလို မနဲ မမ်ား  အရွိန္ေလာက္ေရာက္ မွ-စမ္းၾကည့္ရင္ သူ႔ရဲ႕အလုပ္ လုပ္ပံုက သိသာစြာေတြ႔ရ ပါတယ္--ျမိဳ႔ ထဲေႏွးေႏွးေမာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ မ်ိဳးမွာေတာ့--ထူးျခားတာေတြ႔ရမွာ မဟုတ္ပါ---
 



ဟိုက္ေ၀း လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ--ကီလုိ-မနဲ မမ်ား နဲ႔----၉၀-၁၀၀-ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေမာင္းေန ရင္း--ေစာေစာ ကေျပာျပတဲ့-ဂီယာ တံ လက္ကိုင္ၾကီးေအာက္နားက- ေဘးဘက္မွာ ရွိတဲ့- ဒီ ဘုသီးေလး ကုိႏွိပ္လိုက္ ရင္--ဒိုင္ခြက္ ထဲမွာ--O/D --On-Off --ဆိုတဲ့ လိေမၼာ္ေရာင္-မီးေလး လင္းလာပါလိမ့္မယ္-
 

-ဒီ အခ်ိန္မွာ--ဒီဖန္ရွင္ က စတင္ အလုပ္လုပ္ပါၿပီ--
-ကား ရဲ႕တက္လာတဲ့-Speed--ကုိ-ကြန္ထရိုးေလး လုပ္လိုက္ပါၿပီ--ကား--အရွိန္ႏႈန္းျမန္လာမႈ ကို- သတိေပး ခ်ဳပ္ခ်ယ္ လိုက္ပါၿပီ-




ဂီယာေဘာက္ေခၚတဲ့ ထရန္စမစ္ရွင္း အားကိုးနဲ႔ အရွိန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းကာေမာင္းေနတဲ့-ကား-အျမန္ႏႈန္း ဟာ-ရုတ္တစ္ရက္---စည္း--ကနဲျဖစ္သြားပါၿပီ-



-လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ၾကီး- နဲ႔ေျပးခ်င္တုိင္းေျပး မေနေတာ့ပါဘူး-- -ဒီေတာ့-- Over Drive --မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းထားေပးတဲ့ သေဘာလည္း သက္ေရာက္သြားပါတယ္--


ဒီအခ်ိန္မွာ ဘရိတ္ကို လိုအပ္လို႔ေမွးမယ္-နင္းမယ္ ဆုိပါေတာ့- အင္ဂ်င္ ကြန္ထရိုး တစ္ခုက-လိုအပ္သလို ပံ့ပိုး ထားလို႔--ဘရိတ္ အတြက္လည္း အေထာက္အကူျပဳပါတယ္-- အျမဲတန္း-ဒီဘုေလးကို -ႏွိပ္ ထား ၿပီးေမာင္း ရင္ လည္း ရပါတယ္----

ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ-လိေမၼာ္ေရာင္မီးေလး လင္းလာတာကိုျမင္ရပါမယ္--- ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့- ဟိုက္ေ၀းလမ္းကို တက္လိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ အျပီးႏိွပ္ေမာင္းတယ္လို႔ သိရပါတယ္--သူ႔ အဓိပါယ္ အရလည္း--အိုဗါဒရိုက္--မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားေပးတယ္ ဆိုပါတယ္-


သူတုိ႔ကေတာ့-ဆီေလးနဲနဲ ပိုစားတာကုိ ဂရုစိုက္ဘို႔ မလိုဘူးေလ--ဒီမွာက--ဒါမ်ိဳးကုိ လုပ္ဘို႔ အသာထား-- ဆီစား သက္ သာေအာင္-ဘာ ဂီယာျဖစ္ျဖစ္- ဖရီးရိုက္ေနတာကုိေတြ႔ေနရပါတယ္----ဂီယာ ကြန္ထရိုး မပါပဲ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ၾကီး သြားေနတဲ့ ကားဟာ အလြန္ အႏၱရာယ္ မ်ားပါတယ္--



ကား ရပ္ဘို႔အတြက္-ဘရိတ္ တစ္ခုထဲပဲ အားကုိးျပဳရေတာ့မယ္-- ဒါဟာ မေကာင္းပါဘူး-- အိုဗါဒရိုက္ ကြန္ထရိုး နဲ႔ သံုးၿပီး ကားကို အရွိန္နဲ႔ေမာင္းေနတဲ့ အခါ- -စည္းစည္း လံုးလံုး နဲ႔ေမာင္းေနတာကို သိရမယ္---ဒါေပမယ့္--ဆီေတာ့ နဲနဲ ပိုစားပါမယ္----
 

