Saturday, February 11, 2017

၀ိပႆ နာ ရႈတဲ့အခါမွာ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ မကြဲသူေတြ အတြက္



၀ိပႆ       နာ ရႈတဲ့ အခါမွာ ပညတ္ နဲ႔ ပရမတ္ မကြဲသူေတြ အတြက္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က ထိထိေရာက္ေရာက္ ရွင္းျပထားလို႔ တရား အားထုတ္ေနသူေတြ အတြက္ေရာ ေလ့လာေနသူ အတြက္ပါ တစ္ကယ္ အက်ိဳးမ်ားၿ႔ပီး ဗဟုသုတရတဲ့ ပို႔စ္ျဖစ္တယ္။ 

ပရမတ္ ကို ျမင္မွ အနတၱလကၡဏာ ေပၚမယ္ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပရမတ္ ကို ဘယ္လိုျမင္လို႔ အနတၱ လကၡဏာ ဘယ္လိုေပၚလာတယ္ဆိုတာ အခု ဒီအေမးအေျဖမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မ်က္စိထဲမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေယာင္မိေအာင္ ရွင္းျပထားပါတယ္။
အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုတာကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း နားယဥ္ေနၿပီးသား ျဖစ္ေပမဲ့ အခု ဒီေမးခြန္းကို ေျဖဆိုရာမွာ ဆရာေတာ္ ဘုရား ရွင္းသလို အခ်က္အလက္ မွန္ကန္ၿပီး က်မ္း အကိုးအကား တိတိက်က် ရွင္းျပတာ  ၾကားနာရခဲပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီရဲ့ ပညတ္ နဲ႔ ပရမတ္ မေရာေအာင္ ပရမတ္ ရုပ္၊ ဈာန္ နာမ္တရား၊ ၀ိပႆ         နာ၊ ခဏိက သမာဓိ ဆိုတာ ကို နားလည္ေအာင္ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ေျပာျပထားလို႔ ပီတိေသာမနႆ အျပည့္ နဲ႔ ေလ့လာမွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။
ခဏိက သမာဓိ ဆိုတာကို ဆရာေတာ္ဘုရား ရွင္းျပထားတာ အသံ သိပ္မရွင္းေတာ့ ကၽြန္မ ထပ္ခါ ထပ္ခါ ျပန္ ရစ္ျပန္နားေထာင္ယူရလို႔ ဒီပို႔စ္ ဟာ အခ်ိန္ အမ်ားဆံုး ေပးရတဲ့ ပို႔စ္ျဖစ္ေပမဲ့လည္း အခ်ိန္ကုန္ရက်ိဳး နပ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာ နဲ႔ သက္ေတာ္ရာေက်ာ္တိုင္ေအာင္ သာသနာျပဳႏိုင္ပါေစ။ Nge Naing)
အေမး အေျဖ
ေယာဂီရဟန္း တစ္ဦးအေမး။ ။ ေလွ်ာက္ပါရေစဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ မုံရြာ တရားစခန္း သြားစဥ္ အခါ တုန္း က ဒကာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ၿခား ဒကာတစ္ယာက္ စကားေျပာေနတာကို တပည့္ေတာ္တို႔ တရား နာေနရာ ကေန ၾကားရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုရင္ ၀ိပႆ       နာေခတ္ႀကီးထဲ ေရာက္ေနၿပီ ဘုန္းႀကီးေတြက ဘာျဖစ္လို႔ သမထေတြ ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ေဟာေနတာလဲ မသိဘူးလို႔ ေျပာဆိုေနၾကတယ္။ 

သို႔ေသာ္ တပည့္ေတာ္တို႔ဆီက စကား၀ိုင္းလည္း မဟုတ္တဲ့ အတြက္ တပည့္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ဘာမွ ျပန္ၿပီးရွင္းျပခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ သမထ ကမၼ႒ာန္းက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့တဲ့ ကမၼ႒ာန္းလို႔ နားလည္ေပမဲ့ အားလံုးရဲ့ သႏၱာန္မွာ သမထ ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္ရင္ သာသနာပဲ ပ်က္ေတာ့ မလိုလို သာသနာျပင္ပေရာက္ မွာ လိုလို ဒီလို ေျပာေနၾကပါတယ္။ အဲဒီဟာ အတြက္ ဆရာေတာ္ ဘုရားမွ အေျဖေပးေတာ္မူပါရန္ ရိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါတယ္ဘုရား။
ဖားေအာက္ ဆရာေတာ္ ဘုရားအေျဖ။
သစၥာေလးပါး ကို ဟုတ္တိုင္း မွန္စြာ သိရွိေရး အတြက္ သမထ ကို ပြားမ်ားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ပြားမ်ားရသလဲ လို႔ ဆိုရင္ေတာ့ မဂၢင္ ရွစ္ပါး စံုညီပါမွ နိဗၺာန္ရမယ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ လက္ခံႏိုင္ခဲ့ မယ္ ဆိုရင္ မဂၢင္ရွစ္ပါး ရဲ့ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ သမၼာသမာဓိ ကို နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္တစ္ခုအျဖစ္ လက္ခံဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ 

ဘာဟာ သမၼာဓိ ေခၚဆိုထိုက္သလဲ ဆိုတာ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နာမည္ေက်ာ္ျဖစ္တဲ့ ဒီ မဟာနိဒါန သုတၱန္မွာပဲ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ပထမဈာန္ ကေန စတုတၳဈာန္ အထိ သမာဓိ တစ္ခုစီကို သမၼာသမာဓိ လို႔ ေခၚ ဆိုေၾကာင္း အတိအက် ရွင္းလင္းတင္ျပၿပီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
(သမာဓိမွာ) အဆင့္အတန္း နိမ့္တဲ့ ကာမာ၀စရ သမာဓိ (သို႔) ဥပဇာရသမာဓိက တစ္မ်ိဳး၊ 
ပထမဈာန္၊ ဒုတိယဈာန္၊ တတိယဈာန္၊ စတုတၳဈာန္ ေခၚဆိုရတဲ့ ရူပါ၀စရသမာဓိက တစ္မိ်ဳး၊ 
အာကာသာနဥၥာယတန ဈာန္၊ ၀ိညာဏဥၥယတန ဈာန္၊ အာကိစဥၥာယတန ဈာန္၊ ေန၀သညာနာသညာယတန ဈာန္လို႔ ေခၚဆိုရတဲ့ အရုပ ဈာန္ သမာဓိက တစ္မ်ိဳး သမာဓိ (၃) မ်ိဳးရွိပါတယ္။ 

ထို သမာဓိ သံုးမ်ိဳးထဲကေနၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္က အလယ္ေခါင္မွာ တည္ရွိေနတဲ့ ရူပါ၀စရ ဈာန္သမာဓိ ကို ကိုင္ၿပီးေတာ့ ေျမွာက္ျပလိုက္လွ်င္ အစျဖစ္တဲ့ ဥပစာရ သမာဓိေခၚတဲ့ ကာမါ၀စရ သမာဓိ၊ အဆံုးျဖစ္တဲ့ အရူပါ၀စရသမာဓိေတြကိုလည္း သိမ္းက်ံဳးၿပီး ယူငင္ရတဲ့ နည္းစနစ္အားျဖင့္ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကားသြားတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။



အဲဒီေတာ့ ထို ပုဂၢိဳလ္ေတြကို မဂၢင္ရွစ္ပါး ကို နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ အျဖစ္ လက္ခံပါ သလားလို႔ ေမး ၾကည့္ ပါ။ ေမးၾကည့္လို႔ မဂၢင္ရွစ္ပါး ကို နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားအျဖစ္ လက္ခံႏိုင္တယ္ဆိုရင္ မဂၢင္ရွစ္ပါးရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ သမၼာသမာဓိ ကိုလည္း နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္အျဖစ္ လက္ခံႏိုင္ပါသလားလို႔ ထပ္ၿပီးေမးသင့္ပါတယ္။ ေမးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မခါမွာ သူတို႔က လက္ခံႏိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါအေျဖက ေပၚေနၿပီးသား ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
သူတို႔ဆီက အမ်ားစုက အေၾကာင္းျပတာက ၀ိပႆ      နာ  ဆိုတာ ခဏိကသမာဓိ နဲ႔ သြားရပါတယ္ ဆိုၿပီး ဒီလိုအေၾကာင္းျပပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တပည့္ေတာ္ နည္းနည္း အတိုေကာက္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ (ပါဠိရြတ္) စတဲ့ ထိုထို သုတၱန္ေတြမွာ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူတဲ့ အတိုင္း .....

ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာ၊ နိေရာဓသစၥာ၊ မဂၢသစၥာေခၚတဲ့ သစၥာေလးရပ္ တရားျမတ္ကို သမၼာဓိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ ထိုးေဖါက္ၿပီး ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိခဲ့ဘူးဆိုရင္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲဒုကၡ ကုန္ဆံုးရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းငွာ ဘယ္လိုမွမစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူးလို႔႔႔့ ဒီလိုဘုရားရွင္ ေဟာထားေတာ္မူတဲ့အတြက္ သစၥာေလးပါးကို နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားအျဖစ္ လက္ခံႏိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သစၥာေလးပါးကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္လိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က နိဗၺာန္ ကို အလိုရွိတဲ့ (သို႔မဟုတ္) အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ ကို အလိုရွိရင္ သစၥာေလးပါး ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီသစၥာေလးပါးကို လက္မခံႏိုင္ဘူး ဆိုသူေတြကိုေတာ့ ေရွ႔ဆက္ၿပီး စကားေျပာဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ခက္ခဲပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဒီ သစၥာေလးပါးထဲမွာ ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာ က ၀ဋ သစၥာ ၊ နိေရာဓသစၥာ နဲ႔ မဂၢသစၥာက ၀ိ၀ဋ သစၥာ ဆိုၿပီးႏွစ္မ်ိဳး ရွိတဲ့အနက္က ၀ဋ သစၥာသာလွ်င္ ၀ိပႆ       နာ ဘ၀နာ  စည္းျဖန္းျခင္း ျပဳလုပ္ရမယ္တဲ့။

 နိေရာဓ သစၥာႏွင့္ မဂၢသစၥာ ဆိုအပ္တဲ့ ၀ိ၀ဋသစၥာ မွာ ၀ိပႆ       နာ ဘ၀နာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းျခင္း မျပဳလုပ္ရဘူးလို႔ ဒီလိုဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္။ 

() အ႒ကထာ မွာ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ အဆံုးအျဖတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၀ိပႆ       နာ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ရဲ့ အဓိပၸာယ္ ကို ဒုကၡသစၥာ သမုဒယသစၥာ ေခၚဆိုအပ္ေသာ အသခၤါရ ဓမၼေတြ ကို အနိစၥပဲ၊ ဒုကၡပဲ၊ အနတၱ ပဲလို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ ရႈပြား သံုးသပ္တတ္တဲ့ ဉာဏ္ ကိုသာလွ်င္ ၀ိပႆ      နာလို႔ ေခၚဆိုပါ တယ္။ ဒီေတာ့ ၀ိပႆ      နာ   ဆိုတဲ့ စကားလံုးရဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုမွ နားမလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ရွင္းလင္း တင္ျပေနရတာ အေတာ္ေလး ခက္ခဲပါတယ္။
ဒုကၡသစၥာ က ဘာလဲ၊ သံခိေတၱန ပဥၥဳပါဒါ နကၡႏၶာ ဒုကၡာ ဆိိုတဲ့ အတိုင္း ဥပဒါန ခႏၶာ ငါးပါး ဟာ ဒုကၡသစၥာျဖစ္တယ္။ ဒီ ဥပါဒါန ခႏၶာငါးပါးကို အက်ဥ္းခ်ဴပ္ လိုက္ေတာ့ ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားျဖစ္တယ္။ 