လမ္းေကြ႔ေတြ- အေစာင္းေတြေရာက္တဲ့ အခါ--မွာ--ရုတ္တရက္--အရွိန္ မ်ားသြားတာကုိ မခံရပါ--OverDrive --ျဖစ္လာမွာကို တားဆီးေပးထားတာပါ-- နင္းလိုက္ရင္လည္း--စည္းစည္း လံုးလံုးနဲ႔ ကား ကေျပး မယ္-လီဗါကို လႊတ္လိုက္ရင္လည္း--ကားက--ဂီယာေအာက္ တစ္ခ်က္ကို ဆင္းသြား သလုိ--ျငိမ့္ကနဲ-
ကြန္ထရိုး အငယ္စားေလး-တစ္ခု ၀င္သြားကာ-ထိန္းလို႔ သိမ္းလုိ႔ေကာင္းမယ္ေပါ့ဗ်ာ--


ဘရိတ္ အားကိုးနဲ႔ ထင္တုိင္း မေမာင္းရပါဘူး-- ကိုယ္ေမာင္းႏိုင္တဲ့ အေျခအေန-လမ္း အေျခအေန မ်ားကို တြက္ဆကာ--ကိုယ္ႏိုင္တဲ့ ကြန္ထရိုးနဲ႔ ကားကိုေမာင္းရပါတယ္ ခင္ဗ်ာ--
[ ဂီယာတံ လက္ကိုင္ ဘုေပၚ လက္ကေလးတင္--ေအာ္တုိဂီယာလို႔ -သေဘာမထားပဲ--ဒီ-ဘုသီးေလး ကို-လိုအပ္တဲ့ အခါ-ဖြင့္လုိက္ ပိတ္လိုက္နဲ႔ေမာင္းတတ္ ရင္ေတာ့- အေကာင္းဆံုးေပါ့ဗ်ာ-]


-ကားေမာင္းရင္း အပ်င္းလည္းေျပ တာကုိေတြ႔ရမွာပါ-လုပ္စရာ အလုပ္ တစ္ခုကိုလည္း အျမဲလုပ္ၿပီး သားျဖစ္ေနေတာ့--အိပ္ငိုက္ လာတဲ့-စိတ္လည္း- မရွိေတာ့ဘူးေပါ့--ေမာင္းခ်င္သလိုေမာင္း--ေကြ႔ေတြ -အေစာင္းေတြေတြ႔တာ နဲ႔ ဘရိတ္ ကို ရုတ္တစ္ရက္ ဖမ္းရင္--ဗဟိုခြါအား တုိ႔--အီနားရွား တုိ႔ဆုိတဲ့ သေဘာ နဲ႔ကား ကေမွာက္တတ္ပါတယ္- လမ္းေၾကာင္းလြဲထြက္ တတ္ပါတယ္----

ေမာ္ေတာ္ကား ရဲ႕-ဘရိတ္ ဆိုတာ---**** ဘီး-၄-ဘီး  ကိုသာ ရပ္တန္႔ေစတဲ့  ကိရိယာပါ--****
***ကား  တစ္စီးလံုးကို  ရပ္တန္႔ေစတဲ့--အရာ--မဟုတ္ပါ--ဆိုတာကိုလည္း--သိသူ အလြန္နည္းၿပီး--ဘရိတ္ အားကိုး နဲ႔ေမာင္းေနၾကသူမ်ားေနလို႔ပါ--



ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့--အိုဗာဒရိုက္ ကြန္ထရိုး ဘု အေသးေလးက--ေနာက္ေပၚဇစ္-ဇက္-ဂီယာတံ နဲ႔ လာတဲ့-ကား အခ်ိဳ႔မွာေတာ့ သီးျခား ပါမလာေတာ့ပါဘူး-- (3- AT--ပဲ ရွိတဲ့ မီနီထရပ္ေခြးဘီလူး အုပ္စု ကားမ်ား မွာ မပါပါ-)