ရုပ္တရား တို ႔မည္သည္မွာ ရုပ္ကလပ္ အမႈန္ေလးေတြ အျဖစ္ ရွိတယ္၊ ဒီ ရုပ္ကလပ္တို႔သည္ အေသးဆံုး အဆင့္ ရုပ္တရား မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒီ ရုပ္ကလပ္ေတြကို ဓာတ္ခြဲၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ ရုပ္ကလပ္တစ္ခုစီမွာ ပါရွိတဲ့ ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ၊ အဆင္း၊ အနံ႔၊ ရသ၊ ၾသဇာ စသည့္ သေဘာတရားေလးေတြကသာ ရုပ္ပရမတ္တရား ျဖစ္တယ္။ 

ဒီ ရုပ္ကလပ္ေလးေတြရဲ့ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတဲ့ သေဘာကို အနိစၥ၊ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း ရဲ့ အႏွိပ္စက္ ခံေနရတာကို ဒုကၡ၊ မပ်က္စီးဘဲ အစိုင္အခဲ အခိုင္အမာ ျဖစ္တဲ့ အတၱမရွိတဲ့သေဘာကိုျမင္ရတဲ့ အတြက္ အနတၱ ဒီလိုရႈပြားသံုးသပ္တတ္တဲ့ ဥာဏ္ကိုသာလွ်င္ ၀ိပႆ        နာလို႔ ေခၚပါတယ္။ 

အဲဒီ ၀ိပႆ       နာ  ကို သူတို႔က ခဏိက သမာဓိ နဲ႔ သြားလို႔ရတယ္ ဈာန္ သမာဓိေတြ ထူေထာင္ဖို႔ မလိုဘူးလို႔ သူတို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဘုရားေဟာတဲ့ ဒီရုပ္၊ ဘုရားေဟာတဲ့ ဒီနာမ္၊ ဘုရားေဟာတဲ့ ဒီ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္ႏြယ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သမုဒယ သစၥာတရားကို ေသခ်ာသိၿပီးေတာ့ ၀ိပႆ       နာ ရႈေနပါသလားလို႔ ေမးၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မသိဘဲနဲ႔ သူက ရႈေနပါတယ္။ ဒီလို မသိဘဲနဲ႔ ရႈေနတဲ့၀ိပႆ      နာ  ဆိုတာ ဘုရားရွင္ေျပာတဲ့ ၀ိပႆ         မဟုတ္ဘူး လို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ဒီ ခဏိကသမာဓိ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၀ိသုဒၶိ္မဂ္ အ႒ကထာ အာနာပါနသတိ ဘာ၀နာ ခန္းမွာ    စတုကၠာ ေလးပါး ကို အေျခခံၿပီးေတာ့ အ႒ကထာ က ရွင္းလင္းတင္ျပထားတာ ရွိပါတယ္။ (ပါဠိ) စသည္ျဖင့္ ဘုရားရွင္က ဒီလိုေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ အာနာပါန စတုကၠာတစ္ခု ရွိပါတယ္။ 

စိတ္ကို ေကာင္းေကာင္းထားၿပီးေတာ့ အသက္ရွဴ  ဖို႔ ဘုရားရွင္က ေဟာပါတယ္။ စိတ္ကို ဘယ္လို ေကာင္းေကာင္း ထားၿပီး အသက္ရွဴရမယ္ ဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အ႒ကထာ က ရွင္းထားပါတယ္။ အာနာပါန ကို (ပ-စ) ဈာန္သမာဓိေတြ ဆိုက္တဲ့ အထိ ေရာက္ေအာင္ ရႈပြား သံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ က ထို ဈာန္သမာဓိ ရဲ့ အရႈခံအာရံု အျဖစ္ ၾကည္လင္ေတာက္ပေနေသာ အာနာပါန ပဋိဘာဂ နမိတ္ကဲ့သို႔ေသာ နမိတ္ အာရံုေပၚမွာ ဘာ၀နာ စိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ၿပီး တည္ေအာင္ထားၿပီးေတာ့ (ပ၊ ဒု၊ တ၊ စ) ဈာန္ တစ္ခုခု၀င္စားၿပီး အသက္ ရွဴေနတယ္။ ထို ပုဂၢိဳလ္သည္ သမထ ပိုင္းမွာ ဘာ၀နာစိတ္ ကို အရႈခံ အာရံုေပၚမွာ ေကာင္းစြာထားၿပီးေတာ့ အသက္ရွဴေနသည္ မည္တယ္လို႔ ဒီလိုရွင္းထားပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ၀ိပႆ        နာပိုင္း ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာက်ေတာ့ ပထမဈာန္ မွ ထၿပီးေတာ့ ဒီ ဈာန္နာမ္ တရားေတြ ကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာ ယာဥ္သံုးပါး တင္ၿပီး ရႈတယ္။ ဒု-စ ဈာန္ေတြကိုလည္း ၀င္စားၿပီးေတာ့ ဈာန္ မွ ထတိုင္း ထတိုင္း ဒီ ဈာန္နာမ္ တရားေတြကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာယာဥ္ သံုးပါး တင္ၿပီးရႈတယ္။ 

အဲဒီလို ရႈပြား သံုးသပ္တဲ့အခါမွာ ၀ိပႆ      နာပိုင္း၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို အရႈခံ အာရံုအေပၚ၌ ေကာင္းစြာ ထားၿပီးေတာ့ အသက္ရွဴေနသည္ မည္ပါတယ္ လို႔ ရွင္းလင္းၿပီး အဲဒီမွာ ထူးထူးျခားျခားေလး တစ္ခု ထပ္ဖြင့္တာကေတာ့ ခဏိက စိေတၱကဂၢတာ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ခဏိက စိေတၱကဂၢတာ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အ႒ကထာ က ဘယ္လို ဖြင့္ထားတာလဲ ေမးေတာ့ မဟာ() ဆရာေတာ္ ကလည္း ထပ္ၿပီးရွင္းထားပါ တယ္။
ဒီေတာ့ ဒီအ႒ကထာ ဋိကာႏွစ္ခုရဲ့ ရွင္းလင္းခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၿခံဳငံုၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဈာန္နာမ္ တရားေတြကို အနိစၥ လို႔ ရႈတယ္၊ အဲဒီလို ရႈပြား သံုးသပ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ ဈာန္ကို ၀င္စားၿပီး ဈာန္က ထၿပီး မွ ဒီ ဈာန္နာမ္ တရားေတြကို ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနတဲ့ အနိစၥ ရႈလိုက္လို႔  ရႈခ်က္က အားေကာင္းလာၿပီဆိုလို႔ ရွိရင္ အနိစ ၥအဆင့္မွာ ဘာ၀နာ စိတ္က လႈပ္လို႔ မရေအာင္ ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ၿပီး တည္သြားတတ္ပါတယ္။

အလားတူပဲ ဒီ ဈာန္နာမ္ တရားေတြကို ဈာန္၀င္စားၿပီး ဈာန္မွ ထတဲ့အခါ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းျဖင့္ ႏွိပ္စက္ေနတဲ့ သေဘာတရားေတြကို ဉာဏ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡ လို႔ ရႈတယ္။ ဒီလို ရႈႏိုင္တဲ့ အပိုင္းမွာလည္း ဒုကၡအခ်င္းအရာ အာရံုနဲ႔ ဒီ ဈာန္နာမ္ တရားတို႔ရဲ့ ဒုကၡ အခ်င္းအရာ အာရံုက ဘာ၀နာ စိတ္က ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ၿပီး တည္ေနတတ္ပါတယ္။ လႈပ္ရွားလို႔မရဘူး။ 