ဇစ္-ဇက္- ဂီယာတံ နဲ႔ လာတဲ့-ဒီ ကားမ်ိဳး မွာေတာ့---D- နဲ႔-ကပ္လ်က္ေနရာမွာ--S--ဆုိၿပီးေရးထားပါတယ္--အရွိန္ မ်ားလာရင္--ေစာေစာကေျပာထားတဲ့-ဘုသီးေလးကိုႏွိပ္သကဲ့ သို႔---သေဘာ ထားၿပီး- ဂီယာတံ ကုိ -D--ေနရာ မွ--S--ေနရာ ကုိ-ရဲရဲ တင္းတင္းေျပာင္းလိုက္ပါ---ကား အရွိန္က-စနစ္ တစ္က်ေလ်ာ့က် သြား တာ ကုိေတြ႔ရပါမယ္--ရိုးရိုး -AT- ဂီယာတံက -2- ကုိေျပာင္းလိုက္ သလိုပါပဲ-


ဒါလည္း--အိုဗါဒရိုက္ ကြန္ထရိုး ပါပဲ--မိမိ ထိန္းသိမ္းႏိုင္တဲ့ အရွိန္ ကိုျပန္ရေတာ့မွ-D-ကုိျပန္ထား လိုက္ပါ --ေျမျပန္႔လုိ ခရီးေ၀းသြားရင္- ဒီေလာက္ေတာ့-ကြန္ထရိုး အသီးသီး လုပ္ႏိုင္ရပါမယ္---က်န္တဲ့-ဂီယာ -ေနရာျပ -2- တို႔--L-- တို႔အေၾကာင္း ကေတာ့--သာမန္ေမာင္းမယ့္ သူမ်ား အတြက္-ေနျပည္ေတာ္ လိုေျမျပန္႔ လမ္း အတြက္- သံုးစရာ မလိုပါ---ေတာင္ေပၚ/ေျမျပန္႔-တက္လိုက္ ဆင္းလိုက္ လုပ္တဲ့ အခါမွ သံုးရမွာမို ႔-ခုေတာ့ ရွင္းမျပေသးပါဘူး--ခုေျပာေနတဲ့ေခါင္းစဥ္ နဲ႔ မဆိုင္လို႔ပါ-



ခုလို အခါမ်ိဳး ခရီးသြား ရာသီေရာက္လာတာနဲ႔ အမွ်-အျမန္လမ္း အသီးသီးမွာ-ကားမ်ိဳးစံု-က-မိုင္နာ-ေရာ -ေမဂ်ာေရာ -အက္ဆီးဒင့္ ခဏ-ခဏျဖစ္ေနၾကတာ ကိုလည္း- ေတြ႔ေန-ျမင္ေန ရေတာ့-ေျဖေဖ်ာက္ ဘို႔ လည္း မလြယ္-မ်က္စိထဲ တ၀ဲ၀ဲလည္လည္-ျမင္ရအားၾကီး လုိ႔--မ်က္စိေနာက္-နားျငီးေအာင္ သတိေပး စကားေျပာၾကားေနရတာပါ-
 


ထပ္မံၿပီး ခု-ဆက္တုိက္ေရာက္ရွိ လာတဲ့ ေခတ္မီ ကားမ်ား အေၾကာင္းထဲက --ေခတ္မီ ကိရိယာ ကြန္ထရိုး မ်ား အေၾကာင္းလည္းေျပာျပခ်င္ပါတယ္-
 

ဘရိတ္ စနစ္ မ်ား ကလည္း--ABS--ဆုိတဲ့--Anti Locked Braking System---မ်ား ပါလာ ၾကပါတယ္----
ဘရိတ္ စနစ္ကို စေျပာပါ့မယ္----ဘရိတ္ ဖမ္းလိုက္တဲ့ ပံုစံကို-ဘီး ကုိ-ေလာ့ခ်လိုက္တယ္ေပါ့--ဘရိတ္ကို-လႊတ္လိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့--ေလာ့ မခ်လိုက္ေတာ့ဘူးေပါ့-
 


ကဲ--အန္တီေလာ့ ဘရိတ္စနစ္ ဆုိတာ-ဘာကိုလဲ ဆုိေတာ့--ဘရိတ္ကုိ ရုတ္တရက္-ေလာ့ခ်လိုက္တာကေန-ခဏျပန္လႊတ္---ၿပီးမွ-တစ္ဘီးခ်င္းစီ ကုိ- လည္ပတ္ႏႈန္းျမန္ အရ-- ဖိအားကုိ စနစ္တစ္က် တြက္ခ်က္ လႊတ္ေပး လို႔-ဘရိတ္ အမိ ညင္သာ သြားပါတယ္- 

အင္မတန္ျမန္တဲ့ အခ်ိန္ေလး အတြင္းမွာ-ကြန္ျပဴတာ အာရံုခံ စနစ္မ်ားက-ဘရိတ္ ဘူစတာ-ကိရိယာက တစ္ဆင့့္- ဘီး တစ္ဘီး ခ်င္း စီရဲ႕-ဟိုက္ဒေရာလစ္ ပိုက္-အသီးသီးကုိ သက္ဆုိင္ရာ ရွိသင့္တဲ့ ဖိအား အလိုက္ တြက္ခ်က္ လႊတ္လိုက္ပါၿပီ-


ကား တစ္စီး တည့္တည့္ မတ္မတ္ သြားေနတဲ့ျဖစ္စဥ္ တစ္ခု အတြင္းမွာသာ-ဘီး-ေလးဘီး က အညီအမွ် လည္ေပး ပါတယ္--ဒီ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ-ဘီး-၄-ဘီး ရဲ႕-ဘရိတ္ ကုိေတာ့- အညီအမွ် ဖမ္းေပးပါ လိမ့္မယ္--ဒီ အေျခ အေန နဲ႔-ဒက္စေတာ့-ဆုိတဲ့-တစ္ခ်က္ေကာင္း အျမန္ ဖမ္းခဲ့ရင္-ယခင္ ကားေဟာင္းမ်ား အတြက္ စနစ္ေဟာင္း နဲ ဆုိပါက- ကြ်ိ-အိ-အိ-ဗ်ိ---ဆိုတဲ့--လမ္း နဲ႔ တာယာ ပြတ္သံ က်ိမ္းေသ ထြက္မွာပါ---



လမ္း မွာလည္းျမင္မေကာင္း--ေအာင္--တာယာ ပြတ္သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္း ဟာလည္း-ေျမြလိမ္ -ေျမြေကာက္ -သဏၱန္ က်န္ခဲ့မွာပါ-- ကား ရပ္သြားေပမယ့္-အိေျႏၵပ်က္ ပါတယ္----ဘရိတ္ မိၿပီးခ်ိန္-တာယာ အားလံုး ရပ္ၿပီးခ်ိန္ေရာက္မွ-ဘရိတ္ ဒရြတ္ဆြဲ လိုက္တဲ့-အရွိန္နဲ႔-ေရွ႔က -Object-တစ္ခုခု ကို သြားတုိက္ ပါ လိမ့္မယ္--- 


ဒီ အခ်ိန္မွာ ကား ဟာ-ဘီးတတ္ထားတယ္ ဆုိေသာ္ၿငားလည္း--ဘီးေတြ အားလံုး ရပ္လ်က္ အေနထား နဲ ႔ျဖစ္ကုန္လို႔- -အရာ၀တၱဳ တံုးၾကီး တစ္ခုလိုျဖစ္သြားၿပီး--အီနားရွား သေဘာနဲ႔ေရြ႔ျမဲေရြ႔ေန လိုတဲ့ သေဘာ ရွိေန လို႔----လမ္း နဲ႔-ဘီး ရပ္လ်က္ အေနထား တုိ႔ရဲ႕-ပြတ္မႈ အေနထားျဖစ္စဥ္မ်ား အရ- တစ္နည္း အားျဖင့္ --ဘရိတ္ ဖမ္းလိုက္ေတာ့မွ လမ္းေဘး ကို ထိုးက် သြားတာတုိ႔- -ေရွ႔ကားကို လြဲသြားေပမယ့္ --ေဘး ကေက်ာ္ တက္လာတဲ့ ကားနဲ႔ -ေတြ႔သြားၾကတာ တို႔ ျဖစ္ၾကရပါတယ္--

တစ္နည္း အားျဖင့္-ဘရိတ္ အမိၾကမ္း ခဲ့လို႔--ဒရြတ္ဆြဲ သြားတဲ့ျပသနာ ဆိုးက်ိဳး တစ္ခုေပါ့ဗ်ာ--ဘီး မလည္ေတာ့ -ကား ရဲ႕လားရာ ကုိ ကြန္ထရိုး မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး- ကြန္ထရိုး မလုပ္ႏိုင္တဲ့ သေဘာတရား မ်ား ကုိေျပာျပရရင္--ရွင္းေလ ရႈပ္ေလေတာ့ နဲနဲျဖစ္ပါမယ္-ခုေျပာမယ့္ သေဘာတရား မ်ားကို-ဂရု တစ္စိုက္ -ေတာ့ရွိ လိုက္ပါ-