အနိစၥဘာေ၀န ဆိုၿပီးေတာ့ ၀ိသုဒိၶမဂ္ မွာ အ႒ကထာ ဆရာေတာ္ ကေတာ့ ကြပ္ထားပါတယ္။ အလားတူပဲ ဒီဈာန္၀င္ စားၿပီး ဈာန္မွ ထတိုင္း ထတိုင္း သခၤါရ တရားေတြကို ဒီ ဈာန္နာမ္ တရားေတြမွာ ရွိတဲ့သခၤါရ တရားေတြကို ဉာဏ္နဲ႔ ပိုင္းျခား ၾကည့္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ဒီသခၤါရ တရားေတြထဲမွာ မပ်က္စီးဘဲ အႀကိတ္အခဲ အခိုင္အမာ ျဖစ္ေနတဲ့ အတၱမရွိတာကို ဉာဏ္နဲ႔ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အနတၱလို႔ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ရႈပြားသံုးသပ္တယ္။ 

အဲဒီလို ရႈပြား သံုးသပ္တဲ့အခါမွာလည္း ထိုေယာဂ၀ါစရ ပုဂၢိဳလ္ရဲ့ ဘာ၀နာစိတ္က သခၤါရ တရားေတြရဲ့ အနတၱ အခ်င္းအရာအေပၚမွာ ၿငိမ္၀ပ္စြာ တည္ၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားလို႔ မရႏိုင္တဲ့ သမာဓိတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္ေပၚတဲ့ သမာဓိမ်ိဳးကို ခဏိက စိေတၱကဂၢတာ သမာဓိ လို႔ ေခၚဆိုေၾကာင္း ရွင္းထားပါတယ္။ ဒါက ၀ိပႆ        နာမွာ လာရွိတဲ့ ခဏိက သမာဓိ သည္ ဘယ္ေလာက္ ျမင့္တယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုပါ တယ္။
ဈာန္ ဆိုတာ ဘာလဲ၊ မသိဘူး၊ ရူးတတ္တယ္ လို႔ ေျပာေနတယ္ေနာ့္ ပါးစပ္ က၊ ရုပ္ ဆိုတာ ၊ ဈာန္နာမ္တရား ဆိုတာ ဘာလဲ၊ မသိဘူး။ ရုပ္ ဆိုတာ ဘာလဲ၊ မသိဘူး။ နာမ္ ဆိုတာ ဘာလဲ၊ မသိဘူး။ ဟို ေပၚရာကို ေလွ်ာက္ ရႈခ်င္သလို ေလွ်ာက္ရႈေနတယ္၊ ဒါကိုေတာ့ ၀ိပႆ      နာ လို႔ မေခၚပါဘူး။

 ေပၚရာကို ကိုယ္ ရႈခ်င္သလို ပညတ္၊ ပရမတ္ ဆိုတာ နားမလည္ဘဲနဲ႔ ေပၚရာကိုေလွ်ာက္ရႈေနတာကို ၀ိပႆ နာ လို႔ေခၚေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဒီလို ဈာန္ သမာဓိ ရဲ့ စြမ္းအင္ကို နားလည္မႈ မရွိဘဲႏွင့္ တစ္နည္း အားျဖင့္ ခဏိက သမာဓိ ဆိုတာ ဘယ္လို သမာဓိမ်ိဳး ျဖစ္တယ္ ဆိုတာေလာက္ေတာင္ စာေပ က်မ္းဂန္နဲ ႔အညီ တိတိ က်က် မသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ေ၀ဖန္ေနတဲ့ စကားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဲဒါေၾကာင့္ နားမလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေျပာတဲ့ စကားကုိ မသိတဲ့ သူေတြက ယံုသလို မိမိ တို႔လည္း အဲဒီလို နားမလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္စာရင္း မသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္စာရင္းက လြတ္ကင္းေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကပါလို႔ တိုက္ တြန္းပါတယ္ေနာ့္။



Bibliography:
https://www.youtube.com/watch?v=KNmF0GYQ_CY (18:08-30:24 ) မိႏွစ္မွာ ၾကည့္ပါ။
ပံုကို ဆ၇ာေတာ္ ဘုရားႀကီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ က မႏၱေလးမွာ ေျဖခဲ့တဲ့ အေမး အေၿဖ က႑ Youtube က ကူးယူထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ပို႔စ္ရဲ့ အေမး အေၿဖက ၂၀၁၀ က အေမးအေျဖ ျဖစ္တယ္။

No comments:

Post a Comment