ကားမ်ားမွာ ရွိတဲ့ တာယာ ပန္းအားလံုးဟာ တစ္ေျပးတည္း အထူ အပါး -ပံုစံ ဒီဇိုင္း မရွိႏိုင္ပါ-- ဘီး တစ္ဘီး ခ်င္းစီ ရဲ႕ထိေတြ႔ေနတဲ့- လမ္းမ်က္ႏွာျပင္-အႏု အၾကမ္းလည္း--မတူႏိုင္ပါ--
 

ဒီေတာ့-ပြတ္မႈ သေဘာတရား အရ- -တာယာ မ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း နဲ႔ -လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း---ထိေတြ႔ပံုက တစ္မ်ိဳး--- -တာယာႏု နဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း-ထိေတြ႔ပံုက တစ္မ်ိဳး- တာယာႏု နဲ႔ လမ္းေခ်ာေခ်ာ က-ထိေတြ႔ ပံုက တစ္မ်ိဳး- တာယာၾကမ္း နဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ႏုႏု ထိေတြ႔ပံုက တစ္မ်ိဳး---ဆုိတဲ့ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳး အလိုက္ -ဘီး တစ္ဘီးခ်င္း စီရဲ႔ ဘရိတ္မိပံု မတူႏိုင္ပါ--


ဒါေၾကာင့္ လမ္းမွာ--ဘရိတ္ ဒရြတ္ဆြဲေၾကာင္းမ်ား က--ရထား သံလမ္းလို မ်ဥ္းျပိဳင္ အေနအထား ဘယ္ေတာ့ မွ မရွိႏိုင္ေတာ့ပဲ--ေျမြလိမ္ေျမြေကာက္ သဏၱန္ က်န္ခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ-
 


ယခင္ ကားမ်ားက--ပါစကယ္ ရဲ႕-ဖိအား ဆပြား နိယာမကို အေျခခံ ထားတဲ့-ဟုိက္ဒေရာလစ္ ဘရိတ္ပါ --ေကာင္း သထက္ ေကာင္းေအာင္-ဘရိတ္ကို မိသထက္ မိေအာင္- ပတ္၀န္းက်င္ေလထု အက္တေမာ စဖီးယား ကုိ ထပ္မံေစခို္င္းဘို႔ --ဒူရို ဆာဗိုဘရိတ္ ဆိုတဲ့စနစ္ကို လည္း ထြင္ခဲ့ၾကျပန္တယ္---

ဆာဗို  ဆိုတဲ့  အတိုေကာက္ေခၚတဲ့ စနစ္ ကို မွတ္မိၾကမွာပါ--နာမည္ၾကီး--တိုယိုတာ ဟိုင္းလပ္--ဒိုင္နာ တုိ ႔ဆိုတာ--ဘရိတ္ အားကိုးနဲ႔ေမာင္းလာၾကတဲ့ လိုင္းကားမ်ားပါ---
 


ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ ကားမ်ားမွာ ဘရိတ္ ဒရြတ္ဆြဲသြားတယ္ ပဲထား--ေဘ့စစ္ အေျခခံ ဆိုတဲ့ ကားေမာင္းတဲ့ နည္းပညာ ကို ညက္ညက္ေညာေညာေနာေက်ေနတဲ့- ကားေမာင္းသူမ်ား ဆုိေတာ့---ဘရိတ္ကို ဒီ အတုိင္း မဖမ္း-- တစ္ဆင့္နိမ့္-ဂီယာေဒါင္းၿပီးမွ ဖမ္းတတ္တဲ့ေကာင္းမြန္တဲ့ အမူအက်င့္ေလးမ်ား ကိုလည္း-
မူလ လက္ေဟာင္း ဒရိုင္ဗာၾကီး မ်ားက-အေလ့အက်င့္ လုပ္ထားၾကပါတယ္---


ဒီေတာ့--ေရာက္ရွိ ဂီယာမွ တစ္ဆင့္နိမ့္ ဂီယာကုိေဒါင္းလုိက္တဲ့ အေျခအေန ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့--
အင္တီေလာ့ ပါပဲ---အတားအဆီးေတြ႔ရင္ ရုတ္တစ္ရက္ ဘရိတ္နဲ႔ ခဏေမွး လိုက္တယ္-ၿပီးရင္ အျမန္ဆံုး ဂီယာ ကုိ-ေအာက္တစ္ဆင့္ ဂီယာသုိ႔- လီဗါပုတ္ေဒါင္း-ၿပီးမွ-ဘရိတ္ကို အပိုင္ ဖမ္းၾကပါတယ္-


တစ္ခ်ိဳ႔ လူမ်ား သတိထားမိၾကမွာပါ--ကားက-ရုတ္တရက္ စက္သံ ဆူတက္လာၿပီး--ျမန္ႏႈန္းက-စည္းစည္း လံုးလံုး က်သြားပါတယ္---တစ္နည္း အားျဖင့္-အတိုင္းအတာ တစ္ခု ညင္သာပါတယ္-
 


ဘီးေလးဘီး ကို ဘရိတ္ရႈး နဲ႔ မဖမ္းပဲ-ကား အင္ဂ်င္ ကြန္ပရက္ရွင္း နဲ႔ျပန္လည္ ဖမ္းေပးလိုက္တဲ့ သေဘာပါ-- ဒါမွ ကား တစ္စီးလံုးကုိ ဘီး အရင္ မရပ္ေစပဲ-တေျဖးေျဖးခ်င္း ရပ္ေပးမွာပါ-
 

ခုေခတ္ေပၚ ကားမ်ား ရဲ႕အင္န္တီေလာ့ ဘရိတ္စနစ္ က ဘီး အားလံုးကုိ အညီအမွ် အပိုင္ ခ်က္ခ်င္း ဖမ္းမေပး ပါဘူး- -ဖိလိုက္ၿပီးမွ နဲနဲခ်င္းျပန္လႊတ္လိုက္- လိုသေလာက္ျပန္ဖမ္းေပးလိုက္- ဆုိတဲ့ အလုပ္ ကုိ-- ကြန္ျပဴတာ အာရံုခံ နဲ႔ ခ်ိန္ညွိ လႊတ္ေနပါတယ္--

ကားေအာက္ပိုင္း လုပ္တဲ့ အခါ ဘီးမ်ားကို ေသခ်ာစြာ ေလ့လာ လိုက္ပါ- ဘီး မ်ား လည္တဲ့ေနရာ မ်ားမွာ အင္န္တီေလာ့ ဘရိတ္အတြက္ ဘီးလည္ပတ္မႈ အေရအတြက္ကုိ တြက္ေပးတဲ့-ပြိဳင့္ေလးမ်ား--ဆင္ဆာမ်ား -ေဆာ့ကက္ မ်ား-ကိုေတြ႔ၾကရမွာပါ-


ဒီ သေဘာတရားကို မသိတဲ့-ေအာက္ပိုင္း ဆရာမ်ား-ေအာက္ပိုင္း လုပ္လိုက္တဲ့ ကားမ်ားကို -ျပန္တတ္ေပး ဘို႔-ဟိုေဆာ့ကက္ က်န္-ဟုိ-၀ါယာ က်န္ခဲ့လို႔- ေအာက္ပိုင္းျပင္လိုက္ ခါမွ ဘရိတ္စနစ္ မေကာင္းျဖစ္သြား ရတဲ့ ကားမ်ားနဲ႔ လည္းၾကံဳခဲ့ဘူးပါတယ္--


အနဲဆံုး-ဒိုင္ခြက္ ထဲမွာ--ABS--ဆိုတဲ့ မီးနီ လင္းျပလာလိမ့္မယ္- ဒါကိုလည္း--AirBag--နဲ႔ ထပ္ၿပီး အမွတ္ မမွားနဲ႔--- ABS-ကြန္ထရိုး က-နဲနဲ လည္တဲ့ ဘီးကို- နဲနဲပဲ ညွစ္--မ်ားမ်ား လည္တဲ့ ဘီးကုိ မ်ားမ်ားညွစ္-
မနဲ မမ်ားလည္တဲ့ ဘီးကို မနဲမမ်ား ညွစ္--တတ္ႏိုင္ သေလာက္-ဘရိတ္ အမိၾကမ္း လို႔ ဘီးေတြ ဒ ရြတ္ ဆြဲ မသြားေအာင္ေသခ်ာ ခ်ိန္ညွိ ဖမ္းၾကကြာ- ဆိုၿပီး အမိိန္႔ေပးေနလို႔-မိေတာ့မိတယ္-အမိ မၾကမ္းေတာ့ဘူး---


ဒီေတာ့-ဘရိတ္- ဒရြတ္ ဆြဲသံေတြလည္း မၾကားရသေလာက္ ပါပဲ-- ဒါကို မီးပြိဳင့္မွာ မီး၀ါ မိလို႔ မလြတ္ တစ္လြတ္ျဖစ္သြားတဲ့ ကားမ်ား ရပ္သြားတဲ့ ပံုကုိၾကည့္လိုက္ရင္---ကားေတာ့ ရပ္သြားတယ္--ဘရိတ္ ဒရြတ္ေၾကာင္းလည္း မရွိ-အသံလည္း မၾကားရသေလာက္ပါပဲ--

မီးပြိဳင့္မွာျငိမ့္ခနဲေတာ့ ထုိးထိုး ရပ္သြားပါတယ္-- ဒါေပမယ့္--နဲနဲေလး မမိ တမိ နဲ႔-ဒက္စေတာ့ ဆုိတာ မျဖစ္လို႔--ေရွ႔ကားေနာက္ပိုင္းေလးမ်ား ကို-Kiss me quick--သြားလုပ္ၾကေတာ့-ခဏ-ခဏျမင္မိပါတယ္--
တက္စီ လုပ္ ဆြဲစားေနၾကတဲ့--ပရိုေဘာက္-၁၀- စီးမွာ-၈- စီးေလာက္--ေနာက္ဖက္ အဖံုးေလးေတြ ပိန္ ခ်ိဳင့္ေနၾက ကိုျမင္ၾကရမွာပါ- ဒါဟာလည္း သက္ေသ တစ္မ်ိဳးပါပဲ-


ဒီေတာ့ အျပင္မွာ အေတြ႔အၾကံဳ အရ လူေျပာမ်ားေနတဲ့ အေျပာကို နားေထာင္ၾကည့္ပါအံုး-- ေအာ္တို ဂီယာေတြ ရဲ႔ ဘရိတ္ က--ရိုးရိုး ဂီယာေလာက္ အမိမေကာင္းဘူးတဲ့--
ဒါေၾကာင့္ ေအာ္တို ဂီယာေတြက -အက္ဆီးဒင့္ ပုိ အျဖစ္မ်ားတာတဲ့----
ဒါဟာ အမွားမွတ္-အမွတ္ မွားေနၾကတာပါ---


ရိုးရိုး ဂီယာနဲ႔ လာလာ-ေအာ္တို ဂီယာနဲ႔ လာလာ-ဘရိတ္စနစ္ ကေတာ့ အမ်ား အားျဖင့္-ABS--ဆုိတဲ့ ဘရိတ္ စနစ္ျဖစ္လို႔ သြားပါၿပီ- ဘယ္သူက ပိုေကာင္းတယ္ မရွိေတာ့ပါဘူး--ဒါေပမယ့္-ေအာ္တိုဂီယာ မွာ--AT --- CVT-- ဆုိၿပီး ထပ္ကြန္႔ ထားပါတယ္--

AT- ဂီယာ နဲ႔ ကားမ်ား က-ဂီယာ တစ္ခု နဲ႔ တစ္ခု အကူး အေျပာင္း မွာၾကန္႔ၾကာခ်ိန္ေလး မဆို သေလာက္ ရွိပါတယ္---ယခင္- မတ္တူး လုိ ကားမ်ိဳးမွာ စထြက္ ထြက္ခ်င္း--ကလပ္ေခ်ာ္ေနသလို--ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္-
ဂီယာ ခ်ိန္းရင္လည္း--စက္သံေျပာင္းေနတဲ့ အသံကို သိသာစြာၾကားရတတ္ ပါတယ္---



CVT-- တတ္ထားတဲ့--ဘယ္လ္တာ-- ဗစ္ဇ္ လို ကားေလးေတြ မွာေတာ့--Continuously Variable Transmission-- ဆိုတဲ့ အဓိပါယ္ အတိုင္း--စထြက္ ကထဲက-ကားက ေငါက္ကနဲ စထြက္ေပး ပါတယ္--ဂီယာ ခ်ိန္းသြားရင္ လည္း-ဆက္တိုက္ မသိမသာ ခ်ိန္းသြားလို႔--ဆီစား သက္သာတာ--အထေကာင္းတာ-ကို လက္ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္-


ယခင္က- ရိုးရိုး ဂီယာ-တတ္  ကားမ်ားက-  အထေႏွးပါတယ္---အရွိန္ ရလာလို႔ေနာက္ဆံုး ဂီယာ နဲ႔ေမာင္း တယ္ ထား--လီဗါ ကို လႊတ္လုိက္ရင္-ဂီယာ ကြန္ထရိုးနဲ မို႔- ကားက-စည္း ကနဲ ရွိေနေပး ပါတယ္---ကြ်မ္းက်င္မႈ အရ-ေအာက္တစ္ဆင့္ ဂီယာကိုျပန္ေဒါင္းႏိုင္ ပါက--ကားက-အရွိန္ ထပ္ေသသြားပါတယ္-



ယခုေအာ္တုိဂီယာေတြ ကေတာ့-ရိုးရိုး ဂီယာကားမ်ား ထက္ အထျမန္သြားပါၿပီ--ဒါ ကလည္း အက္ဆီးဒင့္ ပိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္- ေအာ္တုိဂီယာ ကေတာ့--လီဗါေလွ်ာ့ လိုက္ရင္ေအာ္တို ကလပ္ အလုပ္ ကုိလည္း လုပ္ေပးေန ပါတယ္ --လိုအပ္တဲ့ ဂီယာ ကုိ အလိုအေလ်ာက္ခ်ိန္းေပးဘို႔ အတြက္ပါ-



ဒီေတာ့-လီဗာ ေလွ်ာ့လိုက္တဲ့ အခါ-ေခတၱ ဖရီး သေဘာမ်ိဳးေတာ့ျဖစ္သြားပါတယ္--ဒီေတာ့ ဘရိတ္ ဖမ္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရိုးရိုး ဂီယာေလာက္ အမိ မပိုင္ဘူး ထင္္ရလုိ႔ပါ-- ဒါကေတာ့ အထင္ပါ--ဘရိတ္ က-ဘရိတ္ အလုပ္ကုိ ပိုင္ႏိုင္စြာ လုပ္ေပးပါတယ္--စိတ္ထင္ လို႔ပါ---



ဒီေတာ့ ရိုးရိုးဂီယာလုိ ဘရိတ္ ပိုမိေအာင္ ဖမ္းခ်င္ရင္--ရိုးရိုး AT--ဆို- D- မွာေမာင္းေနရင္း- 2- ကုိ-ရဲရဲ တင္းတင္းေျပာင္းၿပီးမွ ဘရိတ္ ဖမ္းၾကည့္ပါ-



ဂီယာေဒါင္းၿပီး ဘရိတ္ ဖမ္းလိုက္တဲ့ သေဘာကိုေတြ႔ပါ လိမ့္မယ္- ဇစ္ဇက္ ဂီယာ ဆုိရင္ေတာ့--D-မွ-S--ကုိေျပာင္းၿပီး မွ ဘရိတ္ ဖမ္းလိုက္ပါ----စိတ္ခ် လက္ခ်ျပန္ေမာင္းေတာ့ မွ-D-- ကုိျပန္ပို႔ၿပီးေမာင္းလိုက္ေပါ့---
 

ေခတ္ေပၚ ကားမ်ား နဲ႔ ပတ္သက္ လို႔-ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္းၾကတဲ့ အခါ မ်ိဳးမွာ--ေအာ္တိုဂီယာ-ဆိုၿပီး--အျမဲတန္း --D-နဲ႔ေတာက္ေလွ်ာက္ မေမာင္းသင့္ ပါဘူး- အိုဗာ စပိျဖစ္လာလို႔-အခ်ိန္မီျပန္ထိမ္းသိမ္း ခ်င္ရင္---OD/OnOff---တုိ႔---D-မွ-2--ေနရာသို႔-----D-မွ-S-ေနရာသို႔ေခတၱေျပာင္းၿပီးေမာင္းသင့္ပါေၾကာင္း--


ဒီလို နည္းစနစ္ မ်ားကိုလည္း---ၾကိဳတင္ခါ-ဇာတ္တိုက္ေလ့က်င့္ ထားၾကရင္ျဖင့္----- ၁-စကၠန္႔မွာ --၈၈-ေပ-သြားေနတဲ့ ကား အလ်င္ ကို--အႏၱရာယ္ အတြင္း မွ အခ်ိန္မီ ထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွာျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း--- မိတ္ေဆြ တုိ႔ကို -ယာဥ္ အႏၱရာယ္--လမ္း အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစဘို႔----နည္းလမ္းေကာင္းေလး ညႊန္ျပလုိက္ ပါတယ္ ---
 


မွတ္မွတ္ ရရ--ျမန္မာႏွစ္ဆန္း-၂-ရက္ေန႔မွာေပါ့ဗ်ာ---
ကား မိတ္ေဆြမ်ား ကို ခင္မင္လ်က္--
ကိုသက္--
---------------
Credit: Kothet Win

True Man

No comments:

Post a Comment